Avalanche fixar tekniska problem i Just Cause 3 – men det kan ta lite tid

Robot
Avalanche fixar tekniska problem i Just Cause 3 – men det kan ta lite tid
Teo
Medlem
Avalanche fixar tekniska problem i Just Cause 3 – men det kan ta lite tid

Fungerar felfritt här, max settings, aldrig under 60fps.

i7 5930l, gtx780ti sli.

Ni med Nvidia kort har ni laddat ner de senaste drivrutinerna? Annars kanske ni bara kör på för höga inställningar.

Medlem

funkar klockrent med allt på högsta och inga direkta buggar heller vad jag kan se så jäääävla kul spel

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:

Ni med Nvidia kort har ni laddat ner de senaste drivrutinerna? Annars kanske ni bara kör på för höga inställningar.

Blev lite bättre på mitt GTX 680, men nu har jag bytt till ett 970 och ligger oftast runt 50-60 med allt på max i 1440p. Med 680 låg jag på runt 25 FPS innan uppdatering av drivrutiner och efter runt 30 FPS.

Medlem

Inga större problem, kraschat två gånger och fryser till någon gång var 2-3:e timme. 24h speltid än så länge.

Medlem

beta testa ni spelet åt mig, så köper jag det till reducerat pris sen ;D så jävla trött på alltid vara "beta" testare och betala fullpris till spel som inte är färdiga utvecklare måste fan börja skärpa sig, eller ehm Aktietagare kanske :S

Man ska fan inte behöva betala för att beta testa ett spel, ska studios släppa spelen så buggiga och med problem ja då får ni ta mig fan börja sänka priserna med.

Eller så släpper ni till med beta testning svårare än så är det inte, finns inga ursäkter eller argument emot detta.

Medlem

inte haft något fel utöver att Skype inte funkar med spelet ibland för mig, sitter med i7 5960x 2st R9 290X 32gb ram.

Medlem

Inte haft ett enda fel, 980ti i7 4770k 16gb ram ssd

Medlem

Allt flyter på, aldrig varit under 10fps, ligger mellan 10-23fps i 1280x720p.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Spelet är totalt ospelbart för mig, så fort jag kommer upp i en viss höjd i spelet kraschar det. Obönhörligen. Blev faktiskt bättre med att inte köra online en stund, men så satte jag mig i en helikopter och vips.. Krash. Jag avvaktar tills patchning nu tror jag.. tyvärr. Det är ju skoj det jag kunnat testa.
4970k, 980, 16GB ram och SSD sitter i burken.

Medlem
Skrivet av Rattatosk:

Spelet är totalt ospelbart för mig, så fort jag kommer upp i en viss höjd i spelet kraschar det. Obönhörligen. Blev faktiskt bättre med att inte köra online en stund, men så satte jag mig i en helikopter och vips.. Krash. Jag avvaktar tills patchning nu tror jag.. tyvärr. Det är ju skoj det jag kunnat testa.
4970k, 980, 16GB ram och SSD sitter i burken.

Har du installerat via steam? Testa installera om annars, kanske kan funka.

Medlem
Skrivet av Cladrius:
Skrivet av Rattatosk:

Spelet är totalt ospelbart för mig, så fort jag kommer upp i en viss höjd i spelet kraschar det. Obönhörligen. Blev faktiskt bättre med att inte köra online en stund, men så satte jag mig i en helikopter och vips.. Krash. Jag avvaktar tills patchning nu tror jag.. tyvärr. Det är ju skoj det jag kunnat testa.
4970k, 980, 16GB ram och SSD sitter i burken.

Har du installerat via steam? Testa installera om annars, kanske kan funka.

Installerat via steam och har redan testat att ominstallera. Har testat allt jag hittat på forumet också med adminrättigheter hit och dit men nix, inget har funkat.
Blir en blåsning på datorn när jag hinner så jag tar bort all mjukvara ur felsökningen om det nu inte kommer en snabb patch

Medlem
Skrivet av FuzioN:

beta testa ni spelet åt mig, så köper jag det till reducerat pris sen ;D så jävla trött på alltid vara "beta" testare och betala fullpris till spel som inte är färdiga utvecklare måste fan börja skärpa sig, eller ehm Aktietagare kanske :S

Man ska fan inte behöva betala för att beta testa ett spel, ska studios släppa spelen så buggiga och med problem ja då får ni ta mig fan börja sänka priserna med.

Eller så släpper ni till med beta testning svårare än så är det inte, finns inga ursäkter eller argument emot detta.

Jag kan förstå din frustration en viss del, men av det Just Cause givit sken av är det väl knappast en buggfest ? Det är nästintill omöjligt att testa dessa stora spel så mycket att de är buggfria, speciellt på pc där du har MILJONER kombinationer av hårdvara. De testerna märks bara när du släppt spelet.

Man måste ta lite hänsyn till mjukvaruutveckling och hur det faktiskt fungerar, sen om man köper ett spel till reducerat pris ett år senare ska man inte inbilla sig att man stödjer utvecklarna heller...

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av FuzioN:

beta testa ni spelet åt mig, så köper jag det till reducerat pris sen ;D så jävla trött på alltid vara "beta" testare och betala fullpris till spel som inte är färdiga utvecklare måste fan börja skärpa sig, eller ehm Aktietagare kanske :S

Man ska fan inte behöva betala för att beta testa ett spel, ska studios släppa spelen så buggiga och med problem ja då får ni ta mig fan börja sänka priserna med.

Eller så släpper ni till med beta testning svårare än så är det inte, finns inga ursäkter eller argument emot detta.

Jag kan förstå din frustration en viss del, men av det Just Cause givit sken av är det väl knappast en buggfest ? Det är nästintill omöjligt att testa dessa stora spel så mycket att de är buggfria, speciellt på pc där du har MILJONER kombinationer av hårdvara. De testerna märks bara när du släppt spelet.

Man måste ta lite hänsyn till mjukvaruutveckling och hur det faktiskt fungerar, sen om man köper ett spel till reducerat pris ett år senare ska man inte inbilla sig att man stödjer utvecklarna heller...

Detta är inte riktat emot avalanche deta är riktat emot spel industrin generellt, grig precis som hela jävla omvärlden.

Vad jag menar är ta mer tid på utveckla spelet, och beta testa folk med olika datorer.

1
Skriv svar