Galet billigt The Witcher 3 kan bli ditt!

Robot
Medlem
Galet billigt The Witcher 3 kan bli ditt!

Ha! Köpte det för 178kr innan release

Medlem

bästa spelet någonsin varning på detta spel

Medlem

Frågan är om jag fortfarande ska skaffa det nu eller om jag ska vänta tills Enhanced Edition släpps?

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Ha! Köpte det för 178kr innan release

Oh du köpte din key på en greymarket site gj du har precis låtit bli att stödja utvecklaren på ett sätt de förtjänar och samtidigt indirekt uppmanat till regionlocks pga att fattiga personer riskerar att få det svårare pga dig. Bra jobbat!


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Om 279kr är halva priset är hela priset jävligt högt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Witcher 3, game of the year för mig. Helt underbart spel.

Medlem

....galet billigt my ass!

Medlem

"Galet billigt"

Medlem

För ett spel som inte släpptes för så länge sen så är det jävligt bra pris ja.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Bästa spelet i år, utan tvekan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Halva priset nu när det släpptes i maj är billigt snåldjåpar

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av SnelHest:

Ha! Köpte det för 178kr innan release

Oh du köpte din key på en greymarket site gj du har precis låtit bli att stödja utvecklaren på ett sätt de förtjänar och samtidigt indirekt uppmanat till regionlocks pga att fattiga personer riskerar att få det svårare pga dig. Bra jobbat!

Inget greymarket här inte, kanske inte ska anta saker och sedan presentera dem som sanningar eh?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Om 279kr är halva priset är hela priset jävligt högt.

Ca 557 kr på Steam just nu.

Medlem

Köpte mitt på Elgiganten.se för 99 kronor för ett par veckor sedan. Det tänker jag skulle passa till rubriken galet billigt.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Har det till ps4. Värt å köpa till PC också???

Medlem

Tror ni man kommer kunna hitta det billigare på black friday?

Medlem

har det redan och det är definitivt köpvärt, jävligt tungt spel om man gillar stilen. långt bättre än ettan och tvåan, och ett fantastiskt och massivt rpg i allmänhet


signatur

//monster

Medlem

Köpte det till XBOX och på steam vid release. Länge leve CD Project!

Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av SnelHest:

Ha! Köpte det för 178kr innan release

Oh du köpte din key på en greymarket site gj du har precis låtit bli att stödja utvecklaren på ett sätt de förtjänar och samtidigt indirekt uppmanat till regionlocks pga att fattiga personer riskerar att få det svårare pga dig. Bra jobbat!

Gissar på att spelet kostade runt 500-600 kr på "officiella" siter. Om jag då får välja mellan 178 kr och 500-600 kr så är det ingen tvekan vad jag väljer. Varför ta det dyra bara för att?

Medlem

Hade snarare kallat det "billigt" inte "galet...".
"Galet billigt" hade varit under hundringen.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

lol köpte mitt för 290 kr på g2g nysläpp..detta var inte alls billigt


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av SnelHest:

Ha! Köpte det för 178kr innan release

Oh du köpte din key på en greymarket site gj du har precis låtit bli att stödja utvecklaren på ett sätt de förtjänar och samtidigt indirekt uppmanat till regionlocks pga att fattiga personer riskerar att få det svårare pga dig. Bra jobbat!

Gissar på att spelet kostade runt 500-600 kr på "officiella" siter. Om jag då får välja mellan 178 kr och 500-600 kr så är det ingen tvekan vad jag väljer. Varför ta det dyra bara för att?

Jag angav några av varför man inte ska göra det. Folk har olika prioriteringar och olika värderingar i sitt liv. vote with your wallet


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av SnelHest:

Ha! Köpte det för 178kr innan release

Oh du köpte din key på en greymarket site gj du har precis låtit bli att stödja utvecklaren på ett sätt de förtjänar och samtidigt indirekt uppmanat till regionlocks pga att fattiga personer riskerar att få det svårare pga dig. Bra jobbat!

Gissar på att spelet kostade runt 500-600 kr på "officiella" siter. Om jag då får välja mellan 178 kr och 500-600 kr så är det ingen tvekan vad jag väljer. Varför ta det dyra bara för att?

Inlägget du svarar på nämner anledningarna du efterfrågar. Om du inte håller med är det helt ok, men du kan ju inte ens ha läst inlägget om du inte sett motiveringen?

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av SnelHest:

Ha! Köpte det för 178kr innan release

Oh du köpte din key på en greymarket site gj du har precis låtit bli att stödja utvecklaren på ett sätt de förtjänar och samtidigt indirekt uppmanat till regionlocks pga att fattiga personer riskerar att få det svårare pga dig. Bra jobbat!

Gissar på att spelet kostade runt 500-600 kr på "officiella" siter. Om jag då får välja mellan 178 kr och 500-600 kr så är det ingen tvekan vad jag väljer. Varför ta det dyra bara för att?

Inlägget du svarar på nämner anledningarna du efterfrågar. Om du inte håller med är det helt ok, men du kan ju inte ens ha läst inlägget om du inte sett motiveringen?

jag tycker det är fel att ge en sådan struntsumma på ett så storslaget spel, samt till utvecklare som RED. en av få utvecklare som bryr sig om oss dator spelare. av mig fick då RED ordentligt betalt

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Om 279kr är halva priset är hela priset jävligt högt.

Priset på spel har i stort sett stått still i 20 år. 400-500:- för ett spel var inte dyrt för 20 år sedan, och det är definitivt inte dyrt idag. Speciellt inte ett spel i den klassen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av 92_slayer:
Skrivet av SnelHest:

Ha! Köpte det för 178kr innan release

Oh du köpte din key på en greymarket site gj du har precis låtit bli att stödja utvecklaren på ett sätt de förtjänar och samtidigt indirekt uppmanat till regionlocks pga att fattiga personer riskerar att få det svårare pga dig. Bra jobbat!

Varför ska man betala mer pengar än andra för? Det ska väl vara rättvist! Är man fattig får man se till att göra något åt sin situation. Skaffa jobb och tjäna pengar. Om nu CD project säljer spelet för 178 kr så måste det vara okej att köpa det. Vad skulle du tycka om du fick betala det dubbla i mataffären bara för att du är du?!

Medlem

Eller så köper man det bara via G2A Mkt billigare.

Medlem

Kan man lägga till ett spel man köpt på GOG i sitt steambibliotek? Alltid varit lite oklart för mig.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av marcus8958:

Om 279kr är halva priset är hela priset jävligt högt.

Priset på spel har i stort sett stått still i 20 år. 400-500:- för ett spel var inte dyrt för 20 år sedan, och det är definitivt inte dyrt idag. Speciellt inte ett spel i den klassen.

Det vet jag för det har tagits upp många gånger och jag har varit med sedan tidernas begynnelse. Det jag pratar är om dagspriset som ligger över 500kr för ett spel när man kan få tag på spelet helt nytt vid release för under 500kr till samtliga system.
Då när det blir 50% rabatt och spelet hamnar på lite under 300kr så känns det mer om om rabatten inte är lika extrem som nyheten försöker få det att vara. Känns mer som en rabatt på 20%-30% i jämförelse med priserna vid release.

EDIT: Pratar om riktiga nycklar och fysiska versioner av spelet och inte billiga stulna kinesnycklar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar