Wii-Zelda tidigt 2011

Medlem
Wii-Zelda tidigt 2011

Kollade på Nintendos presskonferens under E3 och det var till och med pinsamt att kolla på. Det är precis vad man kan förvänta sig när man sitter vid en wii, inget fungerar ritkigt som det borde. Hade det inte vart för den eminenta virtual console så hade jag kastat wiin åt helvete för länge sedan.

Medlem

Ett nytt Zelda tackar jag ej nej till!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Ser ut som ett lite mer färgglatt Twilight Princess.

Medlem

Det är mycket som står på spel i det nya Zelda!

1: De har kortat ner äventyrets längd och byggt på bredden.
2: Grafiken ser tveksam ut. De sa först att de skulle bygga på TP grafiken, men detta verkar vara nån TP/TWW blandning.
3: Helt nytt combat-och kontrollsystem som failade vid E3.

Ja jag önskar att givetvis att det blir ett toppen-Zelda! Men fan... Nintendo är duktiga på att innovera men detta verkar ju som ett våghalsigt steg. Hoppas inte fans blir besvikna!

Medlem

Faktiskt första gången jag inte ser fram emot Zelda. Grafiken har gått mot de sämre, Twilight Princess va snyggare och kontrollerna verkar ju suga.

Men förhoppningsvis är storyn bra, de brukar den vara i Zelda-spelen.

Medlem

Har tyvärr inte klarat av att spela ett Zelda spel sen Link's Awakening. Försökte med Ocarina of Time men gav upp. Inte ens startat ett 3D Zelda sen dess.

Kanske jag som är överdrivet konservativ och nostalgisk, men Zelda ska inte vara i 3D.

Inaktiv

Gött o hör


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Kestrel:

Har tyvärr inte klarat av att spela ett Zelda spel sen Link's Awakening. Försökte med Ocarina of Time men gav upp. Inte ens startat ett 3D Zelda sen dess.

Kanske jag som är överdrivet konservativ och nostalgisk, men Zelda ska inte vara i 3D.

Ocarina of time är ju fan bäst :U


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv
Skrivet av Divion:

Kollade på Nintendos presskonferens under E3 och det var till och med pinsamt att kolla på. Det är precis vad man kan förvänta sig när man sitter vid en wii, inget fungerar ritkigt som det borde. Hade det inte vart för den eminenta virtual console så hade jag kastat wiin åt helvete för länge sedan.

Det påstods att kontrollproblemen uppstod pga alla åskådarnas WiFi-prylar. Om det stämmer eller inte är är mer än jag vet.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Det påstods att kontrollproblemen uppstod pga alla åskådarnas WiFi-prylar. Om det stämmer eller inte är är mer än jag vet.

Helt korrekt. Sedan om det stämmer skall jag låta vara osagt. Till Nintendos försvar såg det en aning underligt ut. Men, det går inte komma ifrån att wanden till wiin är allt annat än precis. Alla som testat vet vad jag pratar om.
Det man vill åstakomma är inte alla gånger det som faktiskt händer. Det tycker jag är en utveckling som faktiskt bakåtsträvar.

Spelet i sig ser väl också sådär ut. Som så många tidigare sagt så ser det sämre ut än TP. Och ett Zelda med den typen utav kontroll är inget som lockar mig personligen. Att varje gång man skall svinga svärdet så får man vifta sig halft fördärvad.

Inaktiv
Skrivet av Divion:
Skrivet av DirtyAnders:

Det påstods att kontrollproblemen uppstod pga alla åskådarnas WiFi-prylar. Om det stämmer eller inte är är mer än jag vet.

Helt korrekt. Sedan om det stämmer skall jag låta vara osagt. Till Nintendos försvar såg det en aning underligt ut. Men, det går inte komma ifrån att wanden till wiin är allt annat än precis. Alla som testat vet vad jag pratar om.
Det man vill åstakomma är inte alla gånger det som faktiskt händer. Det tycker jag är en utveckling som faktiskt bakåtsträvar.

Spelet i sig ser väl också sådär ut. Som så många tidigare sagt så ser det sämre ut än TP. Och ett Zelda med den typen utav kontroll är inget som lockar mig personligen. Att varje gång man skall svinga svärdet så får man vifta sig halft fördärvad.

Jag har personligen inga större problem med min Wii-mote, jag märker själv av en viss skillnad beroende på spel dock.

Även jag föredrar TP i detta avseende. Det kändes mörkare och vuxnare vilket för mig var ett stort plus efter förvisso mysiga Wind Waker men TP gav rejält sug efter mer. Nåja, jag hoppas att de vet vad de gör, kan inte påstå att Nintendo svikit mig med core-spelen ännu, efter alla år.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Jag funderar på om jag ska skippa det här.Jag har sett fram emot spelet, men när jag fick reda på att det inte kommer att finnas något läge för vänsterhänta så försvann suget...

Medlem

Bör väl gå och lira med classic kontroller annars kanske


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag tycker inte spelet skall dömas ut alls för uppvisningen.
Det har rapporterats att det fungerar utmärkt i själva boothen fråna alla håll.
Vad det gäller grafiken, så kan det helt klart ta ett tag att vänja sig vid men kom samtidigt ihåg hur bespottat Windwaker vart vid första anblick och hur älskat det vart i efterhand.

Jag personligen fann aldrig storheten i Windwaker och tyckte snarare att båtkonceptet var dödstråkigt med alla dess lååånga resor.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Kestrel:

Har tyvärr inte klarat av att spela ett Zelda spel sen Link's Awakening. Försökte med Ocarina of Time men gav upp. Inte ens startat ett 3D Zelda sen dess.

Kanske jag som är överdrivet konservativ och nostalgisk, men Zelda ska inte vara i 3D.

Ocarina of time är ju fan bäst :U

Helt klart det bästa 3d Zelda
Dock tycker jag själv mer om det som kom till SNES


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Kestrel:

Har tyvärr inte klarat av att spela ett Zelda spel sen Link's Awakening. Försökte med Ocarina of Time men gav upp. Inte ens startat ett 3D Zelda sen dess.

Kanske jag som är överdrivet konservativ och nostalgisk, men Zelda ska inte vara i 3D.

A Link to the past är förvisso det bästa Zelda. Men Zelda är verkligen underbart i 3D också!

Medlem

Det spelar ingen roll hur dåligt eller bra ett Zelda lir är, det är som med mario/sonic spelen. Man bara MÅSTE ha alla för att just Zelda är Zelda. Så funkar iaf jag. Zelda 2 och Zelda majoras mask var de 2 sämsta Zelda spelen men man har dom ändå bara för att ha en komplett serie. Nuff said...

Inaktiv

Hoppas det blir ett Bundle! Zelda and Wii! Då blir det säkerligen klart köp!

Medlem
Skrivet av Divion:

Kollade på Nintendos presskonferens under E3 och det var till och med pinsamt att kolla på. Det är precis vad man kan förvänta sig när man sitter vid en wii, inget fungerar ritkigt som det borde. Hade det inte vart för den eminenta virtual console så hade jag kastat wiin åt helvete för länge sedan.

OMG... WiiM+ fungerar perfekt. Troligen sabotage på E3. Journalisterna som själv fick provspela på golvet senare under kvällen, kunde konstatera att det fungerade perfekt. 1:1
Källa: ign.com


signatur

"It's the decisions you make when you have no time to make them that define who you are." -teh_masterer

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Jag tycker inte spelet skall dömas ut alls för uppvisningen.
Det har rapporterats att det fungerar utmärkt i själva boothen fråna alla håll.
Vad det gäller grafiken, så kan det helt klart ta ett tag att vänja sig vid men kom samtidigt ihåg hur bespottat Windwaker vart vid första anblick och hur älskat det vart i efterhand.

Jag personligen fann aldrig storheten i Windwaker och tyckte snarare att båtkonceptet var dödstråkigt med alla dess lååånga resor.

Håller med precis. Var på scen något gick snett... störning via Wifi. Möjligen sabotage.. ingen vet. Men fungerade som sagt perfekt på golvet när journalisterna fick provspela.

Jag hade hoppats på ett spel i stil med Twilight Princess, rent artistiskt sett. Men tvivlar inte på att spelet kommer bli underbart för det. Hade dock gärna sett ett mörkare Zelda.


signatur

"It's the decisions you make when you have no time to make them that define who you are." -teh_masterer

1
Skriv svar