Premiär för Fulkultur – podden om allt det där nördiga som vi älskar

Robot
Premiär för Fulkultur – podden om allt det där nördiga som vi älskar

FZ begår tillsammans med övriga Geeks Publishing-gänget podd om nördkultur, och alla måste lyssna!


Herr rygg
Premiär för Fulkultur – podden om allt det där nördiga som vi älskar

Äntligen!


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Tja! Min podcast-app tycker inte att RSS-fil är en giltig sådan. Bifogar felmeddelande:

Description: URL is valid, but i diesn't look like a valid RSS feed: org.apache.harmony.xml.ExpatParser$ParseException: At line 8, column 10: mismatched tag

Relik 📜
Skrivet av Dabrinko:

Tja! Min podcast-app tycker inte att RSS-fil är en giltig sådan. Bifogar felmeddelande:

Description: URL is valid, but i diesn't look like a valid RSS feed: org.apache.harmony.xml.ExpatParser$ParseException: At line 8, column 10: mismatched tag

Det är en vidarebefordran som blev lite fel. Jag har ändrat den, men kan ta ett tag innan internet är med i matchen.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Mycket trevligt! Ett ämne man funderar på en hel del

Medlem
Skrivet av emilakered:
Skrivet av Dabrinko:

Tja! Min podcast-app tycker inte att RSS-fil är en giltig sådan. Bifogar felmeddelande:

Description: URL is valid, but i diesn't look like a valid RSS feed: org.apache.harmony.xml.ExpatParser$ParseException: At line 8, column 10: mismatched tag

Det är en vidarebefordran som blev lite fel. Jag har ändrat den, men kan ta ett tag innan internet är med i matchen.

Aight. Då väntar vi och ser.

Medlem

Finns det någon chans att det dyker upp på iTunes?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Boomer:

Finns det någon chans att det dyker upp på iTunes?

Den är inskickad, så vilket år som helst!


signatur

Bra avsnitt men urkasst namn på podden.

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Bra avsnitt men urkasst namn på podden.

Håller med, väldigt nice att få lite mer insikt på redaktionschillet (kan man kalla det så?). Men namnet på podden känns lite out of place tycker jag, även om Joakim förklarar lite tanken bakom det.
.
Men gillar detta med podcasten, detta vill vi se mera av. Eller i detta fallet, höra mer av.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Bra avsnitt men urkasst namn på podden.

Haha, det är ju det vi håller på med.


signatur
Medlem

Trevligt, missbrukar diverse podcasts så en ny är aldrig fel!


signatur

Cause i need to watch things die

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kolsvart:

Trevligt, missbrukar diverse podcasts så en ny är aldrig fel!

Kul! Dela med dig av dina åsikter sedan. Det gäller förövrigt alla!


signatur
Medlem

Får se om ni kan konkurrera med Nördigt kvalitetsmässigt. Ni tog trots allt deras koncept (fulkultur) och rippade deras avsnittsbenämning "Den om".

Nåväl, man kan aldrig ha för många podcasts nu när vart och vartannat spel är open world.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Får se om ni kan konkurrera med Nördigt kvalitetsmässigt. Ni tog trots allt deras koncept (fulkultur) och rippade deras avsnittsbenämning "Den om".

Nåväl, man kan aldrig ha för många podcasts nu när vart och vartannat spel är open world.

Hedlund och gänget är ju gamla i gemet men jag tror att vi kanske nördar ner oss i lite andra grejer. Föreslå gärna ämnen för framtida avsnitt. Intressant grej med podcast under open world-spemande.


signatur
Medlem

Kul pod! Fast lite ful-kulturell musik hade inte skadat


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Frilansare
Skrivet av kebbe:

Får se om ni kan konkurrera med Nördigt kvalitetsmässigt. Ni tog trots allt deras koncept (fulkultur) och rippade deras avsnittsbenämning "Den om".

Nåväl, man kan aldrig ha för många podcasts nu när vart och vartannat spel är open world.

Nu var ju såklart inte Nördigt först med vare sig en pod om nörderier eller att benämna avsnitt/tidningar/you name it med "den om".
Hoppas du gillar vad vi kokat ihop!

Frilansare
Skrivet av maniac:

Kul pod! Fast lite ful-kulturell musik hade inte skadat

Håller med! Svårt att spela upp dock, av rättighetsskäl.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av maniac:

Kul pod! Fast lite ful-kulturell musik hade inte skadat

Håller med! Svårt att spela upp dock, av rättighetsskäl.

Jag är helt med på det. Nu är jag inte bevandrad i dem områdena men det borde finnas en del musik från demoscenen osv som inte är rättighetsskyddad

Men musik eller inte, jag kommer i alla fall fortsätta att lyssna


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Kul med kultur! Som Jacob Dahlin sa.

Jag läste också Efter Floden en gång som tonåring, och vill minnas att jag tyckte om den. Fast antagligen gick det mesta av innehållet minst en kilometer över huvudet på mig.

Senaste postapokalyps som knockat mig är Margaret Atwoods serie om MaddAddam. Rekommenderas varmt till alla undergångstörstande läsare.

För övrigt var det när jag spelade Fallout 2 som jag insåg att datorspel kan vara mer och djupare än bara lek och underhållning. Datorspel är finkultur! Snart, i en framtid nära dig, i alla fall.


signatur

Last one to heaven is a loser!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kapten Kolja:

Kul med kultur! Som Jacob Dahlin sa.

Jag läste också Efter Floden en gång som tonåring, och vill minnas att jag tyckte om den. Fast antagligen gick det mesta av innehållet minst en kilometer över huvudet på mig.

Senaste postapokalyps som knockat mig är Margaret Atwoods serie om MaddAddam. Rekommenderas varmt till alla undergångstörstande läsare.

För övrigt var det när jag spelade Fallout 2 som jag insåg att datorspel kan vara mer och djupare än bara lek och underhållning. Datorspel är finkultur! Snart, i en framtid nära dig, i alla fall.

MaddAddam låter lite som Black Adder!


signatur
Medlem

Har varit på zombie-airsoft event/lajv på stället i örebro och det var riktigt kul. Inte samma event som ni nämnde men det är samma område.
Var inte jätteskrämmande under dagtid, dock en annat då man befann sig i stora mörka byggnader och nattetid. Ett par pers i vår grupp hade oturen att bli "ätna" medans de sov i vårt skjul och resten av gruppen var ute.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Kapten Kolja:

Kul med kultur! Som Jacob Dahlin sa.

Jag läste också Efter Floden en gång som tonåring, och vill minnas att jag tyckte om den. Fast antagligen gick det mesta av innehållet minst en kilometer över huvudet på mig.

Senaste postapokalyps som knockat mig är Margaret Atwoods serie om MaddAddam. Rekommenderas varmt till alla undergångstörstande läsare.

För övrigt var det när jag spelade Fallout 2 som jag insåg att datorspel kan vara mer och djupare än bara lek och underhållning. Datorspel är finkultur! Snart, i en framtid nära dig, i alla fall.

MaddAddam låter lite som Black Adder!

Ja, kanske - fast utan tramset och medeltiden.

Maddaddam är namnet på ett spel om utdöda arter som förekommer i berättelsen. Och en palindrom.


signatur

Last one to heaven is a loser!

Medlem

Gillade avsnittet skarpt! Det finns så många poddar idag att man lätt börjar söka usp innan man ger det en chans, särskilt när många även är undermåligt inspelade. Ni lät naturliga och vana i lurarna och hade även ett ganska fräscht koncept med att gå in mer djupgående på ett fåtal ämnen snarare än att gå från punkt till punkt. Detta blir ett lysande tillskott i poddlyssnandet.

Skrivet av Joakim Bennet:

Nu var ju såklart inte Nördigt först med vare sig en pod om nörderier eller att benämna avsnitt/tidningar/you name it med "den om".
Hoppas du gillar vad vi kokat ihop!

Absolut inte, tyckte mest att det lät som en lite rolig pik.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant grej med podcast under open world-spemande.

Rekommenderas starkt! Går att beta av många sidoquests och mycket samlande på det viset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Gillade avsnittet skarpt! Det finns så många poddar idag att man lätt börjar söka usp innan man ger det en chans, särskilt när många även är undermåligt inspelade. Ni lät naturliga och vana i lurarna och hade även ett ganska fräscht koncept med att gå in mer djupgående på ett fåtal ämnen snarare än att gå från punkt till punkt. Detta blir ett lysande tillskott i poddlyssnandet.

Skrivet av Joakim Bennet:

Nu var ju såklart inte Nördigt först med vare sig en pod om nörderier eller att benämna avsnitt/tidningar/you name it med "den om".
Hoppas du gillar vad vi kokat ihop!

Absolut inte, tyckte mest att det lät som en lite rolig pik.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant grej med podcast under open world-spemande.

Rekommenderas starkt! Går att beta av många sidoquests och mycket samlande på det viset.

Tack för feedbacken. Får testa det där med podcast när jag börjar lira Legion.


signatur
Medlem

riktigt skönt snack!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KaptenKanel:

riktigt skönt snack!

Tack!


signatur
rot
Medlem
Medlem
Skrivet av rot:

Bra skit!

Kunde inte formulerat det bättre själv! Uppskattade nog boktipsen mest, halvgubbe som man är.

Medlem

Riktigt riktigt bra! Ser fram emot nästa avsnitt. Känns som att ni har en oerhört bra dynamik tillsammans också. (y)


signatur

Have a good time!

12
Skriv svar