Eldsjälar planerar redan en inoffeciell patch till Fallout 4

Robot
Eldsjälar planerar redan en inoffeciell patch till Fallout 4
Skrivet av anon_178365:

Helt otroligt att inte Bethesda har anställt den där Arthmoor snubben, hans 5st Skyrim inofficiella patchar är helt mandatory att köra med om man kör Skyrim på PC, och han är extremt dedikerad och kunnig.

Håller med. Han kanske inte vill jobba där?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Stavning. Hört talas om det rubriksättarn?

Skrivet av Svunnig:

Stavning. Hört talas om det rubriksättarn?

Johan börjar dricka julmust tidigt varje år


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det verkar ju igentligen konstigt hängivna moddare är duktiga.

bara titta vad dom har givit oss genom åren,

Dota/lol tower defence, Garrys mod, Counter-strike(ja jag vet det fanns en mod i quake innan dess)

Killing floor.

detta är bara några av alla dessa saker modare har givit oss och givit utvecklare pengar så det skriker om det.

att inte utvecklare har fattat än hur mycket moddare gett dom rent ekonomiskt sätt om dom sätter ett bra system(ge mod stöd och verktyg, säg sen gör du en mod som blir populär och det säljer så får du X % pengar och kanske tom blir anställd utav oss.)

ja menar varför tänker inte utvecklare såhär?

har väl med aktietagare o göra som vanligt, göra något Gratis för kanske få något tillbaka som blir värdet 9 gånger om?! är ni TOKIGA!? vi ger inte er pengar gratis!

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Helt otroligt att inte Bethesda har anställt den där Arthmoor snubben, hans 5st Skyrim inofficiella patchar är helt mandatory att köra med om man kör Skyrim på PC, och han är extremt dedikerad och kunnig.

Varför anställa honom när han gör jobbet gratis åt dem?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Svunnig:

Stavning. Hört talas om det rubriksättarn?

Johan börjar dricka julmust tidigt varje år

Satte julmusten i halsen när jag såg vad det stod. Tror dock det är Calle som varit i backenden och jäklats igen. Det måste vara Calle. Det är alltid Calle. Calle.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Svunnig:

Stavning. Hört talas om det rubriksättarn?

Johan börjar dricka julmust tidigt varje år

Hahahaa... men angående stavning, varför bry sig


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Svunnig:

Stavning. Hört talas om det rubriksättarn?

Johan börjar dricka julmust tidigt varje år

Hahahaa... men angående stavning, varför bry sig

Varför ska man inte bry sig? Det här är en seriös sida, då ska det stavas korrekt.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Svunnig:

Stavning. Hört talas om det rubriksättarn?

Johan börjar dricka julmust tidigt varje år

Satte julmusten i halsen när jag såg vad det stod. Tror dock det är Calle som varit i backenden och jäklats igen. Det måste vara Calle. Det är alltid Calle. Calle.

Ordet "inofficiell" är fortfarande felstavat efter korrigeringen dock

Medlem

vad hände med officiell inofficiell officiell patch ?

Medlem

Tillsvidare finns ju Simple bugfixes: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/2142/?

(ja, och väldigt många andra bra moddar också.. men man får rota igenom en hel del skräp för att hitta dem)

Medlem

Har valt att lägga Fallout 4 på hyllan. 200 timmar så jag ångrar inget, och det är inte ett dåligt spel. Störtnöjd över det faktiskt trots att jag spendat 80% av min tid till att bygga och inte kommit längre än till Diamond City.

Men det finns så många moddar jag vill skapa. Inte något allt för ambitiöst men mindre grejer för att öka inlevelsen för mig - som att ändra interface:t till exempel. Har redan gjort det lite smått men behöver verktygen för att kunna göra det ordentligt så som jag tänkt mig så får bara avvakta tills de är ute.

Vet någon om de finns någon mod än som implementerar det gamla level-systemet?

Det ja uppskattade mest med de äldre spelen, var att hårt RPa ner mig i någon karaktär. En ninja som aldrig fick använda annat än knivar, eller om man ville klara Master-lås som lvl 5 så gick det... man bara dog som en fluga mot allt man mötte. Jag föredrar valet. Nya systemet fungerar nog bra för folk som spelar genom spelet 1 gång men faller inte direkt mig i smaken som vill ta ut svängarna.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det verkar ju igentligen konstigt hängivna moddare är duktiga.

bara titta vad dom har givit oss genom åren,

Dota/lol tower defence, Garrys mod, Counter-strike(ja jag vet det fanns en mod i quake innan dess)

Killing floor.

detta är bara några av alla dessa saker modare har givit oss och givit utvecklare pengar så det skriker om det.

att inte utvecklare har fattat än hur mycket moddare gett dom rent ekonomiskt sätt om dom sätter ett bra system(ge mod stöd och verktyg, säg sen gör du en mod som blir populär och det säljer så får du X % pengar och kanske tom blir anställd utav oss.)

ja menar varför tänker inte utvecklare såhär?

har väl med aktietagare o göra som vanligt, göra något Gratis för kanske få något tillbaka som blir värdet 9 gånger om?! är ni TOKIGA!? vi ger inte er pengar gratis!

Utvecklare har testat både det ena och det andra men det funkar inte. Moddning kan inte existera och frodas under kontrollerade former helt enkelt. Många moddare har ju dessutom redan jobb i branschen och de allra flesta gör det bara för att ha lite kul på fritiden.
Det förekommer även att anställda gör mods till sina egna spel under pseudonym, ett ganska extremt exempel är Rocket som gjorde DayZ, han jobbade ju med ARMA på Bohemia medan han skapade modden.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Svunnig:

Stavning. Hört talas om det rubriksättarn?

Johan börjar dricka julmust tidigt varje år

Hahahaa... men angående stavning, varför bry sig

Varför ska man inte bry sig? Det här är en seriös sida, då ska det stavas korrekt.

Alltid lika komiskt att se stormen i vattenglaset över stavfel


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Jozo:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Svunnig:

Stavning. Hört talas om det rubriksättarn?

Johan börjar dricka julmust tidigt varje år

Hahahaa... men angående stavning, varför bry sig

Varför ska man inte bry sig? Det här är en seriös sida, då ska det stavas korrekt.

Alltid lika komiskt att se stormen i vattenglaset över stavfel

För min del har det blivit lite av charmen att vara tidigt ute och hitta småfelen. Påverkar inte min upplevelse på sidan på något negativt sätt överhuvudtaget!

Medlem
Citat:

Eldsjälar planerar redan en inoffeciell patch till Fallout 4

Hur var det med stavningen nu?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av FuzioN:

Det verkar ju igentligen konstigt hängivna moddare är duktiga.

bara titta vad dom har givit oss genom åren,

Dota/lol tower defence, Garrys mod, Counter-strike(ja jag vet det fanns en mod i quake innan dess)

Killing floor.

detta är bara några av alla dessa saker modare har givit oss och givit utvecklare pengar så det skriker om det.

att inte utvecklare har fattat än hur mycket moddare gett dom rent ekonomiskt sätt om dom sätter ett bra system(ge mod stöd och verktyg, säg sen gör du en mod som blir populär och det säljer så får du X % pengar och kanske tom blir anställd utav oss.)

ja menar varför tänker inte utvecklare såhär?

har väl med aktietagare o göra som vanligt, göra något Gratis för kanske få något tillbaka som blir värdet 9 gånger om?! är ni TOKIGA!? vi ger inte er pengar gratis!

Utvecklare har testat både det ena och det andra men det funkar inte. Moddning kan inte existera och frodas under kontrollerade former helt enkelt. Många moddare har ju dessutom redan jobb i branschen och de allra flesta gör det bara för att ha lite kul på fritiden.
Det förekommer även att anställda gör mods till sina egna spel under pseudonym, ett ganska extremt exempel är Rocket som gjorde DayZ, han jobbade ju med ARMA på Bohemia medan han skapade modden.

Nej han fick jobb på Bohemia när de köpte hans DayZ mod för att göra ett standalone spel av det.

ÄR DET BARA JAG SOM SER DET SÅ HÄR ANSTÄLL ALLA MODDARE SÅ BLIR DET INGA MERA SOM MODDAR PÅ FRI BAS..OCH NU NÄR VI SNACKAR FETING MODDAR UTAN DESS LIKE KOLLA IN SKYWIND..

sorry för caps orkade inte skriva om såg caps för sent


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

ÄR DET BARA JAG SOM SER DET SÅ HÄR ANSTÄLL ALLA MODDARE SÅ BLIR DET INGA MERA SOM MODDAR PÅ FRI BAS..OCH NU NÄR VI SNACKAR FETING MODDAR UTAN DESS LIKE KOLLA IN SKYWIND..

sorry för caps orkade inte skriva om såg caps för sent

DET GÖR INGET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1
Skriv svar