VR kan kräva tre gånger mer än 1080p-spel

Inaktiv

haha ne jag gillar mer 19" platt 3d fps

Medlem
Skrivet av deeps:
Skrivet av blizzard:
Skrivet av deeps:

Nvidia pascal kommer men de är inte tillräckligt för att vara nöjd. hade gärna sett ett pascal 2x på singelkort

Hur vet du det?

För jag kan matematik idiot och prestanda <3


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av deeps:
Skrivet av Ahris:

Ni kan lugna er, VR-porr har betydligt lägre systemkrav.

Kommer se fram till att få slicka maggies pussy i walking dead.

Jag ser fram emot att höra att t o m en digital tjej sa nej till dig.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

VR börjar låta mer och mer niche.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av deeps:
Skrivet av blizzard:
Skrivet av deeps:

Nvidia pascal kommer men de är inte tillräckligt för att vara nöjd. hade gärna sett ett pascal 2x på singelkort

Hur vet du det?

För jag kan matematik idiot och prestanda &amp;lt;3

http://brannonsolomon.com/hockeyleague/wp-content/uploads/201...

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

VR börjar låta mer och mer niche.

Man ska nog inte underskatta hur många som kommer att uppgradera sin hårdvara för att få den bästa VR-upplevelsen.
AMD och nVidia kommer att öka sin försälning av high end-kort rejält när det börjar komma AAA-spel skrivna för VR.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av PcKaffe:

VR börjar låta mer och mer niche.

Man ska nog inte underskatta hur många som kommer att uppgradera sin hårdvara för att få den bästa VR-upplevelsen.
AMD och nVidia kommer att öka sin försälning av high end-kort rejält när det börjar komma AAA-spel skrivna för VR.

Sådana finns det säkert. Men det rör sig om väldigt mycket pengar, jag tippar på att det är entusiasterna som kommer hoppa på vr under det första året, minst. Sedan får man se hur det blir med det hela.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Har testat Oculus DK 1 , Dk2, och nu på dreamhack testa ja SteamVR och ja säger ju bara SteamVR var ju såååå jävla mycket häftigare än Oculus, Jävligt klar bild, och en sånn sjuk jävla inlevelse! Någon som testat de VR demot dom har? Man fick börja med leka med ballonger, sen undervattens skeppet, Zombie skjutandet och Portal roboten.

Inaktiv

vr kommer floppa såsom 3D gjort.

Medlem

Börjar bli dags att köpa nytt kort och slänga det gamla Geforce 590 i soptunnan

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Tomtampong:

Varken förvånande eller en nyhet detta.
Den som trott att ett ensamt singel-gpu-grafikkort är nog för VR har inte riktigt koll på saker och ting.

Den som tror att VR lyckas om det kräver två grafikkort har heller inte koll på saker och ting.

Jaså, du är en spåkärring?

Medlem

Metal Gear Solid V's motor skulle passa bra till VR :D, en snygg hög polygonisk optimerad motor med lagom mängder effekter utan annat små krafs som tar prestanda.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Då känns det jävligt bra att jag kommit till skott med att beställa ett Evga gtx 980 Ti 6GB HYBRID kort ju!

Skulle köpt Asus istället

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Ankh:

Då känns det jävligt bra att jag kommit till skott med att beställa ett Evga gtx 980 Ti 6GB HYBRID kort ju!

Skulle köpt Asus istället

Nope, jag är Evga fan. Gillar förövrigt Hybridens kylning starkt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av PcKaffe:

VR börjar låta mer och mer niche.

Man ska nog inte underskatta hur många som kommer att uppgradera sin hårdvara för att få den bästa VR-upplevelsen.
AMD och nVidia kommer att öka sin försälning av high end-kort rejält när det börjar komma AAA-spel skrivna för VR.

Sådana finns det säkert. Men det rör sig om väldigt mycket pengar, jag tippar på att det är entusiasterna som kommer hoppa på vr under det första året, minst. Sedan får man se hur det blir med det hela.

Ja så är det absolut men jag är ganska säker på att det här kommer att slå. En fördel för alla är att det även kommer att driva på hårdvaruutvecklingen och så småningom ge oss bättre grejor till ett lägre pris.

12
Skriv svar