VR kan kräva tre gånger mer än 1080p-spel

Robot
VR kan kräva tre gånger mer än 1080p-spel

Nvidia bekräftar tuffa systemkrav för virtual reality-våren.

#nvidia, #amd


Medlem
VR kan kräva tre gånger mer än 1080p-spel

Ja, det är väl knappast förvånande.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Då har man ju en giltig orsak att byta graffekort åtminstone.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tur man sitter på ett 980ti då!
Kör på 144Hz 1440p så antar att det kan bli ganska likt

Medlem

VR kommer fixa den nedåtgående konsumtionen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det blir nog att köpa något bättre än 970 som jag har nu för att få ut allt kräm med grafikinställningarna och så.

T.ex. Elite Dangerous behöver två stycken 970 för att flyta på helt, och det var bara på 1080p och 75hz med min DK2. Som tur har jag förberett sparkontot med några riksdaler, misstänker att jag behöver klocka CPU:n och köpa mig ett eller två 980ti.

Medlem

Varken förvånande eller en nyhet detta.
Den som trott att ett ensamt singel-gpu-grafikkort är nog för VR har inte riktigt koll på saker och ting.

Medlem

Har höga förhoppningar om Pascal nästa år, mossiga Maxwell bör bytas ut snarast mot ett flaggskepp som klarar av såväl VR som 4k i (stabila) dugliga fps.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Varken förvånande eller en nyhet detta.
Den som trott att ett ensamt singel-gpu-grafikkort är nog för VR har inte riktigt koll på saker och ting.

Den som tror att VR lyckas om det kräver två grafikkort har heller inte koll på saker och ting. Inte ens när de försökte trycka på "billiga" fysikkort för att komplementera grafikkorten en gång i tiden lyckades man. Ett kort är dyrt nog.

Upplevelserna måste skapas för VR, alltså helt enkelt inte leverera Witcher 3-grafik utan något mer optimerat för upplevelsen. Jag gillar VR men det är dyrt nog med själva prylen och ett 970 grafikkort. Faktum är att de flesta inte ens har ett 970.

Medlem

Var det inte Pascal som skulle vara upp till 10x snabbare än ett Titan X?

Medlem

Då känns det jävligt bra att jag kommit till skott med att beställa ett Evga gtx 980 Ti 6GB HYBRID kort ju!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Blir nog ett nytt köpa av ett grafikkort när VR släpps så att man kan se då vilket som kommer vara det bästa alternativet.

Inaktiv

Nvidia pascal kommer men de är inte tillräckligt för att vara nöjd. hade gärna sett ett pascal 2x på singelkort

Medlem
Skrivet av deeps:

Nvidia pascal kommer men de är inte tillräckligt för att vara nöjd. hade gärna sett ett pascal 2x på singelkort

Hur vet du det?

Inaktiv
Skrivet av blizzard:
Skrivet av deeps:

Nvidia pascal kommer men de är inte tillräckligt för att vara nöjd. hade gärna sett ett pascal 2x på singelkort

Hur vet du det?

För jag kan matematik idiot och prestanda <3

Medlem
Skrivet av blizzard:
Skrivet av deeps:

Nvidia pascal kommer men de är inte tillräckligt för att vara nöjd. hade gärna sett ett pascal 2x på singelkort

Hur vet du det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kör dom z buffer kommer det inte krävas speciellt mycket. Skyrim kör med det bland annat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Var det inte Pascal som skulle vara upp till 10x snabbare än ett Titan X?

Du kan vara lugn... pascal 10X syftade bara på nån perfekt situation/uppgift eller så (ej spel) och nvidia är smartare än så när det kommer till mjölkning.
Dvs max 2x.. gissar på 1.25x..allt artificiellt tillbakahållet.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Bojkott:

Var det inte Pascal som skulle vara upp till 10x snabbare än ett Titan X?

Du kan vara lugn... pascal 10X syftade bara på nån perfekt situation/uppgift eller så (ej spel) och nvidia är smartare än så när det kommer till mjölkning.
Dvs max 2x.. gissar på 1.25x (delvis styrd bortlåsning).

De har redan mjölkat Maxwell i år och dagar, Pascal kommer vara en enorm förbättring (givetvis inte 10x prestandan av Maxwell men garanterat optimerat för 4k eller åtminstone QHD).

Medlem
Skrivet av kebbe:

De har redan mjölkat Maxwell i år och dagar, Pascal kommer vara en enorm förbättring (givetvis inte 10x prestandan av Maxwell men garanterat optimerat för 4k eller åtminstone QHD).

Man kan hoppas på 4K iallafall.. håller tummarna. :9


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Man kan höra hur Nvidia gnuggar händerna av glädje

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Man kan höra hur Nvidia gnuggar händerna av glädje

Ja den när de levererar, 250 stabilt i fps utan shoke

Medlem

gött att man sitter på ett 290x då

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Tomtampong:

Varken förvånande eller en nyhet detta.
Den som trott att ett ensamt singel-gpu-grafikkort är nog för VR har inte riktigt koll på saker och ting.

Den som tror att VR lyckas om det kräver två grafikkort har heller inte koll på saker och ting. Inte ens när de försökte trycka på "billiga" fysikkort för att komplementera grafikkorten en gång i tiden lyckades man. Ett kort är dyrt nog.

Upplevelserna måste skapas för VR, alltså helt enkelt inte leverera Witcher 3-grafik utan något mer optimerat för upplevelsen. Jag gillar VR men det är dyrt nog med själva prylen och ett 970 grafikkort. Faktum är att de flesta inte ens har ett 970.

Håller med!
De spelen som jag lirade mest på DK2'an var ett demo på Windlands och modden Minecrift. Inget av dessa kräver monsterdator. Dessa två spelen var så löjligt roliga att de är anledning nog för mig att köpa en Vive när den släpps. Ni som kört windlands. Tänk er att svinga omkring med en änterhake i var näve

Edit: Dator: Intel 2500k- (oc till 4500GHz) 8GB 1600Mhz, Geforce 770 )

Medlem

Jag har sagt det och säger det igen:

TAKE ALL MY MONEY

Ge mig bara ett ORDENTLIGT och BRA VR system som funkar riktigt bra med alla FP spel, må det kosta vad det kostar.

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Ni kan lugna er, VR-porr har betydligt lägre systemkrav.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Ni kan lugna er, VR-porr har betydligt lägre systemkrav.

Kommer se fram till att få slicka maggies pussy i walking dead.

12
Skriv svar