Bioshock är inte dött och begravet

Robot
Bioshock är inte dött och begravet

2K Games har inte övergett Ken Levines dystopi.

#irrational-games, #bioshock


MFZ
Medlem
Bioshock är inte dött och begravet

ett NYTT system shock hade vart nått ist.

sajber-rymd ftw.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Skrivet av MFZ:

ett NYTT system shock hade vart nått ist.

sajber-rymd ftw.

This! Jag ser mycket hellre ett nytt System Shock, än ett nytt Bioshock.

Ärligt sagt, så förstörde 3:an en stor del av min uppskattning av serien. Gameplay var iofs. bra nog och miljöerna var helt ok men "storyn" tog en alltför "Deep Sci-Fi" -aktig vändning, som nästan gav mig Star Trek vibbar ibland.

Medlem
Skrivet av MFZ:

ett NYTT system shock hade vart nått ist.

sajber-rymd ftw.

Nä fy fan tror inte mitt hjärta skulle klara av det!

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:
Skrivet av MFZ:

ett NYTT system shock hade vart nått ist.

sajber-rymd ftw.

This! Jag ser mycket hellre ett nytt System Shock, än ett nytt Bioshock.

Ärligt sagt, så förstörde 3:an en stor del av min uppskattning av serien. Gameplay var iofs. bra nog och miljöerna var helt ok men "storyn" tog en alltför "Deep Sci-Fi" -aktig vändning, som nästan gav mig Star Trek vibbar ibland.

Galet hur annorlunda man ser saker och ting. Jag fullkomligt älskade Infinite och mestadels tack vare storyn. Som Bioshock-spel kändes det mycket som samma gamla men anpassat för en mer shooter-inriktad publik. Just storyn och hur känslomässigt involverad jag blev var det som förhöjde spelet till något annat. Det är förmodligen fortfarande det spel ihop med Last of Us som berört mig mest.

Inaktiv

Sålde Infinite så dåligt? Var det inte något av en nyhetsanka?

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:
Skrivet av MFZ:

ett NYTT system shock hade vart nått ist.

sajber-rymd ftw.

This! Jag ser mycket hellre ett nytt System Shock, än ett nytt Bioshock.

Ärligt sagt, så förstörde 3:an en stor del av min uppskattning av serien. Gameplay var iofs. bra nog och miljöerna var helt ok men "storyn" tog en alltför "Deep Sci-Fi" -aktig vändning, som nästan gav mig Star Trek vibbar ibland.

Storyn var typ fylld med plotholes ändå när det kom till sitt sci-fi-reasoning och sen är det dessutom svårt att svälja att

ett dop förvandlar huvudkaraktären till huvudskurken. Jag vet hur de har resonerat om det, men det känns ändå som det borde finnas mer än "han fann religion och nu är han en super-skurk med framtids-syn och en flygande stad som vill krossa New York"

.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:
Skrivet av MFZ:

ett NYTT system shock hade vart nått ist.

sajber-rymd ftw.

This! Jag ser mycket hellre ett nytt System Shock, än ett nytt Bioshock.

Ärligt sagt, så förstörde 3:an en stor del av min uppskattning av serien. Gameplay var iofs. bra nog och miljöerna var helt ok men "storyn" tog en alltför "Deep Sci-Fi" -aktig vändning, som nästan gav mig Star Trek vibbar ibland.

Storyn var typ fylld med plotholes ändå när det kom till sitt sci-fi-reasoning och sen är det dessutom svårt att svälja att

ett dop förvandlar huvudkaraktären till huvudskurken. Jag vet hur de har resonerat om det, men det känns ändå som det borde finnas mer än "han fann religion och nu är han en super-skurk med framtids-syn och en flygande stad som vill krossa New York"

.

Själv tyckte jag att det var det fina med Infinite. Men dom lyckades dumma ner det till att en så bred publik som möjligt kunde följa med. Det är skilnaden på 1an o 3an. 1an vågade berätta fullt ut, vilket saknades i den sista, tyvärr :/

Medlem

Gillade första och andra spelet. Sedan... Infinite, med sina svävande städer. Va tusan? Det var inte Bioshock.

1
Skriv svar