Liknande spel idé Similar Games

Medlem
Liknande spel idé Similar Games

En av de saker FZ saknar är Liknande Spel
Similar Games länk sida för spel databas. samma som finns på gamespot.com.

Det är en bra idé

exampel
Grand Theft Auto: San Andreas
Similar Games (Liknande spel):

Manhunt
Crackdown
DRIV3R and Driver: Parallel Lines
The Getaway series
ak II
ust Cause
Mafia: The City of Lost Heaven
Mercenaries: Playground of Destruction and Mercenaries 2: World in Flames
True Crime: Streets of LA
Saint's Row
Scarface: The World Is Yours
The Simpsons Hit & Run
The Godfather: The Game
Total Overdose: A Gunslinger's Tale in Mexico
Wreckless: The Yakuza Missions
Yakuza

W2k
Medlem

Detta ligger på min TODO sedan tidigare, vänta och se, kanske dyker det upp någon gång inom de närmaste månaderna.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem

Fixat! Kolla på godtyckligt spel, där har det nu dykt upp en flik som heter "Relaterade spel".


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Inte för att vara tråkig men det verkar som om den baseras på konsoll och genrer?, ibland tycker jag att de inte stämmer särskilt bra. Hade det inte varit bättre om användarna fick hjälpa till med att göra sådana listor genom att klicka på "Felaktig info, Klicka här...", då hade kanske listorna blivigt bättre och man skulle kanske få tydligare förslag.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Antikvitet

Det är precis vad det kan. Som du beskriver så är det bland annat plattform och genre som avgör vilka spel som är relaterade. Ju fler matchande genres desto bättre.

Så det enklaste du kan göra är att gå in på bidragsdelen via "Felaktig info? ..." och lägga till genrer som beskriver spelet ytterligare. Et voilà!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ja jag undrar vad som räknas till racing. Mafia har t.ex. fått en kategoribenämning som heter "racing" men i själva verket handlar det väl mer om fordonskörning. "Racing" drar väl mer åt tävlande mot datorn och andra spelare.
Har i.o.f. inte spelat hela Mafia så det kanske finns spelmoment där man rejsar?

Förresten... Skulle man inte kunna göra så att alla relaterade spel dök upp (uppdelat på flera sidor om det behövs/går)?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Har i.o.f. inte spelat hela Mafia så det kanske finns spelmoment där man rejsar?

Det finns

Medlem

Men är det en genomgående spelstil med tyngdpunkt på detta? Eller är det ett uppdrag i hela spelet? Det jag menar är att även om det finns ett moment i spelet som går ut på att tävla så skall det väl ändå inte klassas som racing.

Antikvitet

Mafia ska förstås inte vara genresatt som "Racing". Nu är det åtgärdat.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Alright, tackar

1
Skriv svar