Mäktiga bloddrakar och mysig peka-klicka i gratisskörden för Playstation Plus

Robot
Inaktiv
Mäktiga bloddrakar och mysig peka-klicka i gratisskörden för Playstation Plus

...spelen är fortfarande inte gratis.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

...spelen är fortfarande inte gratis.

Herregud, Sony säger att det är gratis spel, sen om det är det eller ej spelar mindre roll. Om vi ska börja döpa om allting efter vad de verkligen är så kommer vi sitta och dividera i evigheter om namn på allt möjligt. Det kanske inte EXAKT är just gratis, eftersom du betalar för en tjänst där spelen ingår, men du betalar faktiskt inte för spelen utan för tjänsten i sig som är mycket mer än bara just "gratis" spel.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

...spelen är fortfarande inte gratis.

Tillräckligt gratis för att inte göra en fattigare i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Mjauv:

...spelen är fortfarande inte gratis.

Herregud, Sony säger att det är gratis spel, sen om det är det eller ej spelar mindre roll. Om vi ska börja döpa om allting efter vad de verkligen är så kommer vi sitta och dividera i evigheter om namn på allt möjligt. Det kanske inte EXAKT är just gratis, eftersom du betalar för en tjänst där spelen ingår, men du betalar faktiskt inte för spelen utan för tjänsten i sig som är mycket mer än bara just "gratis" spel.

Haha, kom igen nu, hur lång kan den evighetsdiskussionen bli?
Om du betalar för något så är det inte gratis.

...och innan någon kommer in med det briljanta retoriska greppet att även elektricitet kostar pengar så skulle jag vilja hävda att det inte är samma sak, såvida nu inte man har Sony som elleverantör.

Medlem

"gratis, innebär att man får något till skänks, dvs. utan motprestation"

Så man får lite små sketna spel för att betala för en tjänst som borde vara gratis...wow
(äger själv en ps4 fast utan plus prenumerationen)


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Dax
Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av anon_98854:

...spelen är fortfarande inte gratis.

Herregud, Sony säger att det är gratis spel, sen om det är det eller ej spelar mindre roll. Om vi ska börja döpa om allting efter vad de verkligen är så kommer vi sitta och dividera i evigheter om namn på allt möjligt. Det kanske inte EXAKT är just gratis, eftersom du betalar för en tjänst där spelen ingår, men du betalar faktiskt inte för spelen utan för tjänsten i sig som är mycket mer än bara just "gratis" spel.

Haha, kom igen nu, hur lång kan den evighetsdiskussionen bli?
Om du betalar för något så är det inte gratis.

...och innan någon kommer in med det briljanta retoriska greppet att även elektricitet kostar pengar så skulle jag vilja hävda att det inte är samma sak, såvida nu inte man har Sony som elleverantör.

Du betalar för tjänsten men du betalar inte för spelen. Så spelen e gratis men tjänsten kostar. Men spelar ingen större roll förutom för nötterna som inte kan låta bli att tjata då dom tror att allt blir sant ju oftare dom säger/skriver det.

Inaktiv
Skrivet av cybo:

"gratis, innebär att man får något till skänks, dvs. utan motprestation"

Så man får lite små sketna spel för att betala för en tjänst som borde vara gratis...wow
(äger själv en ps4 fast utan plus prenumerationen)

Samma här. Aldrig stött på några problem frånsett då jag skulle spela Destiny och insåg att jag hade köpt ett halvt spel och att andra halvan krävde en månadsprenumeration.

Avstängd
Skrivet av anon_98854:

...spelen är fortfarande inte gratis.

Men för satan. Varför i hela helvete är då så satans viktigt att påpeka detta i varje förbannade nyhet om dom månatliga gwg eller ps+ spelen. Alla vet att du måste ha ps+ eller gold för att få dessa spel utan extra kostnad.

gratis är både snabbare, bättre och kortare att skriva i tex en rubrik än det alternativ jag använde. Speciellt när alla ändå vet vad som menas med det samt att det står klart och tydligt i texten att det är just med antingen ps+ eller gold som du får tillgång till spelen.

Skärpning för fan och lägg ner Punkt-knulleriet.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Man betalar för något (PS +) som ger en del olika funktioner och i detta får man X antal spel varje månad på köpet, there and done!

Ser i fram emot gaunlet denna gång, verkar häftigt

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av Mjauv:

...spelen är fortfarande inte gratis.

Herregud, Sony säger att det är gratis spel, sen om det är det eller ej spelar mindre roll....

Ehm okej så falsk/oärlig/otydlig marknadsföring är helt plötsligt okej? Är detta inte i slutändan typ samma skitsnack som köp en flaska schampo och få 33% gratis? Precis sådant skit som är olagligt, åtminstone i Sverige där ord som "gratis" är skyddade termer.

Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Mjauv:

...spelen är fortfarande inte gratis.

Men för satan. Varför i hela helvete är då så satans viktigt att påpeka detta i varje förbannade nyhet om dom månatliga gwg eller ps+ spelen. Alla vet att du måste ha ps+ eller gold för att få dessa spel utan extra kostnad.

gratis är både snabbare, bättre och kortare att skriva i tex en rubrik än det alternativ jag använde. Speciellt när alla ändå vet vad som menas med det samt att det står klart och tydligt i texten att det är just med antingen ps+ eller gold som du får tillgång till spelen.

Skärpning för fan och lägg ner Punkt-knulleriet.

Visst det finns ju betydligt värre exempel än det här men varför ens försvara sådant här bs alls? Öppnar ju bara upp för ännu mer dynga att sprida ut från dessa multimiljard rövföretag.

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Mjauv:

...spelen är fortfarande inte gratis.

Men för satan. Varför i hela helvete är då så satans viktigt att påpeka detta i varje förbannade nyhet om dom månatliga gwg eller ps+ spelen. Alla vet att du måste ha ps+ eller gold för att få dessa spel utan extra kostnad.

gratis är både snabbare, bättre och kortare att skriva i tex en rubrik än det alternativ jag använde. Speciellt när alla ändå vet vad som menas med det samt att det står klart och tydligt i texten att det är just med antingen ps+ eller gold som du får tillgång till spelen.

Skärpning för fan och lägg ner Punkt-knulleriet.

Som redan påpekats så handlar det här om konsumentmakt och att inte låta sig hjärntvättas av företagens marknadsföring. Jag förstår att du tycker det är töntigt att hänga upp sig på detaljer men jag ser det inte som en sketen detalj utan som en viktig ståndpunkt - om något inte är gratis så ska det heller inte kallas gratis.

Flakmonkey

Kings Quest ska bli skoj att testa om man nu ska snacka om spelen istället för att lägga kraft på så viktiga saker som om något kan klassas som gratis eller inte

Medlem

Ni vet att ni tjabblar om 60 kronor i månaden va? Gratis i mina ögon. Har fått så hutlöst många spel till detta pris.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag som PS Plus-prenumerant behöver inte betala för att hämta ner dessa spel, alltså är dom gratis. Jag betalar för att ha tjänsten, men att ta del av spelen som ingår gör inget som helst avtryck på priset. Man köper tillgång till onlinespelande och får några spel på köpet, och "på köpet" tycker jag gott kan betyda att man får spelen gratis eftersom spelen är en del av tjänsten som inte kostar något extra.

Om jag köper en Chromecast och 3 månader Viaplay ingår gratis så är dessa månader gratis oavsett hur mycket Chromecasten kostar. Det jag kan köpa är att man diskuterar huruvida gratis-spelen är den huvudsakliga tjänst man prenumererar på eller om det bara är en bonus.

Ser hur som helst fram emot att testa Gauntlet. Broken Age var för mig en oväntat höjdare sist så kanske King's Quest är nåt liknande

Medlem

Jag tror grejen är att om du skulle avsluta prenumerationen så har du inte spelen längre. Man betalar för att låna dom. Men men. SSX kan ju va lite sköj kanske

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Kings Quest ska bli skoj att testa om man nu ska snacka om spelen istället för att lägga kraft på så viktiga saker som om något kan klassas som gratis eller inte

Oja det spelet ser väldigt intressan ut

Medlem

Sony skriver ingenstans att spelen är gratis, om du däremot är ps+ abonnent så kan du tanka hem spelen utan kostnad...


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

O där tog jag bort min prenumeration...
Tack för Rocket League, allt jag fick för 6 månaders betalning. Spelade annars bara Single Player på PS4an. Ångest.
(Kollar avundsjukt på brossans Xbox One)

Medlem

Peka klicka? Ser inget peka klicka, mer styr&tryck

1
Skriv svar