Mega Man 2 avklarat

Flakmonkey
Mega Man 2 avklarat

Tidsplanen har jag inte lyckats hålla men mitt försök att klara alla Mega Man till NES (visserligen på PS4 men ändå) går framåt. För en dryg timme sedan klarade jag del två som av många anses vara den bästa. Om så är fallet eller inte kan jag självklart inte svara på i nuläget eftersom jag bara klara 1 och 2 men jag kan åtminstone konstatera att den första uppföljaren är bättre än originalet.

Sista fighten

Capcom gjorde helt rätt här. De tog det som gjorde Mega Man bra och förbättrade på samtliga fronter både vad det gäller kvalitet och kvantitet. Roligare banor, intressanta (och fler) bossar samt en jämnare (och stigande) svårighetsgrad gör det till en mer angenäm spelupplevelse. Plattformandet sitter precis där det ska vilket ger spelet den där känslan av att även om man vill skylla sina dödsfall på det så kan man inte riktigt göra det. Inte med gott samvete i varje fall.

För ögon och öron har de också höjt ribban ett snäpp eller två. Visserligen stöter man fortfarande på lägen där bilduppdateringen inte är den bästa och skott försvinner, men det är inte alls lika illa vanligt som i föregångaren.

Hursom är det en klassiker och jag förstår varför. Alla som är intresserade av spel borde i varje fall testa det för att se vad grejjen är och jag tror nog att många skulle uppskatta det också. Så länge man inte vill ha ett spel som håller dig i handen förstås, men då ska man nog undvika de flesta äldre spel

Mega Man 3 coming up!

#blogg

Medlem
Mega Man 2 avklarat

När du är klar med megaman så borde du ta lite Disney på nes, t ex Duck Tales, Duck Tales 2, Tale Spin och Rescue Rangers


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Mega Man 2 är så bra! Plattformsperfektion!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

När du är klar med megaman så borde du ta lite Disney på nes, t ex Duck Tales, Duck Tales 2, Tale Spin och Rescue Rangers

Eller varför inte Aladdin och The Lion King?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Hipshot:

När du är klar med megaman så borde du ta lite Disney på nes, t ex Duck Tales, Duck Tales 2, Tale Spin och Rescue Rangers

Eller varför inte Aladdin och The Lion King?

Visste inte ens att dom finns på Nes!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Flakmonkey
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Hipshot:

När du är klar med megaman så borde du ta lite Disney på nes, t ex Duck Tales, Duck Tales 2, Tale Spin och Rescue Rangers

Eller varför inte Aladdin och The Lion King?

Kommer definitivt lira några av dem

Medlem

Har du spelat något ur X-serien? Tycker dom är fruktansvärt kul!

Inaktiv
Skrivet av Luftman:

Har du spelat något ur X-serien? Tycker dom är fruktansvärt kul!

Håller med!
Första Mega Man X är en av favoriterna

Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Luftman:

Har du spelat något ur X-serien? Tycker dom är fruktansvärt kul!

Håller med!
Första Mega Man X är en av favoriterna

Är själv väldigt stort fan av X3, håll koll på min blogg onsdag morgon

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Hipshot:

När du är klar med megaman så borde du ta lite Disney på nes, t ex Duck Tales, Duck Tales 2, Tale Spin och Rescue Rangers

Eller varför inte Aladdin och The Lion King?

Visste inte ens att dom finns på Nes!

Aladdin och Lion King är inget direkt att hänga i julgranen jämförelse med tidigare nämnda titlar på nes, SNES däremot...

Flakmonkey

Föredrar faktiskt megadrive versionerna av alladin och Lion King

Gällande mega man x så hoppas jag kunna ta itu med dem också men de kostar ju en slant...

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Föredrar faktiskt megadrive versionerna av alladin och Lion King

Gällande mega man x så hoppas jag kunna ta itu med dem också men de kostar ju en slant...

Jag kör mega man x collection på ps2, du behöver dock en regionsfri PS2 eller en första generationens Ps3 skulle jag tro.

Flakmonkey
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Nosnos:

Föredrar faktiskt megadrive versionerna av alladin och Lion King

Gällande mega man x så hoppas jag kunna ta itu med dem också men de kostar ju en slant...

Jag kör mega man x collection på ps2, du behöver dock en regionsfri PS2 eller en första generationens Ps3 skulle jag tro.

Är de lika trogna originalen som Mega Man Legacy? Dvs de inte städat bort buggar och/eller förfinat det på andra sätt?

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Nosnos:

Föredrar faktiskt megadrive versionerna av alladin och Lion King

Gällande mega man x så hoppas jag kunna ta itu med dem också men de kostar ju en slant...

Jag kör mega man x collection på ps2, du behöver dock en regionsfri PS2 eller en första generationens Ps3 skulle jag tro.

Är de lika trogna originalen som Mega Man Legacy? Dvs de inte städat bort buggar och/eller förfinat det på andra sätt?

Tror det är exakt samma, enda nya grejen är ju ett save-system i varje spel som ersätter lösenorden, vilket är en klar förbättring om du frågar mig

Medlem

Spelade själv igenom Mega Man 2 rätt nyligen på en Retron5 (med savestates dock *skäms*). Men vilket bra spel det var! Mega Man 3 är inplanerat under julledigheten, ser fram emot!

Flakmonkey
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Nosnos:

Föredrar faktiskt megadrive versionerna av alladin och Lion King

Gällande mega man x så hoppas jag kunna ta itu med dem också men de kostar ju en slant...

Jag kör mega man x collection på ps2, du behöver dock en regionsfri PS2 eller en första generationens Ps3 skulle jag tro.

Är de lika trogna originalen som Mega Man Legacy? Dvs de inte städat bort buggar och/eller förfinat det på andra sätt?

Tror det är exakt samma, enda nya grejen är ju ett save-system i varje spel som ersätter lösenorden, vilket är en klar förbättring om du frågar mig

Får kolla upp det där, är det exakt samma så är det fine, men har de gjort det lättare (vilket det oftast brukar bli så går det bort). Dock är ju som save smidigare än password fast med exakt samma funktionalitet. Fungerar på samma sätt i Legacy.

Skrivet av Maggot:

Spelade själv igenom Mega Man 2 rätt nyligen på en Retron5 (med savestates dock *skäms*). Men vilket bra spel det var! Mega Man 3 är inplanerat under julledigheten, ser fram emot!

Ja, det är faktiskt något man borde skämmas för, när hade du tänkte klara dem på riktigt?

1
Skriv svar