Half-Life anno 1997

Robot
Medlem
Half-Life anno 1997

ahhh...quake 2 motorn....detta var då de körde den och inte den modifierade ID tech 2 som kallad av valve gold source


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Jävla tur att dom la till händer och arman till och från vapnen!

Medlem

Tur att de putsade till det lite.

Medlem

Tänker mer på GoldenEye 64 än Half-Life faktiskt

Medlem

Kommer ihåg hur imponerad man var då när info började sippra ut om spelet. Jag och mina vänner trängdes runt datorn i skolans datasal för att se på de korta filmklipp från spelet som de la ut. Vi var alla oerhört imponerade.

Medlem

Oj snacka om att de ändrade lite innan släpp .-..

73mpl4r: Ja, tänkte samma sak faktiskt


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Medlem

nu vill jag lira Q2 igen :<

Medlem
Medlem

Fan det var så coolt när man köpte spelet utan att veta om det var bra eller ej så satt man där när tåget åkte sakta å njöt. Lätt det bästa fps introt nånsin.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Tänker mer på GoldenEye 64 än Half-Life faktiskt

Tycker jag med.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Trevligt med lite nostalgi.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser ut som Golden Eye eller Timesplitters... Heh.


signatur

Jaha.

Eh, varför svävade k-pisten i luften, gravitygun?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

1:21 .. är det någon jäkla porrbild eller woot?


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Grejen är ju den att när Q2 släpptes så tog de stora delar från just Q2-motorn.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Brain:

1:21 .. är det någon jäkla porrbild eller woot?

http://en.wikipedia.org/wiki/Farrah_Fawcett


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Bara jag som fick en enorm spellust?

Medlem

Spelade igenom för en vecka sedan och tycker fortfarande att det är ett på tok för överskattat spel.

Däremot så gillade jag They hunger serien rätt mycket...

Medlem

Fasen va sugen jag vart på att spela 1an igen...! hur går det för modden till hl2 motorn? borde inte dom stackarna vara klara snart?.... mmmmm *drömmer* HL med crysis motorn.... skulle va något det!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Skägg.
10 Chambers

Var det bara jag som fick Lost-vibbar av ljudeffekten i början, när loggan avtäcktes?


signatur
Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Bara jag som fick en enorm spellust?

Nej du är inte ensammen...

Men på tal om HL1, hoppas verkligen Black Mesa modden blir klar och släpps... Verkar bli sjukt bra!

http://www.youtube.com/watch?v=G32_q_3es8E


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

gnu
Medlem

Den gamla gordon modellen är kul

Medlem
Skrivet av Bohica:

Fasen va sugen jag vart på att spela 1an igen...! hur går det för modden till hl2 motorn? borde inte dom stackarna vara klara snart?.... mmmmm *drömmer* HL med crysis motorn.... skulle va något det!

Black Mesa lär nog dröja men det går annars att köra första spelet i HL2 motorn, Half-Life: Source. Visserligen inte i närheten av BM men helt okej om man vill spela första HL med lite bättre grafik och fysik.

Medlem

Har sett den här videon ett par gånger tidigare. Det är kul att se hur spelen utvecklas tills släpp. HL1 hela vägen. Riktigt grymt kul spel.. bästa spelet någonsin.

Och ja, Black Mesa Source har jag kikat in på en hel del gånger på också.. ser lovande ut, längtar tills det släpps också.

Medlem

Seriöst denna hamnar under "Heta nyheter?" Visst kul och så men man såg ju den för en jävla massa år sen... zZzzZ

Medlem

Jag har tittat på några fler länkar nu... måste säga att jag blir lite sugen på att spela spelet igen.
Det är rätt roligt när de förklarar saker de "uppfunnit" (jag vet inte om de var först eller inte med en viss effekt), sådant vi helt tar för givet i dagens spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av spiken:

Var det bara jag som fick Lost-vibbar av ljudeffekten i början, när loggan avtäcktes?

haha, nä du är inte ensam.
Var det första som dök upp i skallen på mig med.

12
Skriv svar