Miljonregn över Goat Simulator-skaparna Coffee Stain Studios

Robot
Medlem
Miljonregn över Goat Simulator-skaparna Coffee Stain Studios

Haha ja det känns ju lite absurt att ett "spel" som detta kan dra in dessa pengar! Man kan ju tycka att det bör krävas något mer än ett slamsigt och slafsigt ihopkastat skämt.

Men å andra sidan, det är inte utvecklare som bestämmer vad folk ska va villiga att betala för!
Så kul bara att det går bra


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

k3m
Medlem

folk upphör aldrig att förvåna hur korkade de är i bland. jag skulle inte ens spela skiten om det levererades på silverbricka.

Medlem

Köpte spelet för att stödja spelutvecklingen i Skövde
.


signatur

Det var detta...

Medlem

Bra jobbat, grattis,.

Medlem
Skrivet av k3m:

folk upphör aldrig att förvåna hur korkade de är i bland. jag skulle inte ens spela skiten om det levererades på silverbricka.

Varför korkad? Smaken är olika, behöver inte betyda att det är skit bara för du inte gillar det

Inaktiv

Känns som skräddarsytt för Youtubers eftersom det är så "random" och lätt att lalla runt i samtidigt som man skriker i 15 minuter.

Medlem
Skrivet av k3m:

folk upphör aldrig att förvåna hur korkade de är i bland. jag skulle inte ens spela skiten om det levererades på silverbricka.

Det som är mest förvånande är att inte alla utvecklare frågar dig först om deras idé är värd att satsa på.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Detta är fullkomligt barockt sett till att Sanctum serien knappt sålt någonting i jämförelse! Santum serien var långt mer innovativ i min mening...


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

Releasehästryttare

Rip sanctum 3, vi kommer få goat simulator 2 och goat simulator 3 här next, och allt är alla jävla nötter som köper detta spel för det är "memes" i stället för att få ett nytt bra tower def spel!

Skrivet av Devan:

Rip sanctum 3, vi kommer få goat simulator 2 och goat simulator 3 här next, och allt är alla jävla nötter som köper detta spel för det är "memes" i stället för att få ett nytt bra tower def spel!

Är sanctum 2 värt att köpa?

Releasehästryttare
Skrivet av Doomed Devil90:
Skrivet av Devan:

Rip sanctum 3, vi kommer få goat simulator 2 och goat simulator 3 här next, och allt är alla jävla nötter som köper detta spel för det är "memes" i stället för att få ett nytt bra tower def spel!

Är sanctum 2 värt att köpa?

Jag älskar sanctum 2, undvik sanctum 1 dock.

Medlem
Skrivet av Devan:

Rip sanctum 3, vi kommer få goat simulator 2 och goat simulator 3 här next, och allt är alla jävla nötter som köper detta spel för det är "memes" i stället för att få ett nytt bra tower def spel!

Håller med fullständigt!

Skrivet av Doomed Devil90:

Är sanctum 2 värt att köpa?

Ja.

Skrivet av Devan:

Jag älskar sanctum 2, undvik sanctum 1 dock.

Håller med.


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

Medlem
Skrivet av ruva:

Köpte spelet för att stödja spelutvecklingen i Skövde
.

Tyvärr stödjer du inte spelutvecklingen utan bara de som tjänar pengar på andras arbete.

Medlem

Det många inte verkar förstå eller tänker på, är att det har inte gått bra för detta spel eftersom det är bra på något sätt, utan mer att man köpt/spelat spelet för att imponera på andra : "Hej kolla mig, vad galen jag är som spelar sådant" , att man helt enkelt har köpt eller spelat det som ett skämt.

Eftersom hur många gånger har man inte suttit där i klassrummet och hört hur "galen", och "rolig" man är som spelar sådant spel.

k3m
Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av k3m:

folk upphör aldrig att förvåna hur korkade de är i bland. jag skulle inte ens spela skiten om det levererades på silverbricka.

Varför korkad? Smaken är olika, behöver inte betyda att det är skit bara för du inte gillar det

sant i vanliga fall. Men hur många tycker bajs är gott!? sen är det nog så som en skrivit. att man köpt spelet av annan anledning, inte för att det är bra.

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av k3m:

folk upphör aldrig att förvåna hur korkade de är i bland. jag skulle inte ens spela skiten om det levererades på silverbricka.

Det som är mest förvånande är att inte alla utvecklare frågar dig först om deras idé är värd att satsa på.

Klockrent!

RHK
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av ruva:

Köpte spelet för att stödja spelutvecklingen i Skövde
.

Tyvärr stödjer du inte spelutvecklingen utan bara de som tjänar pengar på andras arbete.

Eh, håller verkligen inte med. Klart att ägarna lär tjäna en hacka nu när det har gått så bra men gissar att de gör detta för att de älskar spel och därför kommer återinvestera en hel del. De har också anställt under hösten: http://coffeestainstudios.com/blog/new-employees#.VlrNkXarTuo

Jag är glad för deras skull, för de verkar precis ha gjort ett sådant spel som folk vill ha, ett spel som är kul helt enkelt. Många glömmer bort det idag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kul för dem och bra för Svensk spelindustri.
Det ger dem mer muskler att göra vad de vill utan inblandning från utomstående.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Grejen ni måste förstå är att det inte går sämre för något annat spel bara för att det går bra för Goat Simulator. Det är bara att lyfta på hatten. Ibland så blir framgångsrika som inte kanske var det på pappret. Det är mycket tur inblandat och har alltid varit när det gäller spel.

Det är alltid tråkigt när bra spel inte säljer bra. Tex shootern Kingpin. Det är svårt att säga vad som gick fel ibland.

Inaktiv

Det är ju Internet som har gjort spelet viralt, inte studion. "Goat of The Year" etc och alla sajter (som t.ex. FZ) rapporterar väldigt mycket om spelet trots dess objektiva trivialitet.

Sedan finns det många fantastiska spel som inte får den uppmärksamhet dem förtjänar, men så kan man resonera om film & böcker med. The world is fucked up, live with it.

Medlem

Min 3 åring vill titta på goat simulator eller GtaV när man spelar. Så oftast blir dej just goat eftersom gtaV kan vara rätt våldsamt även fast man bara glider runt i en bil. Och får han inte titta på dom spelen så skriker han ett tag. Ibland så orkar man med det men oftast så får han titta på goat ett tag. Min 6 åring är också glad i goat och jag kan tänka mej att spela det då och då. Det skulle vara roligt om det kan komma lite extra material till ps4 versionen någon gång.

Medlem

Det var som jag misstänkte, populärt är inte en synonym för bra. Källor:
http://www.synonymer.se/?query=popul%E4r
http://www.synonymer.se/?query=bra

1
Skriv svar