Skumpande bröst stoppar nytt Dead or Alive i väst

Robot
Skumpande bröst stoppar nytt Dead or Alive i väst

Utvecklarna oroliga för reaktionerna på deras avklädda volleyboll-spel.

#tecmo, #dead-or-alive-xtreme-3


Skumpande bröst stoppar nytt Dead or Alive i väst

*Dead or Alive

- inte "of" ...

Mvh
Sprakpålisen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Vilket jävla skit. Bara bra att vi slipper se eländet här. Om man vill se lättklädda tjejer finns det väl bättre sätt.

Medlem

Finally!
O så funderar hela Japans spelindustri om varför det går så dåligt för dom i Väst...

Medlem

rätt löjligt det är inget spel för barn utan för vuxna...ska vi förbjuda bröst och rumpor i R-rated filmer också?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av walter_iego:

*Dead or Alive

- inte "of" ...

Mvh
Sprakpålisen

Eller varför inte "Dead if Alive"?


signatur
Medlem

Oh, no. Så sad... What vill I plej now..

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av walter_iego:

*Dead or Alive

- inte "of" ...

Mvh
Sprakpålisen

Eller varför inte "Dead if Alive"?

Dead if not Alive

Medlem

"Breddbrader"
Sundelius, har det blivit för mycket glögg och för lite kaffe på redaktionen på sistone??

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av svartlock:

"Breddbrader"
Sundelius, har det blivit för mycket glögg och för lite kaffe på redaktionen på sistone??

Mjöd!


signatur
Medlem

Tråkigt att de känner att de inte vågar/kan finns säkert de här i väst som gillar spelen.

just det här har väl aldrig varit något för mig men jag har en stor förkärlek till anime t, ex

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av svartlock:

"Breddbrader"
Sundelius, har det blivit för mycket glögg och för lite kaffe på redaktionen på sistone??

Mjöd!

Då är det helt klart acceptabelt!
Viking-dricka FTW!

Medlem

Jag har aldrig haft och räknar inte med att någonsin ha något intresse för denna serie. Att den i praktiken censureras i väst gör mig dock förbannad då detta uppenbarligen baserar sig endast på klagomålen och inte försäljningssiffrorna. Vill folk spela detta finns ingen anledning att hindra dem och vill de inte göra det tar marknaden hand om spelet i vilket fall.

Frilansare
Skrivet av FelixenS:

Jag har aldrig haft och räknar inte med att någonsin ha något intresse för denna serie. Att den i praktiken censureras i väst gör mig dock förbannad då detta uppenbarligen baserar sig endast på klagomålen och inte försäljningssiffrorna. Vill folk spela detta finns ingen anledning att hindra dem och vill de inte göra det tar marknaden hand om spelet i vilket fall.

Fast det gör den ju inte. Det är utvecklaren som inte vill ge ut den här.
Sedan luktar detta lite efterhandskonstruktion. Jag tror faktiskt att man hade släppt spelet om man trodde att det skulle vara en grym affär. Nu tror man inte det, och skyller det hela på "risk för kritik". I övrigt moraliserar jag inte alls över detta, man får såklart göra de spel man vill.

Medlem

Fånigt! Håller med, varför är det ok att man har spel där man slår ihjäl varandra, men påklädda flickor går inte... Wired.. Då kan man ju inte ha Karate spel med män med bara överkroppar.

Tycker inte det där va värre än Lara Croft som kan vara lite utmanande då och då.

Vi ska nog inte ens tala om GTA V där det finns strippor och prostituerade där man kan se bröst!

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Jag har aldrig haft och räknar inte med att någonsin ha något intresse för denna serie. Att den i praktiken censureras i väst gör mig dock förbannad då detta uppenbarligen baserar sig endast på klagomålen och inte försäljningssiffrorna. Vill folk spela detta finns ingen anledning att hindra dem och vill de inte göra det tar marknaden hand om spelet i vilket fall.

Wow...
Du bör kanske lära dig vad censur betyder.
Det är ju för fasiken utgivaren som fegar ur - ingen som censurerar.

ELF
Medlem

Gissar att det inte blir någon recension.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hade de varit oroliga på riktigt så hade de helt enkelt stängt av bröstfysiken. Redan i första DoA fanns det väl en sådan toggle? Bara att göra så att den är permanent off?

Medlem

Solider of Fortune, släpptes 2000, alltså funnits ute i snart över 15 år. Visst var det kontroversiellt, men alla som ville prova det kunde. På den tiden släpptes det ju även gratis demos att prova på.

Skjuta bort en skalle med hagelgevär, JA!
Blåsa upp en mage så tarmarna trillar ur med en Desert Eagle, Nytänkande!
Skjuta loss kroppsdelar på lik, Strålande underhållning!!

Dead or Alive, drar ju dock på galenskaperna lite för långt, "vackra tjejer och strandklädsel", DET GÅR INTE!!!

Logik? Nein!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Jag har aldrig haft och räknar inte med att någonsin ha något intresse för denna serie. Att den i praktiken censureras i väst gör mig dock förbannad då detta uppenbarligen baserar sig endast på klagomålen och inte försäljningssiffrorna. Vill folk spela detta finns ingen anledning att hindra dem och vill de inte göra det tar marknaden hand om spelet i vilket fall.

Kan inget annat än att hålla med, nu tror jag visserligen att försäljningssiffror hade en större vikt än kritik vid beslutet men jag tycker inte att utvecklare ska böja sig för kritik, så fort någon utvecklare bestämmer sig för att självcensurera för att undvika kritik så minskar chansen drastiskt att jag någonsin kommer spela spelet, att tumma på den ursprungliga visionen är inget jag accepterar.

Fann det lite lustigt att HuniePot ville köpa rättigheterna för distribution i Amerika för en miljon dollar, passar dom perfekt med tanke på vilken sorts spel dom utvecklar.

Instacodez erbjöd 2 miljoner för europiska marknaden men jag har inte en susning vilka de är.

Testade för övrigt tvåan på PS3, totalt ointressant spel, hade små förhoppningar om volleybollen men jag var inte imponerad, men med det sagt tvivlar jag inte en sekund på att det finns en marknad för det utanför Japan, särskilt om dom hoppar på VR och portar till PC, då lär det sälja som smör.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av FelixenS:

Jag har aldrig haft och räknar inte med att någonsin ha något intresse för denna serie. Att den i praktiken censureras i väst gör mig dock förbannad då detta uppenbarligen baserar sig endast på klagomålen och inte försäljningssiffrorna. Vill folk spela detta finns ingen anledning att hindra dem och vill de inte göra det tar marknaden hand om spelet i vilket fall.

Fast det gör den ju inte. Det är utvecklaren som inte vill ge ut den här.
Sedan luktar detta lite efterhandskonstruktion. Jag tror faktiskt att man hade släppt spelet om man trodde att det skulle vara en grym affär. Nu tror man inte det, och skyller det hela på "risk för kritik". I övrigt moraliserar jag inte alls över detta, man får såklart göra de spel man vill.

Skrivet av Senjinone:
Skrivet av FelixenS:

Jag har aldrig haft och räknar inte med att någonsin ha något intresse för denna serie. Att den i praktiken censureras i väst gör mig dock förbannad då detta uppenbarligen baserar sig endast på klagomålen och inte försäljningssiffrorna. Vill folk spela detta finns ingen anledning att hindra dem och vill de inte göra det tar marknaden hand om spelet i vilket fall.

Wow...
Du bör kanske lära dig vad censur betyder.
Det är ju för fasiken utgivaren som fegar ur - ingen som censurerar.

Detta resonemang om att det inte i praktiken är censur bara eftersom utgivaren fattade det slutgiltiga beslutet tycker jag inte är hållbart. Om beslutet faktiskt fattades baserat på kritik från feministrörelser och liknande i väst, vilket jag inte för tillfället har anledning att betvivla, gjordes det under tryck från folk som oavsett inte var kunder och vars åsikter inte påverkar försäljning, vilket i sin tur innebär att det inte var någon uppskattning av försäljningen som gjorts utifrån detta.
Det är i det fallet endast på grund av att resultatet av att släppa spelet är otrevligt som de valde att låta bli.
Är detta inte censur finns ingenting sådant som censur, eftersom ingen någonsin kan göra mer än att hota för att få skaparen att avbryta utgivningen av något verk. Reductio ad absurdum är att det inte utgör censur att hota författare med avvikande åsikter med döden om de publicerar sina verk, eftersom de fortfarande bara "fegar ur" när de väljer att låta bli. Konceptet är samma som här även om detta hot är jämförelsevis mycket milt. Att de har ett val är helt enkelt inte relevant för huruvida det är censur.

Medlem

På min tid tog man bara avstånd från sådant man inte tyckte om. No more, no less.
Nu för tiden ska man försöka censurera eller få bort sådant som går emot ens egen världsbild. "It's my way or no way!"

L32
Medlem

Gud vad bra! Äntligen kanske man kan sluta se kvinnor som sexobjekt och istället börja se dem som människor!

Medlem

Trist, får bli import.

Medlem

Extremt löjligt spel i mina ögon. Sen tror inte jag att det handlar det inte om kritiken, många spel som inte släpps i Europa pga försäljning, även så i det här fallet. Tjänar man inte på det skiter man i det och så drar de på sig offerkoftan i samma veva.

Inaktiv

DOA Movie - Helt enkelt för bra! DOA är ju alltid DOA!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av FelixenS:

Detta resonemang om att det inte i praktiken är censur bara eftersom utgivaren fattade det slutgiltiga beslutet tycker jag inte är hållbart. Om beslutet faktiskt fattades baserat på kritik från feministrörelser och liknande i väst, vilket jag inte för tillfället har anledning att betvivla, gjordes det under tryck från folk som oavsett inte var kunder och vars åsikter inte påverkar försäljning, vilket i sin tur innebär att det inte var någon uppskattning av försäljningen som gjorts utifrån detta.
Det är i det fallet endast på grund av att resultatet av att släppa spelet är otrevligt som de valde att låta bli.
Är detta inte censur finns ingenting sådant som censur, eftersom ingen någonsin kan göra mer än att hota för att få skaparen att avbryta utgivningen av något verk. Reductio ad absurdum är att det inte utgör censur att hota författare med avvikande åsikter med döden om de publicerar sina verk, eftersom de fortfarande bara "fegar ur" när de väljer att låta bli. Konceptet är samma som här även om detta hot är jämförelsevis mycket milt. Att de har ett val är helt enkelt inte relevant för huruvida det är censur.

Du spekulerar ju bara helt vilt nu. Ge dig inte ut på aktiemarknaden.

Medlem

Köpte 2an för några år sedan. Detta hade också varit intressant om man inte var vuxen o hade tjej.

Medlem
Skrivet av L32:

Gud vad bra! Äntligen kanske man kan sluta se kvinnor som sexobjekt och istället börja se dem som människor!

Det är ett spel, inte verklighet. Inte en enda kvinna är med i spelet.

Skriv svar