Overwatch kanske saknar rankat läge vid lanseringen

Robot
Overwatch kanske saknar rankat läge vid lanseringen
Medlem
Overwatch kanske saknar rankat läge vid lanseringen

Spela roll. Det är ändå bara casuals som spelar overwatch så det är ingen som bryr sig.

Medlem

vore ju sjukt korkat, en competative shooter som inte är competative ?

Medlem

Cs go hade inte comp vid launch heller. Förvisso led spelet en del i början, men det kom ikapp sen. Men det hade varit att föredra vid launch

Medlem
Skrivet av disinfect:

Spela roll. Det är ändå bara casuals som spelar overwatch så det är ingen som bryr sig.

Det spelar roll. Jag är casual och tycker det är jättekul att kunna klättra på en ladder även om det inte är blodigt allvar. Ger mig extra motivation att vinna matchen.

Sen tror jag förövrigt att det är skitsnack att bara casuals kommer lira Overwatch.

Inaktiv
Skrivet av Govein:
Skrivet av disinfect:

Spela roll. Det är ändå bara casuals som spelar overwatch så det är ingen som bryr sig.

Det spelar roll. Jag är casual och tycker det är jättekul att kunna klättra på en ladder även om det inte är blodigt allvar. Ger mig extra motivation att vinna matchen.

Sen tror jag förövrigt att det är skitsnack att bara casuals kommer lira Overwatch.

Mjo det är skitsnack eftersom många gamla proffs från andra FPS nöter Overwatch för fullt.

Om de gör det i onödan vet jag inte då Overwatch kanske aldrig slår igenom som e-sport. Den som lever får se.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Govein:
Skrivet av disinfect:

Spela roll. Det är ändå bara casuals som spelar overwatch så det är ingen som bryr sig.

Det spelar roll. Jag är casual och tycker det är jättekul att kunna klättra på en ladder även om det inte är blodigt allvar. Ger mig extra motivation att vinna matchen.

Sen tror jag förövrigt att det är skitsnack att bara casuals kommer lira Overwatch.

Mjo det är skitsnack eftersom många gamla proffs från andra FPS nöter Overwatch för fullt.

Om de gör det i onödan vet jag inte då Overwatch kanske aldrig slår igenom som e-sport. Den som lever får se.

Ja precis. jag har följt Overwatch en hel del och lyssnat på flertalet diskussioner kring det. Tycker det finns en stor potential för E-Sport iom djupet och i synnerhet in game-karaktärsbyten. Dock är jag orolig för hur roligt/lätt det kommer vara att titta på det. Kan vara lite för mkt particle effects och lite för rörigt för tittare. Men jag ger det gärna en chans som e-sport.

Medlem
Skrivet av disinfect:

Spela roll. Det är ändå bara casuals som spelar overwatch så det är ingen som bryr sig.

Härlig generalisering hörru!
Jag bryr mig dock och skulle tycka att det var lite tråkigt utan rankat i början - men om de garanterar att det kommer inom snar framtid så kommer jag onekligen att spela skiten ur det oavsett. Men om det är så att dom säger att det inte skulle komma, då skulle jag dumpa overwatch illa kvickt.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

vore ju sjukt korkat, en competative shooter som inte är competative ?

Jag skulle gissa att de vill göra spelet så välbalanserat som möjligt innan de börjar med rankade spel, och bästa sättet för det är att samla in så mycket data som möjligt under lanseringsperioden. Om de hoppas på att Overwatch kommer bli nya stora e-sporten så vore det självmord om de släpper ett spel som efter en månad visar sig vara obalanserat, varpå de måste nerfa klasser och uppröra och riskera att tappa spelarbasen.

Medlem
Skrivet av Statsmakten:
Skrivet av EYEtriforce:

vore ju sjukt korkat, en competative shooter som inte är competative ?

Jag skulle gissa att de vill göra spelet så välbalanserat som möjligt innan de börjar med rankade spel, och bästa sättet för det är att samla in så mycket data som möjligt under lanseringsperioden. Om de hoppas på att Overwatch kommer bli nya stora e-sporten så vore det självmord om de släpper ett spel som efter en månad visar sig vara obalanserat, varpå de måste nerfa klasser och uppröra och riskera att tappa spelarbasen.

Är inte syftet med betan just balansering? Samt stresstest av servrarna då.

Att detaljer är obalanserade vid release och behöver nerfas i efterhand känns som något som alla multiplayerspel någonsin har gått igenom?

Medlem

Vad hände med "When its done"?

Gnällkuk

Jag fick en invite att spela betan i helgen, var inte superintresserad av spelet måste jag erkänna. Slutade spela fps för rätt länge sen men tänkte, ah. blizz, testar.

Började spela strax efter 18 och höll på till strax innan fyra på morgonen... Blizzard har gjort det igen. Trots att det var en beta så kändes det otroligt polerat. Jag hade inte ens några kompisar att spela med eller någon att ens snacka med och trots det hade jag roligare med ett spel under dessa timmar än jag haft på väldigt, väldigt länge.

Det är casual, men lagspelet är otroligt viktigt och man hittar nya karaktärer hela tiden att spela med som känns roliga. Det enda de behöver fixa till är att göra supportkaraktärerna roligare att spela. De är otroligt viktiga men det känns stundtals meningslöst att spela dom, mycket också på grund av att det inte finns någon rakning att prata om.

Jag skulle bli oerhört förvånad om det inte blir en jättesuccé och det har en klar e-sporspotential.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Jag fick en invite att spela betan i helgen, var inte superintresserad av spelet måste jag erkänna. Slutade spela fps för rätt länge sen men tänkte, ah. blizz, testar.

Började spela strax efter 18 och höll på till strax innan fyra på morgonen... Blizzard har gjort det igen. Trots att det var en beta så kändes det otroligt polerat. Jag hade inte ens några kompisar att spela med eller någon att ens snacka med och trots det hade jag roligare med ett spel under dessa timmar än jag haft på väldigt, väldigt länge.

Det är casual, men lagspelet är otroligt viktigt och man hittar nya karaktärer hela tiden att spela med som känns roliga. Det enda de behöver fixa till är att göra supportkaraktärerna roligare att spela. De är otroligt viktiga men det känns stundtals meningslöst att spela dom, mycket också på grund av att det inte finns någon rakning att prata om.

Jag skulle bli oerhört förvånad om det inte blir en jättesuccé och det har en klar e-sporspotential.

Kul! Och jag tror du har helt rätt i det du säger, med ranked mode lirar man karaktärer som gynnar laget och då blir support roligare. Utan ranked är det nog lätt hänt att folk jagar K/D istället(Även om den inte syns för andra).

1
Skriv svar