"Esportmagasinet" ska försöka nå den mest digitaliserade av alla målgrupper

Robot
"Esportmagasinet" ska försöka nå den mest digitaliserade av alla målgrupper

Gör månadstidning om e-sport. På papper.


Medlem
"Esportmagasinet" ska försöka nå den mest digitaliserade av alla målgrupper

Förstår inte, varför inte släppa den som tidning i pdf format?
Sett liknande saker på Star Trek tidningar till tablets, telefoner och laptops.
Anledningen för att jag sluta prenumerera på PC-Gamer var för att jag fick alla nyheter på nätet.

Det enda tidningen jag använder idag är metro när jag åker tunnelbana till jobbet.

Frilansare
Skrivet av Ferren:

Förstår inte, varför inte släppa den som tidning i pdf format?
Sett liknande saker på Star Trek tidningar till tablets, telefoner och laptops.
Anledningen för att jag sluta prenumerera på PC-Gamer var för att jag fick alla nyheter på nätet.

Det enda tidningen jag använder idag är metro när jag åker tunnelbana till jobbet.

Och varför då släppa den som "tidning" alls? Gör en sajt istället. Eller en blogg.

Medlem

Läs det senaste inom esport, för en månad sen.

Ambassadör
Xbox

Hahaha, snacka om att inte ha någon koll alls. Det här var det konstigaste jag sett på länge, det måste ju vara ett skämt? Någon som förlorat ett vad eller liknande.

Vad blir nästa idé, faxade nyhetsbrev?


signatur

Jump in.

Medlem

problemet med dessa sidor är att det finns redan sidor som täcker det mesta ska man skapa en esportsida måste det vara folk som är intresserade inom scenen.

få reda på transfers, bråk som ej visas officellt rykten m.m och allt detta måste hittas tidigt före fragbite,hltv,liquiddota m.m

Det behövs en ny rakaka men frågan är, finns det någon i kontaktnätet ens som startar denna som har koll? detta är ju stora frågan.

Om inte så kan dom räkna med problem, då varför ska man gå till denna sidan ist för dessa sidor? finns ju ingen anledning.

Man måste nog göra det lite skvalleraktigt på något sätt och sticka ut som rakaka gjorde.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Ferren:

Förstår inte, varför inte släppa den som tidning i pdf format?
Sett liknande saker på Star Trek tidningar till tablets, telefoner och laptops.
Anledningen för att jag sluta prenumerera på PC-Gamer var för att jag fick alla nyheter på nätet.

Det enda tidningen jag använder idag är metro när jag åker tunnelbana till jobbet.

Och varför då släppa den som "tidning" alls? Gör en sajt istället. Eller en blogg.

Precis - med PCGamers fall så färskt kan man undra hur de tänker. En papperstidning för ett ännu smalare segment går nog bättre, det gör vi! Att den tänkta kundkretsen kanske är den mest skärmvana marknaden på planeten gör det ännu konstigare...

Medlem

Det enda sättet jag kan se det lyckas (läs: inte gå käpprätt åt helvete) vore att
1. Släppa i digitalt format.
2. Proppa den med exklusiva långa och fylliga reportage och intervjuer.

"Nyheter" kan man knappast rapportera i ett magasin som kommer ut en gång i månaden.

Tror ändå att de hade lyckats bättre genom en webbsida...

Medlem

Det e la bra att ha den på dass ifall man får slut på papper...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Ferren:

Förstår inte, varför inte släppa den som tidning i pdf format?
Sett liknande saker på Star Trek tidningar till tablets, telefoner och laptops.
Anledningen för att jag sluta prenumerera på PC-Gamer var för att jag fick alla nyheter på nätet.

Det enda tidningen jag använder idag är metro när jag åker tunnelbana till jobbet.

Och varför då släppa den som "tidning" alls? Gör en sajt istället. Eller en blogg.

Kan tänka mig att man vill skapa något slags samlarobjekt - låter lite långsökt, men information och kultur känns lite bättre "förvarad" när den existerar i fysisk form.
Men jag håller med er, det känns inte som en smart ide.

Medlem

Hej!

Kul att ni engagerar er! Vi siktar naturligtvis inte mot att leverera nyheter. De läser vi ju på Reddit, TL.net och liknande sites. Vad vi vill ge er är intervjuer, analyser och mer djupgående reportage kring esport än vad som finns tillgängligt idag.

Martin Hällerfors
Esportmagasinet

Medlem
Skrivet av Tryxtira:

Hej!

Kul att ni engagerar er! Vi siktar naturligtvis inte mot att leverera nyheter. De läser vi ju på Reddit, TL.net och liknande sites. Vad vi vill ge er är intervjuer, analyser och mer djupgående reportage kring esport än vad som finns tillgängligt idag.

Martin Hällerfors
Esportmagasinet

Det finns det alltid behov av och vi som har varit med i några år är nog beredda att betala för sådant innehåll (jag prenumererade på PCGamer av just den anledningen). Det vi nog mest ifrågasätter är valet av medium.

1
Skriv svar