Ännu fler spel

Medlem
Ännu fler spel

Steam-rean är avklarad för den här gången. Eller egentligen så pågår den till i eftermiddag, men jag kommer inte köpa något mer. Steam-rea innebär vanligtvis att backloggen växer med en eller ett par titlar.

Jag har faktiskt haft svårt att hitta något som lockar. Det är inte det lättaste att navigera bland reatitlarna när två tredjedelar av alla spel på Steam reas ut. Guldkornen drunknar liksom i ett hav av mediokra och värdelösa spel. I slutändan köpte jag Psychonauts och Divine Divinity för en Euro styck. Två gamla titlar som jag haft för avsikt att spela. Köpte även Tomb Raider Anniversary för att återuppleva lite av min barndom (jag var 11-12 när första Tomb Raider släpptes) och The Stanley Parable för att det sägs vara en humoristisk upplevelse och humor är bra för hälsan.

Tyvärr så finns det alldeles för många bra spel just nu. Fallout 4 lockar inte så jättemycket om jag ska vara ärlig, men det ligger ett exemplar här bredvid mig på skrivbordet. Innan årsskiftet ska jag förhoppningsvis hinna ta mina första steg i det spelet. Just Cause 3 släpps idag, men det väntar jag med till det bekräftas att de tekniska problemen inte är så stora som vissa källor antyder.

Jag tror jag börjar med Divine Divinity och de moderna spelen får vänta till senare.

#blogg

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Har alldeles för många spel som jag behöver spela igenom innan jag ens kan börja tänka på att inhandla nya spel på reor.
Köper nuförtiden bara solklara spel som jag vet med 100% säkerhet att jag kommer att lira igenom.

Förut köpte jag massor med spel på reor så jag har spel "utifall att", men det blir aldrig att man orkar påbörja dom.

Skulle gissa att jag inte ens har startat runt 50% av mina spel på Steam.

Jag tänker också lite så, åtminstone när det gäller fullprisspel. Men samtidigt tycker jag Steamreorna är utmärkta tillfällen att köpa "kanske-spel" för några tior som man vill testa. Jag tror jag har hittat en del godsaker på det viset som jag troligtvis hade missat annars.

Är spelet inte bra så är det ingen större sak att lägga det åt sidan heller. Ingen större förlust om spelet kostade 10kr och visar sig vara sämre än man hoppats på.

1
Skriv svar