Thanksgiving - En högtid för hyckleri

Medlem
Thanksgiving - En högtid för hyckleri

På andra sidan av den stora pölen firar man idag Thanksgiving, högtiden då man sätter sig ner med nära och kära, äter kalkon med tillbehör, och är tacksam över det man har. Det man har fram tills imorgon, såklart. För imorgon är det Black Friday och då ska man trängas och riskera att trampas ihjäl för att få ett bra pris på en ny sextiotumsteve med kurvad OLED-skärm, stereoskopisk 3D och inbyggd arméhäcksax.

Hyckleriet får mig att tycka lite mindre om mänskligheten för varje år som går, och om någon försöker importera samma galenskap i lika stor skala till våra trakter hoppas jag att hen släpas ut på torget och skjuts omgående.

Fader, vi tackar Dig för det lilla vi har och ber om Din välsignelse...

...att hinna till hemelektronikavdelningen före alla andra giriga jävlar imorgon bitti.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Thanksgiving - En högtid för hyckleri

Jag har köpt mig en handdammsugare, brödrost och batterier.

Mer ska handlas!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är ingen som tvingar någon att köpa saker. Bara svaga personer som inte kan hålla sig från konsumtion bara för att.
Fall för lyxfällan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det största hyckleriet är att Black Friday är efter Thanksgiving. Om Black Friday är före Thanksgiving så skulle vi ju ha mer att vara tacksamma för när vi fyller buken med kalkon.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det största hyckleriet är att Black Friday är efter Thanksgiving. Om Black Friday är före Thanksgiving så skulle vi ju ha mer att vara tacksamma för när vi fyller buken med kalkon.

Det handlar om att jänkarna är lediga. De flesta känner nog inte till att det inte finns några lagstadgade regler för semester i USA så det är upp till arbetsgivaren och den anställde att komma överens. Thanksgiving är en tillställning som dock de flesta är lediga över och därav Black Friday.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Black Friday är en dag i Sverige.

Medlem
Skrivet av devastate:

Black Friday är en dag i Sverige.

Black Friday är väl engelska?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Påminner ju om att få ett jobb idag ju eller arbetsförmedlingen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Medlem

Handlar allt över nätet, skulle aldrig falla mig in att köa, trängas på det sättet för att tjäna/spara lite på att köpa nåt man egentligen inte behöver.

Medlem

Så jävla sjukt, och nu har skiten nått Sverige dessutom.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2910915--det-var-som-en-...-

Folk blev blåslagna för en jävla vattenkokare för 10kr, som vanligtvis kostar 149kr och som nu är nedsatt till 50kr.

Själv så sparade jag drygt 3000kr igår, och jag behövde inte ens lyfta på röven utan kunde shoppa runt i lugn och ro.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så jävla sjukt, och nu har skiten nått Sverige dessutom.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2910915--det-var-som-en-...-

Folk blev blåslagna för en jävla vattenkokare för 10kr, som vanligtvis kostar 149kr och som nu är nedsatt till 50kr.

Själv så sparade jag drygt 3000kr igår, och jag behövde inte ens lyfta på röven utan kunde shoppa runt i lugn och ro.

Usch. Att handla på nätet är överlägset bäst, det är ingen idé att gå ut och bete sig som primater för att spara några kronor.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nu handlar ju Thanksgiving i grunden om att fira en lyckad skörd, inte att vara tacksam över vad man har. Men du såg inget hyckleri i stt en stor mängd hushåll äter kalkon medan presidenten "benådar" en utvald kalkon att leva ett fritt liv?

Varför stör det dig att folk är ute efter att spara pengar i ett event du inte ens behöver delta i?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nu handlar ju Thanksgiving i grunden om att fira en lyckad skörd, inte att vara tacksam över vad man har. Men du såg inget hyckleri i stt en stor mängd hushåll äter kalkon medan presidenten "benådar" en utvald kalkon att leva ett fritt liv?

Varför stör det dig att folk är ute efter att spara pengar i ett event du inte ens behöver delta i?

Jag beklagar ju mig inte över vad det stod för ursprungligen, utan vad det har utvecklats till. Får jag inte ha en åsikt om jag inte deltar?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av kebbe:

Nu handlar ju Thanksgiving i grunden om att fira en lyckad skörd, inte att vara tacksam över vad man har. Men du såg inget hyckleri i stt en stor mängd hushåll äter kalkon medan presidenten "benådar" en utvald kalkon att leva ett fritt liv?

Varför stör det dig att folk är ute efter att spara pengar i ett event du inte ens behöver delta i?

Jag beklagar ju mig inte över vad det stod för ursprungligen, utan vad det har utvecklats till. Får jag inte ha en åsikt om jag inte deltar?

Nu ifrågasatte jag aldrig din åsiktsfrihet, någonstans väljer du ju dock själv att lägga din energi på att störa dig på någonting som är väldigt lätt att ignorera. "Folk handlar på Black Friday, usch!"

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av kebbe:

Nu handlar ju Thanksgiving i grunden om att fira en lyckad skörd, inte att vara tacksam över vad man har. Men du såg inget hyckleri i stt en stor mängd hushåll äter kalkon medan presidenten "benådar" en utvald kalkon att leva ett fritt liv?

Varför stör det dig att folk är ute efter att spara pengar i ett event du inte ens behöver delta i?

Jag beklagar ju mig inte över vad det stod för ursprungligen, utan vad det har utvecklats till. Får jag inte ha en åsikt om jag inte deltar?

Nu ifrågasatte jag aldrig din åsiktsfrihet, någonstans väljer du ju dock själv att lägga din energi på att störa dig på någonting som är väldigt lätt att ignorera. "Folk handlar på Black Friday, usch!"

Fast det har jag inte sagt heller. Det är det tillhörande kaoset kag inte begriper mig på. Läs om och läs rätt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Håller med dig. Är trött på alla importerade amerikanska företeelser. Snart firar vi väl independence day också!?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar