FZ recenserar Just Cause 3 innan det släpps i morgon

Robot
FZ recenserar Just Cause 3 innan det släpps i morgon

På med kaffet, det blir en tidig Just Cause 3-recension.

#just-cause-3, #avalanche


Medlem
FZ recenserar Just Cause 3 innan det släpps i morgon

Spelet släpps klockan 01:01 svensk tid på Steam enligt utvecklarna själva:
http://steamcommunity.com/app/225540/discussions/0/4856234069...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vad är såna här embargon på recensioner bra för egentligen ur kundens vinkel?

Medlem

Kul. Jag hoppas ni lägger till en kommentar om hur spelet kan vara för en som aldrig spelat de tidigare delarna. Jag är intresserad men förstår knappt vad det är. Jag gillar att ta lver baser i Far Cry men bryr mig inte om storyn. Är detta spel för mig då?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av s3ng:

Vad är såna här embargon på recensioner bra för egentligen ur kundens vinkel?

Inget alls, förstås. Men det är ju inte för kunden man lägger embargon.

Skribent
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av s3ng:

Vad är såna här embargon på recensioner bra för egentligen ur kundens vinkel?

Inget alls, förstås. Men det är ju inte för kunden man lägger embargon.

Att många hinner recensera spelet och det då visar hur jäkla bra det är, eller så är man rädd för dåliga betyg.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör
Skrivet av s3ng:

Vad är såna här embargon på recensioner bra för egentligen ur kundens vinkel?

Det kan finnas fördelar, som att recensenterna inte behöver jäkta för att hinna först. Så blir det ofta annars, eftersom både journalister och köpare vill ha recensionerna så snabbt det går, vilket riskerar att pressa fram dåligt underbyggda recensioner. I det här fallet har vi haft koden i 1,5 vecka, då kan man spela spelet rejält, utan tidspress.

Men embargon är ingen garanti för att det blir så, ibland har man ändå för lite tid på sig att spela.


signatur
Redaktör
Skrivet av Puscifer:

Spelet släpps klockan 01:01 svensk tid på Steam enligt utvecklarna själva:
http://steamcommunity.com/app/225540/discussions/0/4856234069...

Skumt, produktsidan säger kl 9.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Puscifer:

Spelet släpps klockan 01:01 svensk tid på Steam enligt utvecklarna själva:
http://steamcommunity.com/app/225540/discussions/0/4856234069...

Skumt, produktsidan säger kl 9.

Jag har märkt att Steam har en tendens att visa fel tid vid fler tillfällen, och jag minns att det hände Fallout 4 nu som senast. Någon kommentar på Reddit påstod att tiden på Steam räknar ner till när rabatterbjudandet för produkten upphör.

Jag kommer inte hinna spela inatt ändå, men det vore ju ändå trevligt om man kunde hitta ett officiellt uttalande från Steam gällande detta.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tompa:
Skrivet av s3ng:

Vad är såna här embargon på recensioner bra för egentligen ur kundens vinkel?

Det kan finnas fördelar, som att recensenterna inte behöver jäkta för att hinna först. Så blir det ofta annars, eftersom både journalister och köpare vill ha recensionerna så snabbt det går, vilket riskerar att pressa fram dåligt underbyggda recensioner. I det här fallet har vi haft koden i 1,5 vecka, då kan man spela spelet rejält, utan tidspress.

Men embargon är ingen garanti för att det blir så, ibland har man ändå för lite tid på sig att spela.

Om man skickade ut recensionsexemplar, säg, tre veckor i förväg och släppte embargot en vecka innan släpp hade jag köpt den argumentationen, men när embargot upphör på releasedagen är det för mig inget annat än ett sätt att säkerställa så många förhandsbokningar som möjligt.

Medlem

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Redaktör
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av s3ng:

Vad är såna här embargon på recensioner bra för egentligen ur kundens vinkel?

Det kan finnas fördelar, som att recensenterna inte behöver jäkta för att hinna först. Så blir det ofta annars, eftersom både journalister och köpare vill ha recensionerna så snabbt det går, vilket riskerar att pressa fram dåligt underbyggda recensioner. I det här fallet har vi haft koden i 1,5 vecka, då kan man spela spelet rejält, utan tidspress.

Men embargon är ingen garanti för att det blir så, ibland har man ändå för lite tid på sig att spela.

Om man skickade ut recensionsexemplar, säg, tre veckor i förväg och släppte embargot en vecka innan släpp hade jag köpt den argumentationen, men när embargot upphör på releasedagen är det för mig inget annat än ett sätt att säkerställa så många förhandsbokningar som möjligt.

Recensioner skrivna med gott om tid blir ju mer genomarbetade oavsett när embargot lyfter. Men du har säkert rätt i att det har med försäljning att göra, på ett eller annat sätt.

Ska man se krasst på det rent allmänt så är det säkraste sättet att undvika att köpa nåt man inte vill ha att vänta ett tag. Det är ju inte så att spelen tar slut.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tompa:

Recensioner skrivna med gott om tid blir ju mer genomarbetade oavsett när embargot lyfter. Men du har säkert rätt i att det har med försäljning att göra, på ett eller annat sätt.

Givetvis, men det var inte det jag tänkte på, utan att recensionerna bör hinna ut i god tid för att ev. konsumenter ska hinna läsa dem innan spelet släpps.

Skrivet av Tompa:

Ska man se krasst på det rent allmänt så är det säkraste sättet att undvika att köpa nåt man inte vill ha att vänta ett tag. Det är ju inte så att spelen tar slut.

Medhåll. Har aldrig riktigt förstått vitsen med att förboka.

Medlem

Embargot handlar nog mer om att hypen ska spricka innan release. Man vill nog inte riskera avbokningar.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Ska man se krasst på det rent allmänt så är det säkraste sättet att undvika att köpa nåt man inte vill ha att vänta ett tag. Det är ju inte så att spelen tar slut.

Om det inte är en CE då. Finns säkert folk som vart osäkra på t ex Fallout 4 och inte vågade sig på en CE så tidigt och så tog dom slut. Nu vart iofs Pip-B Ed slut långt tidigare, men principen är samma.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tompa:

Ska man se krasst på det rent allmänt så är det säkraste sättet att undvika att köpa nåt man inte vill ha att vänta ett tag. Det är ju inte så att spelen tar slut.

Om det inte är en CE då. Finns säkert folk som vart osäkra på t ex Fallout 4 och inte vågade sig på en CE så tidigt och så tog dom slut. Nu vart iofs Pip-B Ed slut långt tidigare, men principen är samma.

Well, då får man stå sitt kast om spelet visar sig vara under förväntan. Det är riktigt skicklig marknadsföring att få tiil en sån köpvilja.


signatur
Medlem

Och så är man ledig på onsdag och torsdag. Vet hur jag ska spendera den tiden

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tompa:

Recensioner skrivna med gott om tid blir ju mer genomarbetade oavsett när embargot lyfter. Men du har säkert rätt i att det har med försäljning att göra, på ett eller annat sätt.

Givetvis, men det var inte det jag tänkte på, utan att recensionerna bör hinna ut i god tid för att ev. konsumenter ska hinna läsa dem innan spelet släpps.

Skrivet av Tompa:

Ska man se krasst på det rent allmänt så är det säkraste sättet att undvika att köpa nåt man inte vill ha att vänta ett tag. Det är ju inte så att spelen tar slut.

Medhåll. Har aldrig riktigt förstått vitsen med att förboka.

Förr fick man något extra när man förhandsbokade. Som en samlarfigur eller något annat fysiskt. Idag får man kanske något extra DLC... men oftast ingenting.

Så nej förhandsbokning av spel är totalt meningslöst.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tompa:

Ska man se krasst på det rent allmänt så är det säkraste sättet att undvika att köpa nåt man inte vill ha att vänta ett tag. Det är ju inte så att spelen tar slut.

Om det inte är en CE då. Finns säkert folk som vart osäkra på t ex Fallout 4 och inte vågade sig på en CE så tidigt och så tog dom slut. Nu vart iofs Pip-B Ed slut långt tidigare, men principen är samma.

Well, då får man stå sitt kast om spelet visar sig vara under förväntan. Det är riktigt skicklig marknadsföring att få tiil en sån köpvilja.

Ett själv-hypande spel i en franchise med en stor skara fanboys kräver ingen skicklig marknadsföring. Det är den skaran som köper CE.

Medlem

3/5?

Blir enformigt efter ett tag?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Att jobba skift har sina fördelar,ledig vecka nu. Har redan förbokat spelet, tittat på en del videos och jag gillade tvåan. Risken är stor att det kan bli enformig men världen är stor och det är bara ens sjuka fantasi som sätter stopp för hur man vill göra Öbornas liv till ett H*lvete

Gen
Medlem

Vilken version recenserar ni?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

3/5?

Blir enformigt efter ett tag?

"För mycket vatten." 7.8/10 -IGN


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar