Dagens omröstning "windows"

Medlem
Dagens omröstning "windows"

Hej, blev irriterad över dagens omröstning. Gör man en omröstning måste man se till att alla synpunkter finns tillgänliga att rösta på. Min fanns inte, vilken jag vet stöds av väldigt många andra. Nämligen att jag använder windows idag men att jag INTE tänker byta till Vista. Hittils har jag inte sett någon anledning till varför jag skulle göra detta.

Vista är inkörsporten till "storebrors dilemmat" och har inga fördelar som överväger denna nackdel. Därför väljer jag bort detta..

W2k
Medlem

Då bör du välja "Nej, jag har inte bestämt mig". För även om du säger nu att du inte vill byta till Vista så betyder det ju inte att du aldrig kommer att göra det. Man kan ju aldrig veta vad som händer i framtiden. Alternativet kan alltså tolkas som "Jag har inte planerat att byta till Vista". Vilket verkar vara vad du var ute efter. Men om det inte finns något alternativ som du tycker passar, varför rösta över huvud taget?

För övrigt är dina farhågor troligen obefogade. Vista innehåller inget DRM som inte går att slå av eller undvika (t ex genom att inte köpa DRM-skyddad media) och ringer inte hem till Microsoft för att berätta vilka porrsajter du varit inne på - åtminstone inte i större utsträckning än vad XP gör.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

1
Skriv svar