Några timmar in i Sleeping Dogs

Flakmonkey
Några timmar in i Sleeping Dogs

För lite drygt en vecka sedan fick jag hem ett knippe PS4-spel att lira såhär när mörket tar över allt mer. Frågan jag ställde mig då var vilket av dessa kompetenta spel jag skulle sätta tänderna i först. Valet föll (föga förvånande för den som läst rubriken) på #Square Enix GTA-inspirerade #Sleeping Dogs. Varför det blev just detta vet jag såhär i efterhand inte riktigt. Kanske hade jag någon bra anledning och kanske var det bara för att det låg högst i högen.

Hursom så har jag nu lirat det i en 5-6 timmar och hittills känns det som ett mycket bra köp. Jag hade vissa förhoppningar på det här trots att det inte riktigt är min typ av spel. Normalt sett har jag svårt för "öppna" spel där jag kan göra lite vad jag vill utan jag föredrar mer styrda upplevelser med en stark handling utan en massa meningslösa sidouppdrag,men i Sleeping Dogs har jag faktiskt funnit mig själv lira många valfria uppdrag bara för att de är underhållande.

Huvudhandlingen känns också intressant och även om det bara är skådeplatsen som gör det så känns det hela betydligt mer originellt än andra gangsterdramor. Tror därför inte jag kommer ha några större problem med motivationen till att nå slutet. Frågan är snarare hur lång tid jag kommer ta på mig för att klara det då jag som sagt lägger ner osedvanligt mycket tid på sidoaktiviteter.

#blogg

Medlem
Några timmar in i Sleeping Dogs

Sleeping Dogs är riktigt roligt. Hoppas att dom gör en tvåa. Sorry att det inte har blivit något NFL-lirande förresten men jag har knappt haft en ledig stund. Fullt upp med plugg. Dom få minutrarna som jag är hemma har jag börjat lira Just Cause 3. Riktigt roligt spel men svårt ibland. Airstrike osv som inte fanns i tvåan. Man får hoppa omkring som en duracellkanin för att inte bli träffad.

Testpilot

Ooh , Sleeping dogs är verkligen en sleeper. Betydligt bättre än vad man kan tro.
Finns ett par DLC paket som är bra också "Year of the snake" och "Nightmare in north point" som är lite mera extra story.

Men numera får man säkert alla DLC med spelet.

Bästa grejen i spelet är då man skall hjälpa till med en tårta

Medlem

Ett underbart spel.

1
Skriv svar