Blandad betygskompott för Just Cause 3

Robot
Blandad betygskompott för Just Cause 3

Vi listar de första omdömena!


Blandad betygskompott för Just Cause 3

Överlag bra?

Jag har spelat de tidigare spelen, blev snabbt uttråkad, men det är för att det är ett sandlådespel. Hoppas andra kommer ha riktigt kul med det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det var det här spelet där man skulle skjuta bort Hugo Chavez i Venezuela. Spelet följer den amerikanska utrikespolitiken, det är ren och skär propaganda, och bör fördömas.

Medlem

"Undermålig prestanda" på konsoler? Kan knappt spela på PC.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Det var det här spelet där man skulle skjuta bort Hugo Chavez i Venezuela. Spelet följer den amerikanska utrikespolitiken, det är ren och skär propaganda, och bör fördömas.

Så ett spel bör fördömas för det inte stämmer överrens med dina politiska åsikter? Ok, då vet vi.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av LoffeLuff:

Det var det här spelet där man skulle skjuta bort Hugo Chavez i Venezuela. Spelet följer den amerikanska utrikespolitiken, det är ren och skär propaganda, och bör fördömas.

Så ett spel bör fördömas för det inte stämmer överrens med dina politiska åsikter? Ok, då vet vi.

haha klockren

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av LoffeLuff:

Det var det här spelet där man skulle skjuta bort Hugo Chavez i Venezuela. Spelet följer den amerikanska utrikespolitiken, det är ren och skär propaganda, och bör fördömas.

Så ett spel bör fördömas för det inte stämmer överrens med dina politiska åsikter? Ok, då vet vi.

Japp. Venezuela är ett självständigt land. Vem som styr det landet är upp till landets egna befolkning och inte Washington och det informationsmonopol allierade intressen förfogar över.

Faktum är att huvudkaraktären är en skurk som arbetar för diktatur och mot folkstyre. Det är de värderingarna som cementeras i de stackars spelarna.

Spelet är ett uttryck för amerikansk propaganda, precis som Company of Heroes, ArmA, CoD och en massa andra spel.

Medlem

Tycker det funkar hur bra som helst på PC, gillar kontrollerna lätt att lära sig! Dock så är bilkörningen ett minus men de gör så lite, inte stött på nån bugg än.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av LoffeLuff:

Det var det här spelet där man skulle skjuta bort Hugo Chavez i Venezuela. Spelet följer den amerikanska utrikespolitiken, det är ren och skär propaganda, och bör fördömas.

Så ett spel bör fördömas för det inte stämmer överrens med dina politiska åsikter? Ok, då vet vi.

Japp. Venezuela är ett självständigt land. Vem som styr det landet är upp till landets egna befolkning och inte Washington och det informationsmonopol allierade intressen förfogar över.

Faktum är att huvudkaraktären är en skurk som arbetar för diktatur och mot folkstyre. Det är de värderingarna som cementeras i de stackars spelarna.

Spelet är ett uttryck för amerikansk propaganda, precis som Company of Heroes, ArmA, CoD och en massa andra spel.

OH shit, spel som har en bakgrund för en "Pro-USA" politik, who would've guessed!

Better not play any western-made game ever again!

Medlem

Inte undra på att Sverige är en osjälvständig klientstat med såna som ni som väljer in marionetter år efter år. Precis som Venezuela och stora delar av Sydamerika gjort är det dags att ta tillbaka vårt nationella självbestämmande. Men när vi gör det kommer det fjantar som JustCause-snubben för att bestraffa oss i spelvärlden, som om övrig propaganda inte vore nog.

En massa pajasar pratar om islamisering, men i själva verket har vi en amerikanisering: Sverige är ett av de mest amerikaniserade länderna i Europa, och det är såna som ni som tanklöst driver på det.

Notera också att större delen av den missionerande spelpropagandan är sammanbunden med ett förhärligande av katolicismen. Se tex Call of Juarez, CoH och detta spel. Det är ju guds vilja, och alla ateister är riktiga elakingar.

Det här är inget mer än spelens Britney Spears med reserverad plats på historiens sophög.

Se tex Arma 3 där Iran invaderar Grekland, och USA kommer till undsättning. Löjligt.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Inte undra på att Sverige är en osjälvständig klientstat med såna som ni som väljer in marionetter år efter år. Precis som Venezuela och stora delar av Sydamerika gjort är det dags att ta tillbaka vårt nationella självbestämmande. Men när vi gör det kommer det fjantar som JustCause-snubben för att bestraffa oss i spelvärlden, som om övrig propaganda inte vore nog.

En massa pajasar pratar om islamisering, men i själva verket har vi en amerikanisering: Sverige är ett av de mest amerikaniserade länderna i Europa, och det är såna som ni som tanklöst driver på det.

Notera också att större delen av den missionerande spelpropagandan är sammanbunden med ett förhärligande av katolicismen. Se tex Call of Juarez, CoH och detta spel. Det är ju guds vilja, och alla ateister är riktiga elakingar.

Det här är inget mer än spelens Britney Spears med reserverad plats på historiens sophög.

Se tex Arma 3 där Iran invaderar Grekland, och USA kommer till undsättning. Löjligt.

.......

seriöst? Det kanske är underhållning, inte mer än så?
Krigsteman är populära i spel, USA är en väldigt stor marknad för dessa spel = spel där USA är "hjälten" görs oftare bara därför.
Europeér köper spel där USA är hjälten, vete fan om USA skulle köpa spel där Sverige eller Frankrike är hjältarna.

Det är den enkla matematiken bakom det hela. Behövs ingen konspiration, bara cash is king.

Medlem

Det är ingen konspiration. Det är ett system av omedvetna aktörer som vidarepropagerar en ideologi som del av sina normala funktioner. Det gäller att klä av och exponera propagandan för vad den är, även om den gäller som norm.

Sen finns det spel som gör det på ett extremt dumt och därför ironiskt sätt som Broforce. Det är bra.

Spel som primärt görs för att någon aktieägare ska tjäna stora pengar är ointressanta, precis som med musik och annan kultur. De tippas också på sophögen efter att tuggummismaken avtagit. Spel som Dwarf Fortress går till historien, medan Just Cause blir en i mängden. Det finns bra och dålig underhållning.

Utöver det är det problematiskt att göra reklam för spel man recenserar. Elefanten i rummet.

+ Spel som man måste göra reklam för är oftast dåliga. En del av dem lägger mer på marknadsföringen än på själva utvecklingen.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

En massa inlägg.

En del tänker för mycket. Stackare...

Medlem

Så säger man om man lever i bubblan och tar den för given. Propaganda fungerar bara om man inte vet om den.

Tänk på alla småungar (mentala) som förirrar sig och tar skada av det de konsumerar. Det borde finnas varningstext.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Så säger man om man lever i bubblan och tar den för given. Propaganda fungerar bara om man inte vet om den.

Tänk på alla småungar (mentala) som förirrar sig och tar skada av det de konsumerar. Det borde finnas varningstext.

Spelade Doom på win 95 när jag bara var några år, och jag tror inte att det finns varelser från helvetet på mars, än mindre tror jag någon unge skulle tror att "Rico" fallskärmade in och fäste chavez på ett jetplan och sprängde allt i luften.

Eller ens veta vem Hugo Chavez var över huvud taget.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Så säger man om man lever i bubblan och tar den för given. Propaganda fungerar bara om man inte vet om den.

Tänk på alla småungar (mentala) som förirrar sig och tar skada av det de konsumerar. Det borde finnas varningstext.

Okej. Jag reviderar mitt tidigare inlägg.
Jag är inte längre säker på om du tänker för mycket eller för lite.

Medlem
Skrivet av Spang:
Skrivet av LoffeLuff:

Så säger man om man lever i bubblan och tar den för given. Propaganda fungerar bara om man inte vet om den.

Tänk på alla småungar (mentala) som förirrar sig och tar skada av det de konsumerar. Det borde finnas varningstext.

Okej. Jag reviderar mitt tidigare inlägg.
Jag är inte längre säker på om du tänker för mycket eller för lite.

Folk borde tänka mer i allmänhet. Däremot ska man inte tala i absolut på det sättet som LoffeLuff gör, han propagerar för andra saker på samma sätt som han talar emot.

Skrivet av Loltron:
Skrivet av LoffeLuff:

Så säger man om man lever i bubblan och tar den för given. Propaganda fungerar bara om man inte vet om den.

Tänk på alla småungar (mentala) som förirrar sig och tar skada av det de konsumerar. Det borde finnas varningstext.

Spelade Doom på win 95 när jag bara var några år, och jag tror inte att det finns varelser från helvetet på mars, än mindre tror jag någon unge skulle tror att "Rico" fallskärmade in och fäste chavez på ett jetplan och sprängde allt i luften.

Eller ens veta vem Hugo Chavez var över huvud taget.

Det är ett stort steg från 64pixlar doom modeller till dagens nivå av grafik. Det va ett mycket längre steg av fantasi för att se modellerna DÅ som något verkligt när vi idag plockar isär modeller i rätt hög detalj.

Jag röstar på Sabel1 för president iaf, har minst "fel" i den här diskussionen.

JC3 kommer jag endast spela när det är crackat och klart tyvm, bjuder inte avalanche på den pengen.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av LoffeLuff:

Inte undra på att Sverige är en osjälvständig klientstat med såna som ni som väljer in marionetter år efter år. Precis som Venezuela och stora delar av Sydamerika gjort är det dags att ta tillbaka vårt nationella självbestämmande. Men när vi gör det kommer det fjantar som JustCause-snubben för att bestraffa oss i spelvärlden, som om övrig propaganda inte vore nog.

En massa pajasar pratar om islamisering, men i själva verket har vi en amerikanisering: Sverige är ett av de mest amerikaniserade länderna i Europa, och det är såna som ni som tanklöst driver på det.

Notera också att större delen av den missionerande spelpropagandan är sammanbunden med ett förhärligande av katolicismen. Se tex Call of Juarez, CoH och detta spel. Det är ju guds vilja, och alla ateister är riktiga elakingar.

Det här är inget mer än spelens Britney Spears med reserverad plats på historiens sophög.

Se tex Arma 3 där Iran invaderar Grekland, och USA kommer till undsättning. Löjligt.

Du borde följa dessa steg för din egen skull:

1. Sluta besök fz.se. Det är en kapitalistisk sida, som bara är ute efter pengar. Alla vet att kapitalismens förlovade land är USA, således är fz.se i maskopi med USA och bör undvikas av kamrater som dig!
2. För att vara säker på dina rättigheter bevaras på ett bra sätt, flytta till Nord-Korea. Du slipper 100% av all propaganda från USA.

Jag ber hemskt mycket om ursäkt om mitt inlägg verkade USA-vänligt. Hell Kim Jong-Un, den stora ledaren!

= Hell giganterna Obama och Löfven. Riktigt nobelprisstoff det där. "Nordkorea" är i alla fall ett självständigt land, styrt från sin huvudstad av och för sitt folk.

Medlem

Försök håll er sakliga! Håller ett öga på den här tråden så att den inte spårar ur ännu mer.
Raderar inlägg vars enda syfte är att provocera.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Slajm:
Skrivet av Spang:
Skrivet av LoffeLuff:

Så säger man om man lever i bubblan och tar den för given. Propaganda fungerar bara om man inte vet om den.

Tänk på alla småungar (mentala) som förirrar sig och tar skada av det de konsumerar. Det borde finnas varningstext.

Okej. Jag reviderar mitt tidigare inlägg.
Jag är inte längre säker på om du tänker för mycket eller för lite.

Folk borde tänka mer i allmänhet. Däremot ska man inte tala i absolut på det sättet som LoffeLuff gör, han propagerar för andra saker på samma sätt som han talar emot.

Skrivet av Loltron:
Skrivet av LoffeLuff:

Så säger man om man lever i bubblan och tar den för given. Propaganda fungerar bara om man inte vet om den.

Tänk på alla småungar (mentala) som förirrar sig och tar skada av det de konsumerar. Det borde finnas varningstext.

Spelade Doom på win 95 när jag bara var några år, och jag tror inte att det finns varelser från helvetet på mars, än mindre tror jag någon unge skulle tror att "Rico" fallskärmade in och fäste chavez på ett jetplan och sprängde allt i luften.

Eller ens veta vem Hugo Chavez var över huvud taget.

Det är ett stort steg från 64pixlar doom modeller till dagens nivå av grafik. Det va ett mycket längre steg av fantasi för att se modellerna DÅ som något verkligt när vi idag plockar isär modeller i rätt hög detalj.

Jag röstar på Sabel1 för president iaf, har minst "fel" i den här diskussionen.

JC3 kommer jag endast spela när det är crackat och klart tyvm, bjuder inte avalanche på den pengen.

Ja det är ett stort steg, för oss som upplevt det, tror fortfarande inte att ungars fantasier på något sätt skulle bli mixed med verkligheten "mer än förut" för att spelen är snyggare, barn har livlig fantasi oavsett och det behöver inte vara skadligt heller, det beror helt på barnets uppfostran hur barnet agerar. Och det var med samma fantasi en själv såg doom etc.

Och du tar fel kontext ur det jag sa, du menar på att jag pratar om grafik, jag pratar om story. Eftersom ursprungsinlägget jag citerade handlade om hugo chavez, och huruvida "ungar" skulle tro att "USA" lönnmördade honom och att det var propagerat genom just cause 3, och därför var tydligen Just cause 3 ett PROPAGANDA spel.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Och du tar fel kontext ur det jag sa, du menar på att jag pratar om grafik, jag pratar om story. Eftersom ursprungsinlägget jag citerade handlade om hugo chavez, och huruvida "ungar" skulle tro att "USA" lönnmördade honom och att det var propagerat genom just cause 3, och därför var tydligen Just cause 3 ett PROPAGANDA spel.

Jag håller med dig om att det är ett propaganda spel, som alla tidigare JC och som många andra, behöver inte trycka ner det i halsen på andra bara. Jag tror inte story får ta stora scenen i många spelsammanhang idag, speciellt inte välskriven story och det kan vi väl komma överens om att JC3 inte är kvalitets story? Vill du propagera för allt som är filosofiskt fel så finns det nog forum för det med och det finns många som vill dela sina tankar om hur samhället ser ut. Spel är ETT medie och att utvecklare har budskap i sina produkter är inget nytt. Alla delar av spelet ger ju intryck så när du talar om potentiell skada på "småungar" kan du inte bara ta upp det som passar i ditt sammanhang. Eftersom grafik, story, musik, subtila budskap etc. alla behöver granskas om vad som är "dåligt" för individen isf. Att peka ut en enstaka källa till korruption av de små liven låter lite som en anti-spel advokat som försöker få spelet från hyllorna.

Innan ämnet springer iväg mer så måste jag fråga vad poängen med konstanterandet var? ville du bara informera om att det är ett propaganda spel eller va det något mer du ville ta upp om JC3? allt annat kan vi diskutera i forumet annars.

Medlem
Skrivet av Slajm:
Skrivet av Loltron:

Och du tar fel kontext ur det jag sa, du menar på att jag pratar om grafik, jag pratar om story. Eftersom ursprungsinlägget jag citerade handlade om hugo chavez, och huruvida "ungar" skulle tro att "USA" lönnmördade honom och att det var propagerat genom just cause 3, och därför var tydligen Just cause 3 ett PROPAGANDA spel.

Jag håller med dig om att det är ett propaganda spel, som alla tidigare JC och som många andra, behöver inte trycka ner det i halsen på andra bara. Jag tror inte story får ta stora scenen i många spelsammanhang idag, speciellt inte välskriven story och det kan vi väl komma överens om att JC3 inte är kvalitets story? Vill du propagera för allt som är filosofiskt fel så finns det nog forum för det med och det finns många som vill dela sina tankar om hur samhället ser ut. Spel är ETT medie och att utvecklare har budskap i sina produkter är inget nytt. Alla delar av spelet ger ju intryck så när du talar om potentiell skada på "småungar" kan du inte bara ta upp det som passar i ditt sammanhang. Eftersom grafik, story, musik, subtila budskap etc. alla behöver granskas om vad som är "dåligt" för individen isf. Att peka ut en enstaka källa till korruption av de små liven låter lite som en anti-spel advokat som försöker få spelet från hyllorna.

Innan ämnet springer iväg mer så måste jag fråga vad poängen med konstanterandet var? ville du bara informera om att det är ett propaganda spel eller va det något mer du ville ta upp om JC3? allt annat kan vi diskutera i forumet annars.

...... Jag tycker inte det är "propaganda" med fiktion lösaktigt baserat på verkligheten.
Ursprungs inlägget jag citerade var någon som tyckte det var propaganda, och jag tycker det är efterblivet.

Läser du inläggen alls eller? Senaste inlägget beskrev argumentet, inte min ställning.

ONT, så har jag köpt och refundat Just cause 3, mest för att det kändes så otroligt flamsigt och var rätt dålig optimering, vet inte om det är just SLI-profilen som suger men något är det, känns som att det händer för ofta nu, så pengarna tillbaka. tack.

1
Skriv svar