Tok-moddat Fallout: New Vegas skvallrar om framtiden för Fallout 4

Robot
Tok-moddat Fallout: New Vegas skvallrar om framtiden för Fallout 4

Om communityt kan göra ett fem år gammalt spel så här snyggt, sätter bara fantasin gränserna för årets upplaga.


Medlem
Tok-moddat Fallout: New Vegas skvallrar om framtiden för Fallout 4

Husbyggareditorn kommer få ett ofattbart stort modstöd misstänker jag
The Sims släng dig i väggen


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Husbyggareditorn kommer få ett ofattbart stort modstöd misstänker jag
The Sims släng dig i väggen

Hoppas som fan på att settlement delen kommer få någon underbar mod, default versionen känns så jäkla... meh... med tanke på hur mycket hype de skapade inför allt sådant ^^

Medlem

Alltså, jag föredrar seröst orginalgrafiken framför detta. var för sig så ser flera av dessa moddar imponerande ut, men tillsammans ser allt... bisarrt ut, som att hela spelet förvandlats till en enda stor uncanny valley.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Känns lite som de har tänkt: "Vi behöver inte göra spelet bättre. Moddarna får göra resten."

Medlem
Skrivet av Thane:

Känns lite som de har tänkt: "Vi behöver inte göra spelet bättre. Moddarna får göra resten."

Jag ser inte problemet
Det är iallafall gratis.

EA jag tittar på er...

Inaktiv

Jag förstår fortfarande inte varför folk tror/tycker att man vill att allt bortom 10 meter är suddigt som fan. 80% av ENBs envisas med det här och visst ser det snyggt ut i sig på videos eller bilder men helt värdelöst när man spelar.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag förstår fortfarande inte varför folk tror/tycker att man vill att allt bortom 10 meter är suddigt som fan. 80% av ENBs envisas med det här och visst ser det snyggt ut i sig på videos eller bilder men helt värdelöst när man spelar.

Enkelt att stänga av om man vill, ofta kommer ENB's förinställda för att ge bra screenshots men jag tror de flesta stänger av eller minskar depth of field när de spelar.
Det gör i alla fall jag.

Skägg.
10 Chambers

Galet snyggt. Nu måste jag ta mig igenom New Vegas...


signatur
Releasehästryttare

Spelade new vegas för ca 1 månad sen, och hade betydligt sämre framerate i det än fallout 4 så ha moddar som gjorde new vegas snyggare kommer inte på frågan.

Medlem

Hehe jag med min kassa dator letar efter moddar som gör att spelet ser sämre ut...
Eller höjer framraten, tippsa gärna på den fronten med...

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Thane:

Känns lite som de har tänkt: "Vi behöver inte göra spelet bättre. Moddarna får göra resten."

Jag ser inte problemet
Det är iallafall gratis.

EA jag tittar på er...

Dock börjar det bli larvigt att man fortfarande inte kan ändra självklara saker som FOV direkt i options eller att spelet kan få problem när man kör över 60fps.

Inte som att Bethesda är ett litet företag heller eller att de inte gjort liknande spel förrut. Tom spelmotorn är ju i grunden samma som i Morrowind, så vad fasen är problemet egentligen?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vad fasen är problemet egentligen?

Konsollanpassning är orsaken till de flesta irritationsmomenten i Bethesdas spel.

Medlem
Skrivet av muscle:

Hehe jag med min kassa dator letar efter moddar som gör att spelet ser sämre ut...
Eller höjer framraten, tippsa gärna på den fronten med...

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/73/

You're welcome


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

ENB preseten han kör med ser ju förjävlig ut, en massa detaljer som försvinner för att allting är alldeles för ljust, såg denna videon när jag funderade på att lira New Vegas igen inför Fallout 4 men videon gjorde mig bara mindre sugen så jag struntade i det.

Är det något dom gjorde rätt grafiskt med FO4 så är det de sparsmakade shader effekterna.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Enda problemet är ju att Fallout 4 är rätt krävande som det är, högupplösta texturer och ENB's på nuvarande grundkraven = monster pc för att driva modsen.

Hoppas egentligen bara nu på lite optimeringar för att spelen ska ta mindre resurser, flyter på bra men visst får både grafikkortet och speciellt CPU jobba lite väl mycket.

FO4 är klockrent spel dock, 9/10 får det av mig.

Fallout 4 är inte alls krävande. Det enda som drar ned FPSen än om du väljer Ultra på skuggorna. Mitt grafikkort uppfyller inte ens minimikraven, men jag kör med allt på Medium/High och får runt 40-50 FPS ute i vildmarken.

Det sjunker ibland ned mot ensiffrigt i Boston, men då går samtidigt hårddisken för högvarv, så jag antar att det är något som måste cachas till disken, och FPSen stiger till fullt spelbara 30-35 efter ett par sekunder.

Medlem

Tycker inte alls att sådant här ser bra ut. Ser oerhört fejk och overkligt ut. Det ser ut som att en nybörjare som inte vet vad den sysslar med sitter i något bild/videoredigeringsprogram och lägger på en massa filter och effekter tills det ser ut som skit. Likadant med alla moddarna till Skyrim. Tror det är ENB jag syftar på framförallt...

Anyway, fy satan vad smal midja karaktären vid 1:22 hade? Barbie doll anoteriker much?

Medlem

Snubben har ju sådan hög fov (antar jag att det är, om det nu inte är en mod som gör det) så att det ser ut som en fiskögelins. Ganska uppenbart när han vrider på kameran. DoF är ju annars störigt. Jag är närsynt irl, det räcker, jag vill inte vara extremt närsynt i spel också.

Medlem

Ska man verkligen sträcka sig så långt och säga "Detta mycket tack vare Bethesdas medvetna taktik att inte slipa för mycket på spelen före release"?
Hmm är det verkligen så?

Medlem

Skulle gärna spela New Vegas igen om det inte var så förbannat ostabilt. Trots ett dussintal "fixar" med allt möjligt så kraschar ju spelet var 30de minut och vissa områden är ännu värre. Omoddat gör ingen skillnad. Tragiskt att Obsidian var tvungna att göra detta geniala spel med den värsta knep & knop motorn som finns.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Kimpur:

Husbyggareditorn kommer få ett ofattbart stort modstöd misstänker jag
The Sims släng dig i väggen

Hoppas som fan på att settlement delen kommer få någon underbar mod, default versionen känns så jäkla... meh... med tanke på hur mycket hype de skapade inför allt sådant ^^

Har lagt kanske 2h på att bygga en bas innan jag slutade bry mig, har aldrig tänkt att det var det som saknades i ett Fallout spel. Jag vill inte bygga ett hem, jag vill gå på äventyr och hitta roliga saker. Vilket man kan göra, men hade hellre sett att de hade lagt ner mer tid på intressanta saker i spelet än deras basbygge. Nu håller jag tummarna att de tar och kastar ut sin usla motor till nästa Elderscroll, annars kommer jag uppriktigt bli ledsen (och att de dumpar husbygget eller förbättrar det för helt ärligt så suger det ganska mycket just nu och jag tycker inte att argumentet för att moddare kan fixa det när det är deras jobb som utvecklare att fixa det).

Medlem

Jag kan tycka att det inte är grafiken rent visuellt som är det jobbigaste med spelen baserade på denna motor. Det är de horribla animationerna och de ofattbart döda ansiktena.

De borde släppt prestigen och licensierat något annat väl beprövat som Cryengine eller något.

Medlem
Skrivet av Novdid:

Jag kan tycka att det inte är grafiken rent visuellt som är det jobbigaste med spelen baserade på denna motor. Det är de horribla animationerna och de ofattbart döda ansiktena.

De borde släppt prestigen och licensierat något annat väl beprövat som Cryengine eller något.

Skulle gissa att unreal är bättre för dem, det kräver inte lika mycket (om man kan programmera dvs) men det är lättare för att få ut spel på konsoler och PC. Men oavsett så ja, deras motor borde döpas om till Uncanny Valley Engine istället för alla ansikten ser bra döda ut :P.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Galet snyggt. Nu måste jag ta mig igenom New Vegas...

3 genomspelningar.. och jag har fortfarande inte spelat ett enda DLC. Jo, jag har allihopa, men av någon anledning så kommer det alltid något emellan. Den här gången var det kusinen Fallout 4.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar