Nytt projekt och så råkade jag hamna på Twitch

Medlem
Nytt projekt och så råkade jag hamna på Twitch

Så då har jag smått påbörjat ett litet let’s play projekt. Väldigt mycket i trial and error stadiet än så länge men jag tror jag har lyckats få ihop hela första kapitlet av The Wolf Among Us. Tror, ja PS4an kan ju inte spela in mer än ett visst antal minuter och det finns en möjlighet att något kan ha missats. I skrivande stund så sitter jag och exporterar över videofilerna till ett USB minne, 30 minuter kvar, sen får vi se om jag får lov att spela om kapitlet eller inte; eller ja imorgon kommer inte orka kolla igenom allt i dag. Måste jag spela om det blir det nog med största sannolikhet på PC, det är ju lite lättare att få ett snyggt sammanhängande klipp i så fall. Jag har försökt få ihop alla klipp i samband med laddningstiderna i alla fall så förhoppningsvis så går det bra. Håll tummarna för mig.

Har ju även börjat streama lite smått, Destiny hittills. Vilket var jäkligt skoj! Inte så många tittare men vad gör väll det, det är en skoj grej bara och långt ifrån att vara seriöst. Men då de flesta på jobbet sitter och streamar och/eller gör let’s plays så kände jag att jag också ville testa på det. Skulle någon vilja titta in på min stream någon gång så har ni adressen här: http://www.twitch.tv/ddevolution/
Jag är inte särskilt duktig på PVP och blir överlycklig när jag inte hamnar sist, så vill ni titta på en riktigt bra spelare är det inte en kanal för dig. Men vill du ha något att slötitta på, något att titta på för att känna dig själv grym, eller bara vill lyssna på vårt allmänna blabber (vilket tydligen kan vara rätt så underhållande) så är du mer än varmt välkommen!

Wohoo… 20 minuter kvar… Nej jag går nog och lägger mig.

#blogg


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Nytt projekt och så råkade jag hamna på Twitch

Kul


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja det tycker jag också

Behöver dock göra en ny capture av kapitel 1 såg jag, på PC i stället. Blir ingen bra videokvallitet på det man sparat från PS4an.

Bra tips på ett capture program till PC uppskattas, har OBS men kan man spara klipp via den eller bara streama? Är 100% noob på den fronten


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av Devolution:

Ja det tycker jag också

Behöver dock göra en ny capture av kapitel 1 såg jag, på PC i stället. Blir ingen bra videokvallitet på det man sparat från PS4an.

Bra tips på ett capture program till PC uppskattas, har OBS men kan man spara klipp via den eller bara streama? Är 100% noob på den fronten

GeForce Experience tycker jag fungerar utmärkt vad gäller inspelning. Det kräver dock att du har ett Nvidia-kort. Annars har jag även hört mycket gott om Dxtory.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Devolution:

Ja det tycker jag också

Behöver dock göra en ny capture av kapitel 1 såg jag, på PC i stället. Blir ingen bra videokvallitet på det man sparat från PS4an.

Bra tips på ett capture program till PC uppskattas, har OBS men kan man spara klipp via den eller bara streama? Är 100% noob på den fronten

GeForce Experience tycker jag fungerar utmärkt vad gäller inspelning. Det kräver dock att du har ett Nvidia-kort. Annars har jag även hört mycket gott om Dxtory.

Jo jag har ett GTX770 så jag får ta och kolla upp det Tack för tipset. Ska kolla upp Dxtory också


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem

Skall du göra captures seriöst så skaffa ett capture-kort, då blir det bra från PS4an med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag får titta på det. Just nu är det mest för skojsskull men man vet ju aldrig hur det ser ut i framtiden.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

1
Skriv svar