Utvecklarsnack från NHL 11

Robot
Utvecklarsnack från NHL 11

Ett köp är väl lika mycket motiverat som ett nytt Call of Duty, lite finslipningar, justeringar och någon extra finess. Eftersom jag 80% av tiden spelar online också så är senaste versionen ett måste för mig.

Medlem

utvecklarsnack från ett spel som släpps nyverre varje år?
How very uninteresting...


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Avstängd

Vill ha! Speciellt för att ett nytt elitserielag är med

Medlem

Hoppas de fixar till i Elitserieligan, jag spelar alltid med HV71.
Men kommentatorerna börjar alltid med att säga, "-Welcome to Stockholm Sweden", även om HV71 spelar hemma match.
Suck, alla lag kommer inte från Stockholm.. =/

Medlem

Det jag hade hoppats på är förbättrat sargspel. Det är lika irriterande varje gång när man är en meter förbi och motståndaren trycker på Y (xbox360) och man "sugs in" mot sargen och får sparka tillbaka pucken med fötterna - fast man egentligen var förbi långt innan...

Annars tycker jag det verkade vara mycket bra grejer. Skoj framförallt det där med att klubborna kan gå sönder samt tekningsförbättringarna. Tekningarna ämnar att bli lite långtråkiga så en förbättrar mer varierad lösning där är verkligen välkommen! Blir nog ett köp : )

Medlem
Skrivet av Kvax:

Det jag hade hoppats på är förbättrat sargspel. Det är lika irriterande varje gång när man är en meter förbi och motståndaren trycker på Y (xbox360) och man "sugs in" mot sargen och får sparka tillbaka pucken med fötterna - fast man egentligen var förbi långt innan...

Det där har dom redan fixat med patcharna som dom släppte. Så testa patcha upp spelet.

Inaktiv

Varför inte bara patcha NHL 05 eller senare? Känns som om det är precis samma spel. Hur kan folk orka betala för sånt här, varje år?

:\

Inaktiv

Det gick inte hitta en större bild?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Varför inte bara patcha NHL 05 eller senare? Känns som om det är precis samma spel. Hur kan folk orka betala för sånt här, varje år?

:\

Har du verkligen spelat dom senaste 2 årens spel?
Jämfört med tidigare år är det en hel evighet. En otroligt stor skillnad.

Skrivet av showerguy:

Varför inte bara patcha NHL 05 eller senare? Känns som om det är precis samma spel. Hur kan folk orka betala för sånt här, varje år?
:\

Hur orkar folk betala för Warcraft 2 eller dom ofantligt massiva antalen av FPS spel som känns som exakt samma sak allihopa fast bara med andra texturer?

Medlem
Skrivet av TotalCraptastic:
Skrivet av showerguy:

Varför inte bara patcha NHL 05 eller senare? Känns som om det är precis samma spel. Hur kan folk orka betala för sånt här, varje år?
:\

Hur orkar folk betala för Warcraft 2 eller dom ofantligt massiva antalen av FPS spel som känns som exakt samma sak allihopa fast bara med andra texturer?

...Tror du warcraft 2 ar ett fps spel?


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem
Skrivet av Drevlin:
Skrivet av TotalCraptastic:
Skrivet av showerguy:

Varför inte bara patcha NHL 05 eller senare? Känns som om det är precis samma spel. Hur kan folk orka betala för sånt här, varje år?
:\

Hur orkar folk betala för Warcraft 2 eller dom ofantligt massiva antalen av FPS spel som känns som exakt samma sak allihopa fast bara med andra texturer?

...Tror du warcraft 2 ar ett fps spel?

Han sa "eller".

För övrigt är jag redo att lägga pengar varje år för ett nytt NHL. Det är inte så mycket med ca 50kr per månad för ett spel man lägger ner väldigt många timmar på.

Medlem

Köpt alla NHL spel sen NHL 97 men blev tveksam här...såg faktiskt förjävligt tråkigt ut.
Kolla fysiken på klubban som ligger på isen när de åker på den t.ex. eller när Burrows åker till bänken för att hämta ny klubba. Looks like SHIT!!!!
I övrigt var det ju exakt samma spel som NHL 10...kommer de inte med riktigt radikala nyheter innan releasen så kommer jag nog för första gången på 14 år att avstå.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Varför inte bara patcha NHL 05 eller senare? Känns som om det är precis samma spel. Hur kan folk orka betala för sånt här, varje år?

:\

Jag var på en fest nyligen och skulle spela nhl 08 men det var en jävla mardröm att spela när man vant sig vid nhl 10.

Tycker du ska spela spelen innan du uttalar dig faktiskt. FIFA är också en serie som blir bättre för varje år.

Medlem

Spelvärlden behöver en revolution. Nåt banbrytande som gör det intressant att köpa spel igen. Kommer nån på nåt bra så blir det också massa andra företag som försöker göra nåt liknande kopior ofta dåliga såna. Blir det en uppföljare så blir det oftast sämre än första spelet, fast det behöver inte vara så. Diablo II tycker jag var bättre än 1:an


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Givet köp! Det är ju online till 100% som gäller, mitt favoritspel i casual-genren

Medlem

har själv 09:an och tycker det är grymt bra. Dock är den spontana känslan att man lagt in "spelförstörande" moment för att få det att bli mer "verkligt".

I 10:an la man ju in att man kunde hålla upp folk mot sargen och la till ett helt spel där, men seriöst, hur skoj är det att stå tryckt mot sargen och böka om pucken?

Nu lägger man till trasiga klubbor, men hur skoj är det? Känns som om det kommer frustrera mest. Framför allt är det ju en sån grej man inte vill ha i hockeyn egentligen. I en perfekt värld hade aldrig klubborna gått sönder, så varför införa trasiga klubbor i sportvärlden?

Annars så verkar ju en del av nyheterna riktigt spännande. Dock hade jag gärna sett att man sattsade lite mer på annat än NHL. Spelar du t ex Elitserielag så ser ju tröjorna ut att komma från en PS2 version.


signatur

Heja Blåvitt

Inaktiv
Skrivet av LordOfTerror:

Spelvärlden behöver en revolution. Nåt banbrytande som gör det intressant att köpa spel igen. Kommer nån på nåt bra så blir det också massa andra företag som försöker göra nåt liknande kopior ofta dåliga såna. Blir det en uppföljare så blir det oftast sämre än första spelet, fast det behöver inte vara så. Diablo II tycker jag var bättre än 1:an

mm det är verkligen så att NHL 10 är sämre än NHL 2002 ,, doh

1
Skriv svar