Robot
Just Cause 3

Rico Rodriguez har en ny diktator att avsätta, en massiv värld att upptäcka och tusentals fiender att likvidera. Ta ut julledigheten redan nu – det förtjänar både du och Just Cause 3.

#gta-v-2, #avalanche, #dice, #half-life-2


Medlem
Just Cause 3

Skön grafikbug! Osynliga träd när man hoppar fallskärm skadar ju aldrig!

Medlem

Fallout 4 och Bloodborne+DLC avklarat precis. Kanske JC3 blir nästa!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

tror recensenten har bra röka lr bira


signatur

//monster

Medlem

Fan inte 3/5 som jag trodde...

Det här med JC och ingen coop, är minst sagt fail delux. Perfekta förhållanden för att kunna ha sjukt kul med några polare.

Skrivet av koleny:

Skön grafikbug! Osynliga träd när man hoppar fallskärm skadar ju aldrig!

Perfekt med bar mark när man skall landa ju!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr

För många bra spel och för lite tid. Har för fan fortfarande inte klarat The Witcher 3 och Pillars of Eternity, samtidigt som Mad Max, MGS 5 och Fallout 4 alla ligger och väntar, + en drös andra spel.

Tentar om en vecka. FML.

Inaktiv

Konstigt att det inte finns något multiplayer, om än bara ett simpelt free roam som i GTA 4 och 5. Särskillt när moddare gjort ett mp till JC2.

Medlem

1-10 folk, det är allt vi behöver veta.


signatur

//monster

Medlem

Har stött på så många buggar inom den första timmen att spelet är i princip ospelbart för mig. Konstigt att ni upptäckte något sånt. Eller har jag bara värlens otur och fått ett digitalt måndagsexemplar?

Medlem

I serien "spel på historiens skräphög".

Medlem

Tänk på att spelet är alltid online.
Om man blir disconnetad så försöker det conencta så fort man öppnar mappen.

https://www.youtube.com/watch?v=ghclK4Gd-sw

Medlem

PC kontroller är ju dynga rakt av

Medlem

Skräp serie... Samma spel, samma koncept osv osv

Medlem

Låter som vissa har större problem med tekniska buggar än ni hade. Jag tror jag väntar lite innan köp och ser hur det fungerar när allmänheten får spela.

Plus att always-online låter knackigt och totalt onödigt. Förhoppningsvis något som går att stänga av efter en patch, så man slipper vänta 1 minut varje gång spelet tappar kontakten.

Men kul ändå att spelet verkar leva upp till sitt arv.

Medlem

Hur skalar sli?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tyckte att spelvärldens i JC 1 och 2 kändes väldigt generiska och intetsägande. Alla platser såg likadana ut, likaså alla klasser med fiender man stötte på. För mig räckte det inte riktigt med att det var en stor värld och att man fick göra precis vad man ville, jag saknade den själ som exempelvis Rockstar har i sina spel. Där varje hus och korsning har en betydelse.

Tyvärr tycker jag att JC 3 visar samma drag som sina föregångare. Spelade lite på Gamex och visst var det bättre polerat, men det kändes fortfarande som världens största kuliss till spelvärld.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Verkar skitkul. Du hade mig vid "smällare i sandlådan...".


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Avstängd
Skrivet av Anwest:

Jag tyckte att spelvärldens i JC 1 och 2 kändes väldigt generiska och intetsägande. Alla platser såg likadana ut, likaså alla klasser med fiender man stötte på. För mig räckte det inte riktigt med att det var en stor värld och att man fick göra precis vad man ville, jag saknade den själ som exempelvis Rockstar har i sina spel. Där varje hus och korsning har en betydelse.

Tyvärr tycker jag att JC 3 visar samma drag som sina föregångare. Spelade lite på Gamex och visst var det bättre polerat, men det kändes fortfarande som världens största kuliss till spelvärld.

Medlem

Är FarCry4 en bra jämförelse? Jag tänker både på upplägget och gameplay?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av marcus8958:

Hur skalar sli?

Har tyvärr inte kört med SLI.


signatur
Medlem

Wingsuit nja... Levitation-suit! ^^
Skulle gärna se en Real gravity/fysics mod.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Jag håller med Anwest.

Ett utav de fundamentala problemen med världen i JC2 är att den känns som en stor kuliss.
T.ex. om man går in i huvudstaden i JC2 som har hur många skyskrapor som helst så ser man ändå max 15 NPCs som alla går exakt likadant på trottoaren i olika färgade kläder. Det om något förstör min upplevelse för allt känns plötsligt så opersonligt och stelt.

Ser dock ut som om JC3 har tagit steg framåt men fortfarande inte tillräckligt vad jag hade hoppats se. Aja kommer nog fortfarande spela det senare eftersom rent gameplay mässigt är det riktigt kul att hoppa runt och bringa förödelse vart man än går.

Medlem

Lirat i någon timme, rätt skoj
stabil fps med GTX980/i7 4790K (fast dippa lite då o då)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skribent

Håller med Tomas, jag. Himla roligt spel. Inte utan brister, men himla roligt.

Gnällkuk
Skrivet av marcus8958:

Hur skalar sli?

Inga drivrutiner ute med SLI ännu


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av conthox:

Är FarCry4 en bra jämförelse? Jag tänker både på upplägget och gameplay?

nej far cry är förmodligen mkt roligare! och helt annan känsla, fps ju


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av conthox:

Är FarCry4 en bra jämförelse? Jag tänker både på upplägget och gameplay?

nej far cry är förmodligen mkt roligare! och helt annan känsla, fps ju

Tack för svaret, men vad menar du? Att det är förstapersonsvy? Finns inte det som alternativ i JC3?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av conthox:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av conthox:

Är FarCry4 en bra jämförelse? Jag tänker både på upplägget och gameplay?

nej far cry är förmodligen mkt roligare! och helt annan känsla, fps ju

Tack för svaret, men vad menar du? Att det är förstapersonsvy? Finns inte det som alternativ i JC3?

Förstaperson finns inte i Just Cause 3, nej. Huruvida FC4 är roligare eller ej är nog väldigt individuellt. Själv föredrar jag JC-serien alla dagar i veckan...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av conthox:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av conthox:

Är FarCry4 en bra jämförelse? Jag tänker både på upplägget och gameplay?

nej far cry är förmodligen mkt roligare! och helt annan känsla, fps ju

Tack för svaret, men vad menar du? Att det är förstapersonsvy? Finns inte det som alternativ i JC3?

Förstaperson finns inte i Just Cause 3, nej. Huruvida FC4 är roligare eller ej är nog väldigt individuellt. Själv föredrar jag JC-serien alla dagar i veckan...

Ok, tackar. Får fundera en vända till på detta då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Precis kört igång och kört första uppdraget. Tycker att FOVen i JS3 är lite väl i minsta laget (brukar inte ha några problem med FOV annars), fordon känns som ångvältar, att ha aim som nåt man måste låsa upp kändes oerhört korkat och grafiken känns inte alls sådär superbra för att vara ett AAA spel 2015.

Får hoppas att allt det där andra skojiga väger upp det.

12
Skriv svar