Killing Floor 2 inför mikrotransaktioner - spelarna rasar

Robot
Killing Floor 2 inför mikrotransaktioner - spelarna rasar

Spelets Steam-sida fylls av negativa recensioner och krav på återbetalning.

#payday-2, #overkill-software, #killing-floor-2, #counter-strike-global-offensive


Inaktiv
Killing Floor 2 inför mikrotransaktioner - spelarna rasar

Okej.

Medlem

Gjorde inte Payday 2 exakt samma sak och möttes av överväldigande kritik? Varför tänker då Tripwire Interactive att det lät som en bra idé att härma betalningsmodellen?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Då vet jag vad jag ska göra när jag kommer hem! Mina pengar tillbaka och aldrig mer förköpa ett spel!

Medlem

Kanske en bra ide att göra klart spelet innan man börjar göra mikrotransaktioner till spelet?


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Hahahaha! Tänkte köpa detta på en steam sale. Nu kan de fan glömma det!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Idono:

Kanske en bra ide att göra klart spelet innan man börjar göra mikrotransaktioner till spelet?

Nej! det gäller att mjölka sina spelare så mycket som möjligt sen lägga ner servern!

Medlem

Oj vad förvåningssmurfarna hoppar nu!

Det var tydligt nog när de valde att utesluta all charm som ettan hade och den är fortfarande rolig. Jag är så glad att jag inte lagt några pengar på det här.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

evolve floppade ju till döds pga detta.. är heller inte förtjust idom

Medlem

2 uppdateringar på 8 månader, och den andra inför DLC store. GG WP tripwire

Medlem

Tyvärr är detta sanningen för de flesta microtransactionsspel:
Folk gnäller men gör inte som de säger. Därför ser vi mer och mer av sån här skit.
https://www.youtube.com/watch?v=f_2sGk7Uwe8

Releasehästryttare
Skrivet av Puscifer:

Gjorde inte Payday 2 exakt samma sak och möttes av överväldigande kritik? Varför tänker då Tripwire Interactive att det lät som en bra idé att härma betalningsmodellen?

För att Tripwire aldrig lovat att de inte skall vara micro transaktioner i deras spel vilket payday2 utveclaren gjorde.

Men ni alla gnäller som fan btw .. testa warthunder där man måste pröjsa löjliga summor om man vill vara competative, i det sensaste scammen de kör så ju mer du betalar ju mindre changs att din pilot tuppar av när du manuvrerar planet, och i deras tank läge så ser du inte tanks på lika långt avstånd som de som betalar för sig ^^

Edit: Men å andra sidan jämför jag eu/us spel med ryska spel vilket kanske inte är helt fair

Medlem

Kan jag få refund, köpte det dag 1 på early access? Hur funkar det egentligen?

Medlem

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Medlem

Jag tycker fortfarande det är synd att folk reagerar som de gör. Dels för att det inte behöver påverka upplevelsen negativt för de som inte betalar, dels för att det egentligen inte borde vara fel med att kunna betala extra för att få extra. Så länge det inte blir pay2win så är det väl ingen fara på taket? $30 för ett spel, även om det inte är av samma kaliber som fullprisspel, är väl inte så illa?

Låter som om gratisgenerationen lackar ur igen...

Btw, "spelarna rasar" ger aftonpladdret/expressen-vibbar med en gång. Hur många av det totalta antalet är det som verkligen sätter sig emot det?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Gjorde inte Payday 2 exakt samma sak och möttes av överväldigande kritik? Varför tänker då Tripwire Interactive att det lät som en bra idé att härma betalningsmodellen?

Läs artikeln så slipper du slösa våra andras skärmutrymme med korkade och onödiga kommentarer.

Medlem
Skrivet av orkamera:

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Microtransaktioner ska inte vara okej, framför allt när utveckling av spelet har gått extremt långsamt, snart ikapp dayz gänget.
Att lägga till MTs redan i en early access är riktigt girigt i min bok, och jag tycker det är positivt folk protesterar mot MTs.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av orkamera:

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Microtransaktioner ska inte vara okej, framför allt när utveckling av spelet har gått extremt långsamt, snart ikapp dayz gänget.
Att lägga till MTs redan i en early access är riktigt girigt i min bok, och jag tycker det är positivt folk protesterar mot MTs.

Lätt att säga när man inte har personer under sig som ska ha lön etc.

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av orkamera:

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Microtransaktioner ska inte vara okej, framför allt när utveckling av spelet har gått extremt långsamt, snart ikapp dayz gänget.
Att lägga till MTs redan i en early access är riktigt girigt i min bok, och jag tycker det är positivt folk protesterar mot MTs.

Lätt att säga när man inte har personer under sig som ska ha lön etc.

Man kan sälja spel.
Det är bra med innovation, och MT funkar om det görs rätt - dvs. kosmetika, inte P2W. P2W förstör.

Ett tillräckligt bra spel säljer länge.
Kolla bara på Minecraft m fl.
Då får de anställda lön.
För lite vinst? Inför kosmetiska MT.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av Puscifer:

Gjorde inte Payday 2 exakt samma sak och möttes av överväldigande kritik? Varför tänker då Tripwire Interactive att det lät som en bra idé att härma betalningsmodellen?

Läs artikeln så slipper du slösa våra andras skärmutrymme med korkade och onödiga kommentarer.

Mjo, måste ha glömt bort den första biten av artikeln när jag skrev inlägget - men fokuset kvarstår på själva frågan - varför tror Tripwire Interactive att det är en bra idé med tanke på konsekvenserna som följde Payday 2?

Det finns dessutom ingen anledning för dig att bli aggressiv. Jag rekommenderar att du tar en nypa frisk luft och kanske en banan eller ett äpple.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av sith:
Skrivet av Puscifer:

Gjorde inte Payday 2 exakt samma sak och möttes av överväldigande kritik? Varför tänker då Tripwire Interactive att det lät som en bra idé att härma betalningsmodellen?

Läs artikeln så slipper du slösa våra andras skärmutrymme med korkade och onödiga kommentarer.

Mjo, måste ha glömt bort den första biten av artikeln när jag skrev inlägget - men fokuset kvarstår på själva frågan - varför tror Tripwire Interactive att det är en bra idé med tanke på konsekvenserna som följde Payday 2?

Det finns dessutom ingen anledning för dig att bli aggressiv. Jag rekommenderar att du tar en nypa frisk luft och kanske en banan eller ett äpple.

Förlåt, jag överreagerade

Ja, det är skumt att så många utvecklare (läs marknadsavdelningar) inte förstår att vi blir arga och att det inte fungerar.

Kosmetiska MT skulle ge dem klirr utan rage.

Medlem
Skrivet av nirmah:

Tyvärr är detta sanningen för de flesta microtransactionsspel:
Folk gnäller men gör inte som de säger. Därför ser vi mer och mer av sån här skit.
https://www.youtube.com/watch?v=f_2sGk7Uwe8

Har du tittat på hela presentationen? Den är rimlig på sätt och vis. För de som inte orkar kolla på hela kan det vara intressant att lyssna på slutklämmen från 39:50.

I Killing Floors fall så handlar det ju mycket om att det är ett outvecklat spel som de vill ha mer pengar för redan. Förutom att jag personligen tycker att det tappat sin charm till följd av detta tänk. Det passar trots allt inte alla spel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Enda anledningen att betala för Early Access eller Kickstarter borde vara för att hjälpa utvecklarna. Jag köper i stort sett bara färdiga spel, väntar helst en månad eller två efter släpp.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av orkamera:

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Microtransaktioner ska inte vara okej, framför allt när utveckling av spelet har gått extremt långsamt, snart ikapp dayz gänget.
Att lägga till MTs redan i en early access är riktigt girigt i min bok, och jag tycker det är positivt folk protesterar mot MTs.

Lätt att säga när man inte har personer under sig som ska ha lön etc.

Man kan sälja spel.
Det är bra med innovation, och MT funkar om det görs rätt - dvs. kosmetika, inte P2W. P2W förstör.

Ett tillräckligt bra spel säljer länge.
Kolla bara på Minecraft m fl.
Då får de anställda lön.
För lite vinst? Inför kosmetiska MT.

För att alla spel säljer lika bra som Minecraft? Kostnaderna för utvecklingen beror väldigt mycket på antalet anställda dessutom, Mojang har alltid varit ett ganska litet team jämfört med inkomsterna i företaget.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av orkamera:

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Microtransaktioner ska inte vara okej, framför allt när utveckling av spelet har gått extremt långsamt, snart ikapp dayz gänget.
Att lägga till MTs redan i en early access är riktigt girigt i min bok, och jag tycker det är positivt folk protesterar mot MTs.

om det hela handlar om att det du kan köpa i killingfloor 2 endast är kosmetiska saker så förstår jag inte varför man ska gråta. Microtransaktioner är väl ändå inte något dåligt om du inte får ut något av det, kosmetiska saker boostar ju inget eller dylikt så varför gråta ens?

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av orkamera:

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Microtransaktioner ska inte vara okej, framför allt när utveckling av spelet har gått extremt långsamt, snart ikapp dayz gänget.
Att lägga till MTs redan i en early access är riktigt girigt i min bok, och jag tycker det är positivt folk protesterar mot MTs.

om det hela handlar om att det du kan köpa i killingfloor 2 endast är kosmetiska saker så förstår jag inte varför man ska gråta. Microtransaktioner är väl ändå inte något dåligt om du inte får ut något av det, kosmetiska saker boostar ju inget eller dylikt så varför gråta ens?

I ett spel som redan är släppt så håller jag med, inget som hindrar utvecklarna att i efterhand lägga in kosmetiska saker som kostar en liten slant om de vill, inget som man behöver köpa ändå om man inte vill.

Killing Floor 2 är dock ett spel som fortfarande är i early access stadiet, med en mycket långsam utvecklingstakt. 8 månader med en enda content patch som endast lade till en ny klass och ett par maps.
Att i detta läge spendera tid på kosmetiska DLC's till ett spel som inte ens är släppt och inte ens är i närheten av att vara klart är mycket dålig stil och skriker bara girighet.

Medlem
Skrivet av Cirdane:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av orkamera:

Alltså, alla ni som gnäller om refunds: Har ni ens läst på om det? Jag va inne på deras sida när dom släppte denna nyheten. Det är helt frivilligt och enbart kosmetiskt. Vad spelar det för roll isåfall om det finns mikrotransaktioner eller inte?

Åh nej, någon annan har ett skin som inte jag har! REFUND! SKITUTVECKLARE!

Microtransaktioner ska inte vara okej, framför allt när utveckling av spelet har gått extremt långsamt, snart ikapp dayz gänget.
Att lägga till MTs redan i en early access är riktigt girigt i min bok, och jag tycker det är positivt folk protesterar mot MTs.

om det hela handlar om att det du kan köpa i killingfloor 2 endast är kosmetiska saker så förstår jag inte varför man ska gråta. Microtransaktioner är väl ändå inte något dåligt om du inte får ut något av det, kosmetiska saker boostar ju inget eller dylikt så varför gråta ens?

I ett spel som redan är släppt så håller jag med, inget som hindrar utvecklarna att i efterhand lägga in kosmetiska saker som kostar en liten slant om de vill, inget som man behöver köpa ändå om man inte vill.

Killing Floor 2 är dock ett spel som fortfarande är i early access stadiet, med en mycket långsam utvecklingstakt. 8 månader med en enda content patch som endast lade till en ny klass och ett par maps.
Att i detta läge spendera tid på kosmetiska DLC's till ett spel som inte ens är släppt och inte ens är i närheten av att vara klart är mycket dålig stil och skriker bara girighet.

En fotnot är att det va två nya klasser. Men iallafall, jag har varit med i KF2's early access sedan start, och hur många andra spel, som är i early access harfunkat så bra som KF2 gör? Man kan fixa egna servers o spelet flyter på riktigt jäkla bra. Utvecklingstakten är lite långsam ja men dom gör ju iallafall någonting. Vid content patchen hade dom anlitat något riktigt ljudproffs som gjorde om alla ljuden i spelen, eller majoriteten av dom. Kommer inte ihåg exakt. Poängen är, dom här mikrotransaktionerna är kosmetiska, det är bara skins, inget annat. Tror knappast det tar månader av utveckling för att införa en exempelvis rosa kostym på en av karaktärerna...

Gnäll på gott folk, jag kommer o fortsätta spela KF2 och kommer o köpa min neongula keps om jag känner fört.

Medlem

Men era skitungar, allvarligt. Vad spelar det för roll? Ärligt? Killing Floor har alltid bara haft kosmetiska saker att köpa, och jag ser faktiskt inte en enda anledning till varför man inte ska ha det i ett spel.


signatur

“People”—Geralt turned his head—“like to invent monsters and monstrosities. Then they seem less monstrous themselves.”

Medlem

Alltså ni måste ju förstå att det inte hindrar utvecklingsfarten på spelet, det kanske till och med blir tvärtom eftersom modeller inte tar speciellt lång tid att trixa till - de får in mer pengar, kan lägga mer resurser på utveckling.


signatur

“People”—Geralt turned his head—“like to invent monsters and monstrosities. Then they seem less monstrous themselves.”

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Gjorde inte Payday 2 exakt samma sak och möttes av överväldigande kritik? Varför tänker då Tripwire Interactive att det lät som en bra idé att härma betalningsmodellen?

Behöver ett konstant flöde av pengar som inte går ner. Samma med SBZ, om försäljningen av P2 går ner så behöver man ta av kassan av fel anledning, gör man microtransactions så kan man lättare parera utgifterna till man gör ett nytt stort släpp som tar över.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar