Totalbiscuit gnäller på Star Wars: Battlefront

Robot
Totalbiscuit gnäller på Star Wars: Battlefront

Den cyniske britten sätter tänderna i ett av höstens stora multiplayerspel.

#star-wars-battlefront


Medlem
Totalbiscuit gnäller på Star Wars: Battlefront

Jag gillar star wars battlefront tycker dom har gjort ett bra jobb med det! men samtidigt så saknar det saker som mer maps osv nöjd med mitt köp iaf o lagt runt 25timmar redan.

Medlem

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Medlem

klart folk har åsikter.. de är inget nytt! Dock saknar jag variation som alla säger på kartor och vapen plus korten... men so far älskar jag det! Gillar star wars spel överlag och för mig är det ett lätt värt spel.

Fick dock spelet gratis så kommer nog lägga pengar på season pass snart!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Avstängd
Skrivet av booNZXTood:

Jag gillar star wars battlefront tycker dom har gjort ett bra jobb med det! men samtidigt så saknar det saker som mer maps osv nöjd med mitt köp iaf o lagt runt 25timmar redan.

Har hört att det ska komma ett "gratis" DLC med mera kartor i December tror jag.

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av booNZXTood:

Jag gillar star wars battlefront tycker dom har gjort ett bra jobb med det! men samtidigt så saknar det saker som mer maps osv nöjd med mitt köp iaf o lagt runt 25timmar redan.

Har hört att det ska komma ett "gratis" DLC med mera kartor i December tror jag.

1 karta.

Enda recensionen jag faktiskt hållt med totalbiscuit om, spelet i sig är roligt en stund, men det är en uppenbar cashgrab med väldigt lite djup i sig.

Presentationsmässigt har Dice gjort ett suveränt jobb, men de har tappat rejält på andra fronter.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

TB gjorde nu att det minimala suget jag hade efter betan är helt bortblåst. Kul att släppa ett ofärdigt spel och bara förlita sig på sin motor verkar det som.

Medlem
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Medlem

Tur man inte köpte det här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag gillar spelet men totalbiscuit har rätt på många punkter.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

http://www.twitlonger.com/show/n_1snlj3r

"Well, I don't know if there is really a right way to tell people this, so I guess here goes. The CT did not come back negative. The cancer in the bowel is gone, but spots have appeared in my liver. They're not operable and there's no cure. Average life expectancy is 2-3 years, though there are outliers that live much longer. I'll be back on chemo in a few weeks, with the goal of pushing it back and keeping it there for as long as possible. I fully intend to be the outlier, the average is this way because most people that get this are old and not strong anymore. Who knows what they'll come up with in the next decade? I intend to beat it for as long as possible. Gonna need some time to process all of this. I don't really feel anything right now. Thanks."

Medlem
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Sry men det är fel. Cancern är tillbaka fast nu i levern vilket betyder att den spridit sig: https://youtu.be/g4MnRP-PrnM?t=46s

Tyvärr är Terranzin inte heller helt korrekt. TB kommer att kunna leva ganska många år med hjälp av cellgifter, kanske så mycket som 30-40 år. Inom den tiden finns det en chans att det hinner komma ett botemedel så han kommer inte sluta och säger själv att han hoppas leva så länge så att han dör av något annat.

Medlem
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Cancern har spridit sig, han är ganska körd

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Cancern har spridit sig, han är ganska körd

Inte helt korrekt, se ovan.

Medlem

Om TB har vettig kritik, framför vettiga argument bakom sin kritik så kan det väl knappast kallas för att gnälla?


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem
Skrivet av Erunas:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Cancern har spridit sig, han är ganska körd

Inte helt korrekt, se ovan.

Att ha obotlig cancer som han själv sa är inget man lever 30-40 år. dom flesta som får den cancern han har dör efter 6-8år men han är lite yngre än så han kanske har 10-15 år max. cellgifter och strålbehandling kan inte ta bort cancern helt bara reducera storleken och för varje behandlig så få kroppen mycket stryk och blir svagare. och ju svagare kroppen blir ju snabbare kommer cancern växa och sprida sig mer. för att få bort cancer 100% måste man amputera.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Erunas:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Cancern har spridit sig, han är ganska körd

Inte helt korrekt, se ovan.

Att ha obotlig cancer som han själv sa är inget man lever 30-40 år. dom flesta som får den cancern han har dör efter 6-8år men han är lite yngre än så han kanske har 10-15 år max.

Notera att jag skrev: "kanske så mycket som".

Det är stor skillnad på personer som normalt får detta, den absoluta majoriteten är 60-70+. TB är ca 30, ur medicinsk synvinkel är det en ganska stor skillnad.

Jag tänker inte debattera medicin för jag har absolut inte den kunskap som krävs men TB har själv sagt att han har en chans att leva till gammal ålder. I min värld är "gammal" = 60+. 30+30=60 så där har du anledningen till siffran.

Jag kan givetvis ha fel men I så fall så är det pågrund av felaktig information som jag har baserat min åsikt.

Medlem

Kritiker pekar ut fel = han gnäller

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av booNZXTood:

Jag gillar star wars battlefront tycker dom har gjort ett bra jobb med det! men samtidigt så saknar det saker som mer maps osv nöjd med mitt köp iaf o lagt runt 25timmar redan.

Har hört att det ska komma ett "gratis" DLC med mera kartor i December tror jag.

1 karta.

Enda recensionen jag faktiskt hållt med totalbiscuit om, spelet i sig är roligt en stund, men det är en uppenbar cashgrab med väldigt lite djup i sig.

Presentationsmässigt har Dice gjort ett suveränt jobb, men de har tappat rejält på andra fronter.

Definitionsfråga, knappast en cashgrab
om man jobbat på det i fyra år och exekverar så bra på grafik,ljud och känsla, däremot är det väldigt casual-inriktat spel utan djup, så i den meningen kanske.

Tycker det är skön inlevelse, otroligt synd att det inte finns en singel-player del.

Medlem

Känslan så här långt är att lyfter man bort Star Wars-temat sitter det ett rätt fattigt spel under. Hade det varit nån annan spelserie som presterat detta hade det fått otroligt med skit. Nu är det star wars och plötsligt verkar allt vara okej.

Fattigt spel är ordet. Väldigt fattigt. Känns som man smackat på ett ferrarichassi på en skoda och säljer den som en ferrari.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av booNZXTood:

Jag gillar star wars battlefront tycker dom har gjort ett bra jobb med det! men samtidigt så saknar det saker som mer maps osv nöjd med mitt köp iaf o lagt runt 25timmar redan.

Har hört att det ska komma ett "gratis" DLC med mera kartor i December tror jag.

1 karta.

Enda recensionen jag faktiskt hållt med totalbiscuit om, spelet i sig är roligt en stund, men det är en uppenbar cashgrab med väldigt lite djup i sig.

Presentationsmässigt har Dice gjort ett suveränt jobb, men de har tappat rejält på andra fronter.

2 nya kartor.

http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/news/get-a-first-...

Medlem

Det var ord och inga visor ifrån TB, och det värsta är att han har rätt på nästan varje punkt.
Jag ville verkligen att det skulle vara bra, hade det bara varit ett Battlefield i Star Wars-skrud så hade jag varit mer än nöjd (trots att det var många som befarade att det skulle bli så).

Och det här med att det ska vara "lättillgängligt" som FZ myntade i tidigare Fredagspanel.
Är det FZ:s påhitt eller något som Dice kallar det för själva ?

Så jäkla besviken...ska öppna Jalapeno chipspåsen och tröstäta lite.
Det kan dom iaf inte ta ifrån mig...

Medlem
Skrivet av Erunas:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Sry men det är fel. Cancern är tillbaka fast nu i levern vilket betyder att den spridit sig: https://youtu.be/g4MnRP-PrnM?t=46s

Tyvärr är Terranzin inte heller helt korrekt. TB kommer att kunna leva ganska många år med hjälp av cellgifter, kanske så mycket som 30-40 år. Inom den tiden finns det en chans att det hinner komma ett botemedel så han kommer inte sluta och säger själv att han hoppas leva så länge så att han dör av något annat.

Tror du bör läsa på om cellgifter, det slår ut kroppen rätt fint med så han lär inte leva i 30-40 år av att gå på det. Det är inte ens alla som lyckas hålla cancern i shack genom att köra denna metod, det kan funka en stund sedan sitter dom i skiten och får vänta på döden.

Du anar inte hur illa kroppen mår av att behandlas med cellgifter en längre period, så jag undrar verkligen vart du fått 30-40 år från för något, superhjälte tidningar eller?

Medlem
Skrivet av Solaris:

Om TB har vettig kritik, framför vettiga argument bakom sin kritik så kan det väl knappast kallas för att gnälla?

Att gnälla är helt synonymt med att klaga så visst kan det. Och det är precis vad han gör om du inte anser att det är positiv kritik.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av booNZXTood:

Jag gillar star wars battlefront tycker dom har gjort ett bra jobb med det! men samtidigt så saknar det saker som mer maps osv nöjd med mitt köp iaf o lagt runt 25timmar redan.

Har hört att det ska komma ett "gratis" DLC med mera kartor i December tror jag.

1 karta.

Enda recensionen jag faktiskt hållt med totalbiscuit om, spelet i sig är roligt en stund, men det är en uppenbar cashgrab med väldigt lite djup i sig.

Presentationsmässigt har Dice gjort ett suveränt jobb, men de har tappat rejält på andra fronter.

Den ENDA? Det är ju rätt imponerande ändå, att lyckas tycka olika om hundratalet spel.

Medlem

30-40 år. . Han dör inom en två års period.

Synd. Bra snubbe.

Medlem

Han snackade själv om 2 år (eller hans doktor för att vara exakt) så jag får anta det är det som gäller.

Spelet bryr jag mig inte om ett dugg, att det är bra optimerat bara stör mer salt i såret när ubisoft och andra storföretag är totalt oförmögna att göra det samma med titlar man iaf har ett litet intresse utav.

För övrigt heter han Bain inte Bane.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av booNZXTood:

Jag gillar star wars battlefront tycker dom har gjort ett bra jobb med det! men samtidigt så saknar det saker som mer maps osv nöjd med mitt köp iaf o lagt runt 25timmar redan.

Har hört att det ska komma ett "gratis" DLC med mera kartor i December tror jag.

1 karta.

Enda recensionen jag faktiskt hållt med totalbiscuit om, spelet i sig är roligt en stund, men det är en uppenbar cashgrab med väldigt lite djup i sig.

Presentationsmässigt har Dice gjort ett suveränt jobb, men de har tappat rejält på andra fronter.

Nej, inte 1 karta. En stor och en mindre. Den mindre är speciellt designad och inte har något med den stora att göra utom att det utspelas på samma planet.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Erunas:
Skrivet av Duffelbag:
Skrivet av Terranzin:

Det som är lite synd är att Totalbiscuit har bara några år kvar att leva pga hans cancer, usch!

Du vet att han opererades för en bunt månader sen och att hans cancer är i recession? Han är så nära frisk han kan komma.

Sry men det är fel. Cancern är tillbaka fast nu i levern vilket betyder att den spridit sig: https://youtu.be/g4MnRP-PrnM?t=46s

Tyvärr är Terranzin inte heller helt korrekt. TB kommer att kunna leva ganska många år med hjälp av cellgifter, kanske så mycket som 30-40 år. Inom den tiden finns det en chans att det hinner komma ett botemedel så han kommer inte sluta och säger själv att han hoppas leva så länge så att han dör av något annat.

Tror du bör läsa på om cellgifter, det slår ut kroppen rätt fint med så han lär inte leva i 30-40 år av att gå på det. Det är inte ens alla som lyckas hålla cancern i shack genom att köra denna metod, det kan funka en stund sedan sitter dom i skiten och får vänta på döden.

Du anar inte hur illa kroppen mår av att behandlas med cellgifter en längre period, så jag undrar verkligen vart du fått 30-40 år från för något, superhjälte tidningar eller?

Om du hade läst klart tråden innan du svarade så hade du sett var jag tog siffran från

Där erkänner jag också att jag inte kan detta och att jag tog den info som TB släppte och gjorde min egen uppskattning. Den kan ju givetvis vara helt fel men det erkänner jag också om du hade läst hela tråden...

Medlem

Tur att man gett upp att köpa spel från Dice. Att det skulle vara urvattnat kom ju inte som en överraskning, särskilt om man ser till hur de lyckats fördumma Battlefield för varje ny del i serien.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

12
Skriv svar