Trasiga Rainbow Six: Siege-betan är lagad och live

Robot
Trasiga Rainbow Six: Siege-betan är lagad och live

Testa taktiska multiplayer-strider innan spelet släpps på tisdag.

#ubisoft, #rainbow-six-siege-2


Medlem
Trasiga Rainbow Six: Siege-betan är lagad och live

Länken till "mer om betan här" fungerar inte.

Medlem

Spelade i morse, eller rättare sagt försökte spela. Betan dras fortfarande med regelbundna disconnects i matcher och match making som fungerar lika dåligt som förut. Hittar systemet inte en match med detsamma är det bara att trycka cancel och försöka igen.

Ibland blir man inkastad i en match och fastnar i någon slags loading där man ser spelare hoppa in och ut utan att något mer händer.

Ackumuleringen av poäng och credits efter en match buggar ofta och resulterar i att man inte får något alls.

Tycker det är mycket oroväckande att spelet fortfarande dras med samma problem som fanns i den stängda betan som pågick i sep/okt. Små buggar och fucked up kill cams kan jag stå ut med. Men då krävs det ju först att man överhuvudtaget kommer in i en match.

Medlem

samma här har försökt köra betan, men ska du lira multiplayer casual matcher så är det inte lättaste att få spela direkt

Medlem
Skrivet av Spectral:

Spelade i morse, eller rättare sagt försökte spela. Betan dras fortfarande med regelbundna disconnects i matcher och match making som fungerar lika dåligt som förut. Hittar systemet inte en match med detsamma är det bara att trycka cancel och försöka igen.

Ibland blir man inkastad i en match och fastnar i någon slags loading där man ser spelare hoppa in och ut utan att något mer händer.

Ackumuleringen av poäng och credits efter en match buggar ofta och resulterar i att man inte får något alls.

Tycker det är mycket oroväckande att spelet fortfarande dras med samma problem som fanns i den stängda betan som pågick i sep/okt. Små buggar och fucked up kill cams kan jag stå ut med. Men då krävs det ju först att man överhuvudtaget kommer in i en match.

Det är därför det kallas "beta."

Inaktiv

Spelade några casual matcher igår kväll utan några problem alls förutom att jag inte kunde lämna lobbyn en gång efter en match så fick stänga ner.

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Spectral:

Spelade i morse, eller rättare sagt försökte spela. Betan dras fortfarande med regelbundna disconnects i matcher och match making som fungerar lika dåligt som förut. Hittar systemet inte en match med detsamma är det bara att trycka cancel och försöka igen.

Ibland blir man inkastad i en match och fastnar i någon slags loading där man ser spelare hoppa in och ut utan att något mer händer.

Ackumuleringen av poäng och credits efter en match buggar ofta och resulterar i att man inte får något alls.

Tycker det är mycket oroväckande att spelet fortfarande dras med samma problem som fanns i den stängda betan som pågick i sep/okt. Små buggar och fucked up kill cams kan jag stå ut med. Men då krävs det ju först att man överhuvudtaget kommer in i en match.

Det är därför det kallas "beta."

Och spelet släpps om ett par dagar. Om dom inte har löst dessa problem på flera månader kommer spelet innehålla oroväckande mycket buggar och troligtvis kommer inte ens multiplayern fungera korrekt när spelet släpps. Men vad annars kunde man förvänta sig av ett ubisoft spel visserligen.

Jag tyckte stängda betan var kul och skulle kunna tänka mig köpa spelet om dom städade upp det. Så blir inget köp för mig iallafall.

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Spectral:

Spelade i morse, eller rättare sagt försökte spela. Betan dras fortfarande med regelbundna disconnects i matcher och match making som fungerar lika dåligt som förut. Hittar systemet inte en match med detsamma är det bara att trycka cancel och försöka igen.

Ibland blir man inkastad i en match och fastnar i någon slags loading där man ser spelare hoppa in och ut utan att något mer händer.

Ackumuleringen av poäng och credits efter en match buggar ofta och resulterar i att man inte får något alls.

Tycker det är mycket oroväckande att spelet fortfarande dras med samma problem som fanns i den stängda betan som pågick i sep/okt. Små buggar och fucked up kill cams kan jag stå ut med. Men då krävs det ju först att man överhuvudtaget kommer in i en match.

Det är därför det kallas "beta."

Jag vet vad beta innebär. Men när problem och buggar stora som de Siege just nu dras med bådar det inte gott inför en release om mindre än 4 dagar. Och som jag sa, problem fanns redan för flera månader sedan. Sen kan man ju även fundera på om det är så smart att dra igång öppen beta så nära en release.
Stress-test i all ära. Blir intressant om Ubisoft kan sy ihop säcken i tid.

Men vad vet jag. Jag hoppas i alla fall verkligen att spelet får en smidig start och fungerar felfritt för när det väl går att spela är det jävligt kul.

Inaktiv
Skrivet av neohasse:

Det är därför det kallas "beta."

Hur ska man kuna beta-testa om det inte fungerar alls?

Har haft tillgång sen closed alpha tror jag det var, inte kunnat testa alls förrän igår. Då kom jag förbi matchmaking-processen och hamnade in-game. Spelet var rätt roligt. Hoppas bara det inte blir en DLC-fest.

Kommer vänta tills nån vecka efter release innan jag lägger ut nåra pengar. Men jag vägrar lägga 60€ som steam tar. Får leta på G2Play och dylikt.

Medlem

testade precis. Skulle försvara. Stå o vänta....vänta....vänta... gick ut o blev skjuten.
Borde inte spelen bli bättre o bättre med tiden? Grejen är att de (vissa) som gör banbrytande roliga spel blir så rika så de skiter i allt sen. Steam blev kassako istället för half-life, Markus Persson blir så rik så han skiter i allt osv
det som gjort att jag har haft riktigt kul är indie spel på alfa-stadiet som 7 days to die, inte de stora utvecklarna, de bara mjölkar samma skit hela tiden.
Var bara tvungen o lufta lite

Medlem

Servrarna ligger nere, fungerar inte direkt så bra det här. Alphan så var allt perfekt, inga som helst problem vare sig med matchmaking eller att kunna logga in

Medlem

Kom in direkt, men det var buggigt. Fick tips om att ALt+Enter och sedan escape om man fastnat vid operator. Hoppar dt tills vidare.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag kan fortfarande inte starta betan då den fortfarande frågar efter en aktiveringsnyckel.
Lägger

Skrivet av gorman:

testade precis. Skulle försvara. Stå o vänta....vänta....vänta... gick ut o blev skjuten.
Borde inte spelen bli bättre o bättre med tiden? Grejen är att de (vissa) som gör banbrytande roliga spel blir så rika så de skiter i allt sen. Steam blev kassako istället för half-life, Markus Persson blir så rik så han skiter i allt osv
det som gjort att jag har haft riktigt kul är indie spel på alfa-stadiet som 7 days to die, inte de stora utvecklarna, de bara mjölkar samma skit hela tiden.
Var bara tvungen o lufta lite

Nu är iof "vänta vänta vänta, dö" inte något ovanligt eller ens oönskvärt i ett Rainbow Six spel utan snarare ett litet tecken på att de faktiskt påminner lite om de gamla spelen, och inte den hysteriska run n gun som är var och vartannan shooter numer.

Om du försvarar genom att stå i ett rum i 4 minuter utan att någon kommer så spelar dina motståndare riktigt dåligt och du vinner rundan. Förutsatt att du försvarar på rätt ställe då.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Verkar som det bara är jag som har problem med Frame-raten, 20-25 fps? Jag kör 780Ti+SLI och satte allt på max, och då spelet inte ser så värst snyggt ut även på max jämfört med Syndicate och andra spel så verkar det vara något problem, betan kanske inte stöder SLI.

Medlem

Nu kommer man inte åt servrarna. Bra där.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar