Ny film från Elite: Dangerous tar oss till månen

Robot
Ny film från Elite: Dangerous tar oss till månen
Medlem
Ny film från Elite: Dangerous tar oss till månen

Ser så sjukt fram emot expansionet! Förälskad i Elite: Dangerous.

Medlem

Det är i och för sig en måne men inte vår måne utan Jupiters måne Europa.
David Braben är ganska produktiv med såna här små klipp från när han spelar på sin kanal.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Ser så sjukt fram emot expansionet! Förälskad i Elite: Dangerous.

Trevligt att höra. Jag är fortfarande kluven till om jag skall satsa på det eller inte. Gillar inte uppkopplingskravet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Luciphear:

Ser så sjukt fram emot expansionet! Förälskad i Elite: Dangerous.

Trevligt att höra. Jag är fortfarande kluven till om jag skall satsa på det eller inte. Gillar inte uppkopplingskravet.

Värt att påpeka är ju att det faktiskt är ett MMO. Mängden spelare du möter är betydligt färre än i vanliga MMOs och det går att spela själv, men allt du gör påverkar det stora hela. Även om du spelar själv så kan du alltså stötta alla andra spelare i en faktion genom att göra uppdrag, bounty hunting etc. MMO biten är en väldigt stor del av vad som gör ED intressant och kul.

Förvarning dock, köp inte Elite Dangerous nu. Förboka Elite Dangerous Horizons. Annars får du inte ta del av uppdateringarna som kommer.


signatur

// Bacon <3

Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Luciphear:

Ser så sjukt fram emot expansionet! Förälskad i Elite: Dangerous.

Trevligt att höra. Jag är fortfarande kluven till om jag skall satsa på det eller inte. Gillar inte uppkopplingskravet.

Värt att påpeka är ju att det faktiskt är ett MMO. Mängden spelare du möter är betydligt färre än i vanliga MMOs och det går att spela själv, men allt du gör påverkar det stora hela. Även om du spelar själv så kan du alltså stötta alla andra spelare i en faktion genom att göra uppdrag, bounty hunting etc. MMO biten är en väldigt stor del av vad som gör ED intressant och kul.

Förvarning dock, köp inte Elite Dangerous nu. Förboka Elite Dangerous Horizons. Annars får du inte ta del av uppdateringarna som kommer.

Men om man ska förboka så kan man passa på att köpa det för 12 € istället som det kostar just nu. Sen förbokar man bara Horizon och får 12 € avdrag som alla som äger spelet får.
Tror till och med att man tjänar några kronor genom att göra på detta sätt.

Medlem

Betan är igång sen några timmar. Man kan inte köra Horizons betan från Steam utan behöver köra separata klienten och ladda ner 2.0 där. Man kan ladda ner klienten från länken som Frontier länkade här: https://www.reddit.com/r/EliteDangerous/comments/3uw97a/horiz...

Ett par bildexempel från betaspelare som landat.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Luciphear:

Ser så sjukt fram emot expansionet! Förälskad i Elite: Dangerous.

Trevligt att höra. Jag är fortfarande kluven till om jag skall satsa på det eller inte. Gillar inte uppkopplingskravet.

Tja, om du syftar på att man måste spela med andra spelare - så nej, det finns Solo och Open play. Spela vad man vill. Om du menar att man kräver en internet uppkoppling, mjo, tror nog det är ett krav så Solo fortfarande har mycket kopplat till online-funktioner(man slipper bara andra spelare helt enkelt om det inte är ens grej).

Var redo på att det känns som en simulator så det kan bli ganska "drygt" - men det är precis vad jag älskar med det hela.

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Luciphear:

Ser så sjukt fram emot expansionet! Förälskad i Elite: Dangerous.

Trevligt att höra. Jag är fortfarande kluven till om jag skall satsa på det eller inte. Gillar inte uppkopplingskravet.

Värt att påpeka är ju att det faktiskt är ett MMO. Mängden spelare du möter är betydligt färre än i vanliga MMOs och det går att spela själv, men allt du gör påverkar det stora hela. Även om du spelar själv så kan du alltså stötta alla andra spelare i en faktion genom att göra uppdrag, bounty hunting etc. MMO biten är en väldigt stor del av vad som gör ED intressant och kul.

Förvarning dock, köp inte Elite Dangerous nu. Förboka Elite Dangerous Horizons. Annars får du inte ta del av uppdateringarna som kommer.

Men om man ska förboka så kan man passa på att köpa det för 12 € istället som det kostar just nu. Sen förbokar man bara Horizon och får 12 € avdrag som alla som äger spelet får.
Tror till och med att man tjänar några kronor genom att göra på detta sätt.

Justja, tänkte inte på loyalty avdraget. Så kan du göra om du vill, vill du ha folk att spela med så har jag en rätt liten men trevlig grupp folk. Bara att höra av sig.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag spelade Elite First Encounter hundratals timmar när det begav sig. Jag började iofs med Elite II, men det var E:FE som grabbade tag i mig. Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, jag är en !2#¤ fanboy men tyvärr säger de här klippen inte ett skit.
Man kan köra runt.. Och? Det är ju kul i ca 2 minuter om det inte leder till något.

Nää, jag är skeptisk, som Stefan Sauk sa. Inget av de här spelen har levererat än. Det enda som har släppts var ju en fullständig katastrof (X Rebirth) och hittintills så har varken detta eller SC visat att de har något mer att bjuda på än XR.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Påminner lite om detta faktiskt.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

https://www.youtube.com/embed/2FRu9p-3Ois

Påminner lite om detta faktiskt.

Ser riktigt roligt ut!
Påminner mig om rymdlegot jag hade som barn på 80-talet, fast mycket coolare!

Sen så ser jag fram emot att komma hem till Sverige i januari med ett stabilt internet så jag kan köra lite ED Horizons. Ibland är instabila och långsamma internetuppkopplingar riktigt jobbiga, speciellt om det stör min favorithobby!

Blir nog ett eventuellt inköp av Space Engineers också...


signatur

/MJ

Medlem
Skrivet av mats:
Skrivet av Dumlen:

https://www.youtube.com/embed/2FRu9p-3Ois

Påminner lite om detta faktiskt.

Ser riktigt roligt ut!
Påminner mig om rymdlegot jag hade som barn på 80-talet, fast mycket coolare!

Sen så ser jag fram emot att komma hem till Sverige i januari med ett stabilt internet så jag kan köra lite ED Horizons. Ibland är instabila och långsamma internetuppkopplingar riktigt jobbiga, speciellt om det stör min favorithobby!

Blir nog ett eventuellt inköp av Space Engineers också...

Det är faktiskt riktigt roligt och väldigt komplext, hade det varit ett openworld-mmo hade det nog blivit stort skulle jag tro. En sann sandbox.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar