Spana in spelsystemet i nästa DS-Final Fantasy

Robot
Medlem
Spana in spelsystemet i nästa DS-Final Fantasy

Jobb -> Dräkter -> Hattar
kan helt klart bli intressant om det är bra implementerat.

Medlem

Final Fantasy V är nog bland det sämre jag lirat genom mina dagar, bådar inte gott med denna. Men testa spelet skulle jag ändå trots allt göra.

Medlem

Greve_Peter: Vad har det med det här spelet att göra? Bara för att det använder jobb-systemet så är det ju inte dåligt, i och med att många av de andra ff spelen gör likadant och är rent underbara. Ogenomtänkt kommentar, javisst!

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Greve_Peter: Vad har det med det här spelet att göra? Bara för att det använder jobb-systemet så är det ju inte dåligt, i och med att många av de andra ff spelen gör likadant och är rent underbara. Ogenomtänkt kommentar, javisst!

Ja, din kommentar är helt ogenomtänkt ja. Om du läser vad jag skrev så gillar jag inte jobbsystemet i de äldre spelen och det lär bli ett liknande i denna, även om det blir förbättringar därav jag skrev "det bådar inte gott", seriöst, läs själv vad fan du skriver och försök åtminstone förstå vad nån menar inte bara gå till attack på direkten som en typisk nätidiot.

Medlem

flame fight !

nej men seriöst. Jag håller med Peter, jobbsystemet är totalt värdelöst i ff. Iaf enligt mig. Sen att jag hatar stridssystemet i FF är en annan femma. Så detta kommer icke provas av mig.

Medlem

Jobb fanns ju redan i Final Fantasy III. Tyckte inte det här sa så mycket om vad som är speciellt med just detta jämfört med tidigare FF-spel... The 4 Heroes of Light... Är det nån form av remake på det första spelet?

Skrivet av DarkZide8:

Jobb fanns ju redan i Final Fantasy III. Tyckte inte det här sa så mycket om vad som är speciellt med just detta jämfört med tidigare FF-spel... The 4 Heroes of Light... Är det nån form av remake på det första spelet?

Nix, det är ännu ett Gaiden-spel.

1
Skriv svar