Senaste nytt om Europa Universalis IV-expansionen

Robot
Senaste nytt om Europa Universalis IV-expansionen

Utvecklarna själva tar bladet från munnen i ny video.


Inaktiv
Senaste nytt om Europa Universalis IV-expansionen

"YOU'VE PLAYED 1040 HOURS"

Time well spent.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Hur är detta jämfört med Crusaders Kings II? Har grymt kul i CK2 har ej "hunnit" testa detta ännu, jag hoppas det inte är alltför likt...

Visst lockar det att ta tillbaka Anatolien från Ottomanska riket Ändra historiens gång till det bättre.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Hur är detta jämfört med Crusaders Kings II? Har grymt kul i CK2 har ej "hunnit" testa detta ännu, jag hoppas det inte är alltför likt...

Visst lockar det att ta tillbaka Anatolien från Ottomanska riket Ändra historiens gång till det bättre.

Största skillnaden är väl att du spelar som en nation i EU medans man spelar en familj i CK.

Båda är väldigt bra, men det är CK2 som är min favorit.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Hur är detta jämfört med Crusaders Kings II? Har grymt kul i CK2 har ej "hunnit" testa detta ännu, jag hoppas det inte är alltför likt...

Visst lockar det att ta tillbaka Anatolien från Ottomanska riket Ändra historiens gång till det bättre.

För mig var det tvärtom hade inte kört CK2 innan utan bara EU3 och EU4. Köpte CK2 på en steam-rea i tron att det var som EU4 fast medeltiden.

Men där hade jag väldigt fel och är glad för det. På ytan ser det väldigt likt ut men man får en helt annan upplevelse med de olika spelen.

Att spela som en nation(EU4) istället för en person(CK2) är mer olikt än man kan tro. Har under året växlat mellan de börjar det blir lite tradigt med CK2 kör jag EU4 ett tag och vice versa.

Rekommenderar varmt EU4 om du gillar CK2.


signatur
Medlem

Hur stor är inlärningskurvan skulle ni säga? Har endast spelat mjukstrategier som Civ.

Inaktiv
Skrivet av Gneckill:

Hur stor är inlärningskurvan skulle ni säga? Har endast spelat mjukstrategier som Civ.

Beror lite på hur du spelar, bästa tipset är att köra väldigt lugnt de första 25åren. Alltid ha en krigskassa och kör till exempel en stormakt. Tar du dig igenom ett scenario eller två så har du lärt dig grunderna.

Så för att vara realistisk, ca 20 timmar.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av matte89:
Skrivet av Gneckill:

Hur stor är inlärningskurvan skulle ni säga? Har endast spelat mjukstrategier som Civ.

Beror lite på hur du spelar, bästa tipset är att köra väldigt lugnt de första 25åren. Alltid ha en krigskassa och kör till exempel en stormakt. Tar du dig igenom ett scenario eller två så har du lärt dig grunderna.

Så för att vara realistisk, ca 20 timmar.

Låter vettigt, man bör ha lärt sig grunderna runt 2040. Sen kan man börja spela på allvar.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

1
Skriv svar