Kör Playstation 4-spel på pc med mus och tangentbord

Robot
Kör Playstation 4-spel på pc med mus och tangentbord

En allians som är lika intressant som inofficiell.

#destiny, #activision


Medlem
Kör Playstation 4-spel på pc med mus och tangentbord

PC master race (?)

Medlem

Omg..darwins teorier appliceras och det blir gamepadmayhem.
Tss tss

Medlem

Har mycket svårt att tro att Sony kommer gå med på detta, speciellt då han kommer ta betalt.
Det vet förmodligen han också och försöker få så mycket transaktioner som går innan han tvingas stänga ner?
I vilket fall så är det en lösning som jag verkligen saknar på PS4 så visar det sig att det får fortgå utan stämningar så kanske man skulle slå till

Medlem

kan man köpa det nu ?

Medlem
Skrivet av Lepr:

Har mycket svårt att tro att Sony kommer gå med på detta, speciellt då han kommer ta betalt.
Det vet förmodligen han också och försöker få så mycket transaktioner som går innan han tvingas stänga ner?
I vilket fall så är det en lösning som jag verkligen saknar på PS4 så visar det sig att det får fortgå utan stämningar så kanske man skulle slå till

Man måste jo ha en ps4 för att köra det så tror inte Sony kommer bry sig om detta.

Medlem
Skrivet av bupsen:

kan man köpa det nu ?

Nä men imorgon

Medlem

Kommer ju stängas ner direkt i och med att det kostar. För övrigt skulle det vara väldigt skoj med en officiell lösning. Sen Microsoft gjorde det möjligt att strömma Xbox till Windows så har jag haft möjlighet att spela mer på den.

Medlem

Varför ens köra mus och tagentbord på PS4.. då kan man väl hellre köra spelen på PC?

Visst alla playstation titlar men då tycker jag man tar och lär sig kontrollen istället


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Varför ens köra mus och tagentbord på PS4.. då kan man väl hellre köra spelen på PC?

Visst alla playstation titlar men då tycker jag man tar och lär sig kontrollen istället

Hehe.Tänk om man inte har några tummar då? Då du blir det svårt med en handkontroll

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Lepr:

Har mycket svårt att tro att Sony kommer gå med på detta, speciellt då han kommer ta betalt.
Det vet förmodligen han också och försöker få så mycket transaktioner som går innan han tvingas stänga ner?
I vilket fall så är det en lösning som jag verkligen saknar på PS4 så visar det sig att det får fortgå utan stämningar så kanske man skulle slå till

Man måste jo ha en ps4 för att köra det så tror inte Sony kommer bry sig om detta.

Har extremt svårt att tro att dom inte kommer bry sig då han tjänar pengar på deras teknologi.

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:
Skrivet av RobbinC:

Varför ens köra mus och tagentbord på PS4.. då kan man väl hellre köra spelen på PC?

Visst alla playstation titlar men då tycker jag man tar och lär sig kontrollen istället

Hehe.Tänk om man inte har några tummar då? Då du blir det svårt med en handkontroll

haha då är man rätt jävla dum och köper en konsol;)


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Finns redan flera adapters som gör att man enkelt spela båda på Xbox (360 och One) och PS (3 och 4) med mus och tangentbord, exempelvis VenomX.

Medlem

Kan väl omöjligt vara tillåtet att spela online med mus och tangentbord mot de som spelar med gamepad? Det blir ju obalanserat som satan.

Medlem

Om skaparen tänker ta betalt så kommer det med 100% säkerhet att få en hög med Sony-advokater på sig.

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Kan väl omöjligt vara tillåtet att spela online med mus och tangentbord mot de som spelar med gamepad? Det blir ju obalanserat som satan.

Nej det är inget olagligt. Du kan handla adapters som gör precis samma sak (skrev en post ovanför din).

Medlem
Skrivet av Terranzin:
Skrivet av russinkungen:

Kan väl omöjligt vara tillåtet att spela online med mus och tangentbord mot de som spelar med gamepad? Det blir ju obalanserat som satan.

Nej det är inget olagligt. Du kan handla adapters som gör precis samma sak (skrev en post ovanför din).

Jo jag såg det, single player har jag inga problem med det men ska folk börja leka loss med mus och tangentbord på ps3 i t.ex. CoD mot mig i multiplayer när jag ligger raklång i soffan med handkontroll så bojkottar jag plus.

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Varför ens köra mus och tagentbord på PS4.. då kan man väl hellre köra spelen på PC?

Visst alla playstation titlar men då tycker jag man tar och lär sig kontrollen istället

Kontroll och autoaim suger.
Så varför vänja sig när man nu kan köra med mus+kb på PC?

Medlem
Skrivet av russinkungen:

Kan väl omöjligt vara tillåtet att spela online med mus och tangentbord mot de som spelar med gamepad? Det blir ju obalanserat som satan.

Den som spelar med mus/tangentbord får ju bara sina inputs omvandlade till handkontroll-inputs. Det går inte att göra saker som inte går att göra med handkontrollen. Sedan tillkommer dessutom begränsningar som att man istället för en analog spak endast har 8 digitala riktningar på tangentbordet och inga analoga triggers.

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Varför ens köra mus och tagentbord på PS4.. då kan man väl hellre köra spelen på PC?

Visst alla playstation titlar men då tycker jag man tar och lär sig kontrollen istället

Spela tex shooters med gamepad är ju som att lira med enbart tangentbordet igen. Helt värdelöst, spelar ju ingen roll hur väldesignat eller hur bra storyn är. Om ett spel som i grunden går ut på att springa omkring, glo och skjuta på saker men har kontroller som gör det relativt uselt, då är spelet för mig uselt.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av russinkungen:

Kan väl omöjligt vara tillåtet att spela online med mus och tangentbord mot de som spelar med gamepad? Det blir ju obalanserat som satan.

Den som spelar med mus/tangentbord får ju bara sina inputs omvandlade till handkontroll-inputs. Det går inte att göra saker som inte går att göra med handkontrollen. Sedan tillkommer dessutom begränsningar som att man istället för en analog spak endast har 8 digitala riktningar på tangentbordet och inga analoga triggers.

Den som spelar med mus och tangentbord är snabbare att positionera siktet rätt. Hyffsat avgörande in fps-spel. Direkt avgörande blir det i rts-spel där den ökade precisionen med musen är överlägsen.

Medlem
Skrivet av russinkungen:
Skrivet av Terranzin:
Skrivet av russinkungen:

Kan väl omöjligt vara tillåtet att spela online med mus och tangentbord mot de som spelar med gamepad? Det blir ju obalanserat som satan.

Nej det är inget olagligt. Du kan handla adapters som gör precis samma sak (skrev en post ovanför din).

Jo jag såg det, single player har jag inga problem med det men ska folk börja leka loss med mus och tangentbord på ps3 i t.ex. CoD mot mig i multiplayer när jag ligger raklång i soffan med handkontroll så bojkottar jag plus.

Hejdå, du blir inte saknad.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av russinkungen:

Kan väl omöjligt vara tillåtet att spela online med mus och tangentbord mot de som spelar med gamepad? Det blir ju obalanserat som satan.

Den som spelar med mus/tangentbord får ju bara sina inputs omvandlade till handkontroll-inputs. Det går inte att göra saker som inte går att göra med handkontrollen. Sedan tillkommer dessutom begränsningar som att man istället för en analog spak endast har 8 digitala riktningar på tangentbordet och inga analoga triggers.

Det stämmer inte.
Styrspaken är analog.

Testa själv - du når fler än 8 riktningar med den analoga spaken, dvs. exakt precis som med råttan.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av Margy:
Skrivet av russinkungen:

Kan väl omöjligt vara tillåtet att spela online med mus och tangentbord mot de som spelar med gamepad? Det blir ju obalanserat som satan.

Den som spelar med mus/tangentbord får ju bara sina inputs omvandlade till handkontroll-inputs. Det går inte att göra saker som inte går att göra med handkontrollen. Sedan tillkommer dessutom begränsningar som att man istället för en analog spak endast har 8 digitala riktningar på tangentbordet och inga analoga triggers.

Det stämmer inte.
Styrspaken är analog.

Testa själv - du når fler än 8 riktningar med den analoga spaken, dvs. lexakt precis som med råttan.

Har du verkligen läst rätt nu?

Rörelser med en analog spak gör att man kan röra sig i "obegränsat" antal riktningar samt att man ofta kan röra sig i många olika hastigheter. Tangentbordet gör att man kan röra sig i åtta riktningar samt i en enda hastighet (av eller på) utan att blanda in fler knappar.

1
Skriv svar