Sweclockers testar grafikprestandan i Just Cause 3

Robot
Sweclockers testar grafikprestandan i Just Cause 3
Medlem
Sweclockers testar grafikprestandan i Just Cause 3

290x presterar bättre än ett GTX 970

Ingen singelgpu som klarar av stabila 60 fps i hög upplösning på very high.

Tror jag ska vänta ett tag tills det patchas.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Apropå småbuggar och inkonsekvent prestanda så tror jag att ni menade att skriva "perfekt" och inte prefekt.
Föreslår lite pillande och tricksande med reglagen för att fixa detta:)


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Är jävligt dåligt optimerat. Både på PC och konsol. Och nu råkade jag dessutom ut för första kraschen till skrivbordet. Nä, det här skulle de nog ha skjutit upp några månader.

Medlem

Stadiga 60 fps med allt på högsta i 3440x1440 med två 980 Ti SLI. Funkar rätt väl skulle jag säga.

Medlem
Skrivet av Uruloke:

Stadiga 60 fps med allt på högsta i 3440x1440 med två 980 Ti SLI. Funkar rätt väl skulle jag säga.

Ehm.. spelet har väl inte ens SLI support än?

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Uruloke:

Stadiga 60 fps med allt på högsta i 3440x1440 med två 980 Ti SLI. Funkar rätt väl skulle jag säga.

Ehm.. spelet har väl inte ens SLI support än?

Nej, och enligt NVIDIA så har det inte stöd för varken SLI eller Crossfire i dagens läge, det måste komma en patch till spelet först.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Uruloke:

Stadiga 60 fps med allt på högsta i 3440x1440 med två 980 Ti SLI. Funkar rätt väl skulle jag säga.

Ehm.. spelet har väl inte ens SLI support än?

Det kanske du har rätt i. Då är det ju ändå bättre. Stabilt 60 fps med ett 980 Ti. Det är inte jätteofta man ser det nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Uruloke:
Skrivet av adde111:
Skrivet av Uruloke:

Stadiga 60 fps med allt på högsta i 3440x1440 med två 980 Ti SLI. Funkar rätt väl skulle jag säga.

Ehm.. spelet har väl inte ens SLI support än?

Det kanske du har rätt i. Då är det ju ändå bättre. Stabilt 60 fps med ett 980 Ti. Det är inte jätteofta man ser det nu för tiden.

Med tanke på att Sweclockers inte ens fick stabila 45 fps med ett enda kort i 2560x1440 så måste ditt 980ti vara rejält mycket bättre än deras.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Redaktör
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Uruloke:
Skrivet av adde111:
Skrivet av Uruloke:

Stadiga 60 fps med allt på högsta i 3440x1440 med två 980 Ti SLI. Funkar rätt väl skulle jag säga.

Ehm.. spelet har väl inte ens SLI support än?

Det kanske du har rätt i. Då är det ju ändå bättre. Stabilt 60 fps med ett 980 Ti. Det är inte jätteofta man ser det nu för tiden.

Med tanke på att Sweclockers inte ens fick stabila 45 fps med ett enda kort i 2560x1440 så måste ditt 980ti vara rejält mycket bättre än deras.

Explosionen i slutet av testsekvensen drar ner fps:en rejält, utan den hade lägstasiffran kanske varit avsevärt högre. En gissning, ska tilläggas.

Jag testspelade med ett GTX 980 Ti (höga inställningar på det mesta, 2560x1440-upplösning), och känslan är att fps:en låg kring 60-90 för det mesta. Sweclockers körde en I5-processor, jag en I7 - det kan ju också påverka resultatet, både för mig och Uruloke.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Uruloke:
Skrivet av adde111:
Skrivet av Uruloke:

Stadiga 60 fps med allt på högsta i 3440x1440 med två 980 Ti SLI. Funkar rätt väl skulle jag säga.

Ehm.. spelet har väl inte ens SLI support än?

Det kanske du har rätt i. Då är det ju ändå bättre. Stabilt 60 fps med ett 980 Ti. Det är inte jätteofta man ser det nu för tiden.

Med tanke på att Sweclockers inte ens fick stabila 45 fps med ett enda kort i 2560x1440 så måste ditt 980ti vara rejält mycket bättre än deras.

Explosionen i slutet av testsekvensen drar ner fps:en rejält, utan den hade lägstasiffran kanske varit avsevärt högre. En gissning, ska tilläggas.

Jag testspelade med ett GTX 980 Ti (höga inställningar på det mesta, 2560x1440-upplösning), och känslan är att fps:en låg kring 60-90 för det mesta. Sweclockers körde en I5-processor, jag en I7 - det kan ju också påverka resultatet, både för mig och Uruloke.

Explosionen är perfekt exempel på effektfulla och actionfyllda delar av spelet. Det är då man märker av när fpsen hoppar och just därför det är det bästa stället att ta reda på hur bra datorn presterar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar