Envisa Windows 7-användare vägrar gratisuppdateringen

Robot
Envisa Windows 7-användare vägrar gratisuppdateringen

Sexåringen är helt överlägset populärare än Windows 10.

#apple


Medlem
Envisa Windows 7-användare vägrar gratisuppdateringen

Ser ingen anledning till att de ska byta, eller ens byta kalsonger. Själv trivs jag utmärkt med Win10.

Teo
Medlem

Mja, deras förlust. Självklart finns det alltid dessa som vägrar att hänga med och för att dessa känner sig alltför trygga i sin grotta.

Medlem

Tro fan att jag inte vill uppgradera, redan testat på det en gång, och då hittade Windows inget nätverk! Spelade ingen roll vad jag gjorde, ansåg den som att ingen nätverkskabel var ansluten

Medlem

Kan inte förstå hur man kan vilja sitta kvar på Win7 men men jag tror fortfarande att företag avvaktar med att uppgradera.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Testat W10 men föredrar helt klart W7 som är mycket snyggare och smidigare imo.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Kan inte förstå hur man kan vilja sitta kvar på Win7 men men jag tror fortfarande att företag avvaktar med att uppgradera.

Bekvämlighet? Varför byta till något nytt när W7 fungerar alldeles utmärkt?

Medlem

Jag kände dock samma sak med win8. Buhu startknappen finns inte. ALLT ÄR SKIT!. Jag är dock nyfiken: Vilken poweruser använder startmenyn? Windows 8 var ju fantastiskt med att du endast trycker på WIN-tangenten, börjar skriva det du vill ha och tada: det program du sökte startas med en enter-tryckning. Kan ju knappast bli smidigare. Och "metro", tja. Jag tycker det är värdelöst, men det är ju knappast ivägen på något sätt. Stabiliteten i win10 tycker jag också är helt överlägsen det jag hade i 7:an.

Medlem
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av Hymer:

Kan inte förstå hur man kan vilja sitta kvar på Win7 men men jag tror fortfarande att företag avvaktar med att uppgradera.

Bekvämlighet? Varför byta till något nytt när W7 fungerar alldeles utmärkt?

nja, det stämmer. Men jag gillade 98 och Xp också och de använder jag inte längre.

Win10 funkar bra och förr eller senare bör man uppgradera, varför inte passa på när det är gratis?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av acke3095:

Testat W10 men föredrar helt klart W7 som är mycket snyggare och smidigare imo.

Det där med "smidigare" säger alla som inte vet snabbkommandon och var menyerna finns och nås. Varje gång som räknar upp något som är smidigare på 7an så är det nästan garanterat minst lika smidigt på 10an. (Testa mig gärna.) Undantaget som jag spontant kommer att tänka på är VPN, som kräver extra klick om man inte fixar short cut själv.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Teo
Medlem
Skrivet av Toomsie:
Skrivet av Hymer:

Kan inte förstå hur man kan vilja sitta kvar på Win7 men men jag tror fortfarande att företag avvaktar med att uppgradera.

Bekvämlighet? Varför byta till något nytt när W7 fungerar alldeles utmärkt?

För att vara up to date.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av acke3095:

Testat W10 men föredrar helt klart W7 som är mycket snyggare och smidigare imo.

Det där med "smidigare" säger alla som inte vet snabbkommandon och var menyerna finns och nås. Varje gång som räknar upp något som är smidigare på 7an så är det nästan garanterat minst lika smidigt på 10an. (Testa mig gärna.) Undantaget som jag spontant kommer att tänka på är VPN, som kräver extra klick om man inte fixar short cut själv.

1. Byta färg på menyer med färgväljaren
2. byta (eller ta bort) bilden på inloggningssidan.

Detta är inte smidigare på 10:an men var enkelt att göra på 8:an...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Tittade på nyare siffror, och enligt senaste Steamundersökningen från november ligger Win 7 nu på 43,47% och Win 10 på 29,85%, en skillnad på 13,62%, dvs
gapet har minskat med 3,82% sedan oktober och de siffror som nämns i artikeln.

Isf kan Win 10 gå ifatt Win 7 i mars (på Steam), men det verkar ju som att gapet minskar snabbare än linjärt, så det sker troligen tidigare.

Teo
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av conthox:
Skrivet av acke3095:

Testat W10 men föredrar helt klart W7 som är mycket snyggare och smidigare imo.

Det där med "smidigare" säger alla som inte vet snabbkommandon och var menyerna finns och nås. Varje gång som räknar upp något som är smidigare på 7an så är det nästan garanterat minst lika smidigt på 10an. (Testa mig gärna.) Undantaget som jag spontant kommer att tänka på är VPN, som kräver extra klick om man inte fixar short cut själv.

1. Byta färg på menyer med färgväljaren
2. byta (eller ta bort) bilden på inloggningssidan.

Detta är inte smidigare på 10:an men var enkelt att göra på 8:an...

Det är exakt samma.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av conthox:
Skrivet av acke3095:

Testat W10 men föredrar helt klart W7 som är mycket snyggare och smidigare imo.

Det där med "smidigare" säger alla som inte vet snabbkommandon och var menyerna finns och nås. Varje gång som räknar upp något som är smidigare på 7an så är det nästan garanterat minst lika smidigt på 10an. (Testa mig gärna.) Undantaget som jag spontant kommer att tänka på är VPN, som kräver extra klick om man inte fixar short cut själv.

1. Byta färg på menyer med färgväljaren
2. byta (eller ta bort) bilden på inloggningssidan.

Detta är inte smidigare på 10:an men var enkelt att göra på 8:an...

Visst, lite osmidigare, sånär på ett par extra klick. Men hur ofta gör man det? Sedan så är det väldigt konstiga argument för att behålla 7an, speciellt med tanke på alla fördelar.

Säkrare, stabilare och snabbare - men jag byter inte för att det är så osmidigt att ändra ikon/bakgrund på inloggningssidan.... ok.

Om du inte vill byta, fine, har inget att säga om det. Det är såklart ditt val. Men det känns lite väl tunnt om man inte kan komma med bättre anledningar än så.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gissar att en stor del av den siffran är företag som överlag ofta är sega med att uppdatera av olika skäl?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Propy:
Skrivet av conthox:
Skrivet av acke3095:

Testat W10 men föredrar helt klart W7 som är mycket snyggare och smidigare imo.

Det där med "smidigare" säger alla som inte vet snabbkommandon och var menyerna finns och nås. Varje gång som räknar upp något som är smidigare på 7an så är det nästan garanterat minst lika smidigt på 10an. (Testa mig gärna.) Undantaget som jag spontant kommer att tänka på är VPN, som kräver extra klick om man inte fixar short cut själv.

1. Byta färg på menyer med färgväljaren
2. byta (eller ta bort) bilden på inloggningssidan.

Detta är inte smidigare på 10:an men var enkelt att göra på 8:an...

Visst, lite osmidigare, sånär på ett par extra klick. Men hur ofta gör man det? Sedan så är det väldigt konstiga argument för att behålla 7an, speciellt med tanke på alla fördelar.

Säkrare, stabilare och snabbare - men jag byter inte för att det är så osmidigt att ändra ikon/bakgrund på inloggningssidan.... ok.

Om du inte vill byta, fine, har inget att säga om det. Det är såklart ditt val. Men det känns lite väl tunnt om man inte kan komma med bättre anledningar än så.

+1, Sitta kvar på gammal skit när det finns nyare som är bättre på det mesta. Men ni kanske inte vill ha Dx12 osv?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag är mest rädd för kompabilitetsproblem med alla prylar och program, så jag väntar in i det längsta med uppgradering

Medlem

Har man Win7 och inte känner att man måste uppgradera så vet jag inte varför man ska göra det heller... Jag kör just nu Win10 på min vanliga burk men har inte uppgraderat min andra dator för jag känner absolut inte behovet.

Medlem

Sitter med Windows 10 men ser absolut ingen anledning till att byta från Windows 7 för gemene kvinna/man. Windows 10 har en mängd designproblem som inte 7:an har. I första hand tänker jag på spår från Windows 8, som Windows Apps & Games, flera olika gränssnitt för samma sak, sämre "meny vid högerklick", Microsofts spioneri osv.


signatur

Have a good time!

Medlem

Måste byta operativsystem. Måste byta operativsystem.

Medlem
Skrivet av Brain:

Sitter med Windows 10 men ser absolut ingen anledning till att byta från Windows 7 för gemene man. Windows 10 har en mängd designproblem som inte 7:an har. I första hand tänker jag på spår från Windows 8, som Windows Apps & Games, flera olika gränssnitt för samma sak, sämre "meny vid högerklick", Microsofts spioneri osv.

Då detta är en spelsite så kanske du borde rekommendera att alla som vill kunna spela DX12 spel bör uppgradera till Windows 10.

Håller med om att det fortfarande är lite "schizofrent" UI, men det har blivit bättre jämfört med 8/8.1. Senaste uppdateringen åtgärdade ytterligare UI-relaterade saker som jag störde mig på.

Medlem

Prövade att uppgradera till Win10, men min över sju år gamla burk med 4 gig 1066 mhz RAM var inte så glad i det nya OSet, så jag gick tillbaka till Win7.

Medlem

Kommer inte uppgradera vad jag vet, finns ingen anledning för mig, så länge spelen vi gör och spelen jag spelar funkar bra på Windows 7 så.

Dessutom, en stor anledning är classic skin, utan att behöva modda in det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Värt att nämna är att man inte behöver en giltig licens, som artikeln påstår.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Win7 och OS X fungerar fint med 3D, film, foto, spel och privat information. Vill helst inte ändra det.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Propy:
Skrivet av conthox:
Skrivet av acke3095:

Testat W10 men föredrar helt klart W7 som är mycket snyggare och smidigare imo.

Det där med "smidigare" säger alla som inte vet snabbkommandon och var menyerna finns och nås. Varje gång som räknar upp något som är smidigare på 7an så är det nästan garanterat minst lika smidigt på 10an. (Testa mig gärna.) Undantaget som jag spontant kommer att tänka på är VPN, som kräver extra klick om man inte fixar short cut själv.

1. Byta färg på menyer med färgväljaren
2. byta (eller ta bort) bilden på inloggningssidan.

Detta är inte smidigare på 10:an men var enkelt att göra på 8:an...

Visst, lite osmidigare, sånär på ett par extra klick. Men hur ofta gör man det? Sedan så är det väldigt konstiga argument för att behålla 7an, speciellt med tanke på alla fördelar.

Säkrare, stabilare och snabbare - men jag byter inte för att det är så osmidigt att ändra ikon/bakgrund på inloggningssidan.... ok.

Om du inte vill byta, fine, har inget att säga om det. Det är såklart ditt val. Men det känns lite väl tunnt om man inte kan komma med bättre anledningar än så.

Nej, jag menade inte det som ett argument att stanna på sjuan. Jag kör själv 10. Du ville bli testad. Det ligger nämligen något i att vissa saker blivit onödigt krångligare. Varför kunde man t.ex, välja egna färger i 8:an men inte i 10:an? Funktionen finns ju där om man vet hur man ska komma åt den.

Att inte kunna kontrollera uppdateringar är däremot ett bra argument till att inte uppdatera. Iaf. om man kör Home.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Fick märkbart bättre spelprestanda med Win 10. I övrigt är ALLT med gränssnittet sämre än Win 7. Fulare, krångligare, rörigare och mer begränsat. Suck.

Medlem
Skrivet av Fairfax:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Flo...

Måste byta operativsystem. Måste byta operativsystem.

Måste kasta skit på Windows 10. Måste kasta skit på Windows 10.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Propy:

Nej, jag menade inte det som ett argument att stanna på sjuan. Jag kör själv 10. Du ville bli testad. Det ligger nämligen något i att vissa saker blivit onödigt krångligare. Varför kunde man t.ex, välja egna färger i 8:an men inte i 10:an? Funktionen finns ju där om man vet hur man ska komma åt den.

Att inte kunna kontrollera uppdateringar är däremot ett bra argument till att inte uppdatera. Iaf. om man kör Home.

Skrivet av Frux:

Fick märkbart bättre spelprestanda med Win 10. I övrigt är ALLT med gränssnittet sämre än Win 7. Fulare, krångligare, rörigare och mer begränsat. Suck.

Så nyckeln ligger i "om man vet hur man kommer åt dem"? I så fall bekräftar det saken som jag trott - anledningen till att windows 10 upplevs som "Fulare, krångligare, rörigare och mer begränsat." är att folk inte vet hur de skall nå inställningarna. Eller så är dom så otroligt lata så allt skall nås inom 2 klick annars så är det jobbigt. (Lite konsigt då det går stick i stäv med datornörd-stereotypen, men det är en annan sak...:P )

Vad jag kan minnas så finns det inställningar där man kan kontrollera uppdateringarna lite bättre, t ex schemalagda omstarter, uppskjuten uppdatering osv. Men visst, förr eller senare måste man uppdatera - men allvarligt, är det verkligen en dålig sak?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar