Årets spel + alla andra vinnare på Game Awards

Robot
Årets spel + alla andra vinnare på Game Awards

The Witcher 3, Fallout 4, Metal Gear Solid V eller något annat? Vi avslöjar den stora vinnaren på Game Awards.

#nintendo


Medlem
Årets spel + alla andra vinnare på Game Awards

The Game Awards var riktigt bra!
Däremot tycker jag det är synd hur vissa priser
hamnade lite... åt sidan och presenterades bara sådär.

Däremot förstår jag inte hur Her Story vann Best Narrative och Best Performance. Sure, spelet är bra och hon skötte sig riktigt bra. Men de som hon stod upp emot var bättre.

Medlem

The Game Awards kan verkligen förbättras på alla punkter, men för det material dom hade tillgång till var det väl en OK show. Geoff Keighley ska dock ha en eloge för hårt arbete och väl utfört.

Skulle ge showen kanske 5/10.

Det här med att Kojima inte fick åka dit är ju helt absurt. Konami, vad i helvete sysslar ni med?

Lite sorgligt att han inte fick ta emot priset från Mark Hamill himself, då han verkar vara ett stort fan av Star Wars, hade varit coolt.

Fin gest till Satoru Iwata, dock smärre överdrivet med svajande händer i publiken osv.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

I mitt hjärta vinner Rocket League årets spel, men Witcher 3 är en värdig vinnare trots att jag inte spelat det. Är glad att RL vann 2 priser iaf!

Medlem

Witcher 3 har förstört andra spel för mig Lite som om man skulle prova en Ferrari ett par veckor och sen gå tillbaka till volvon

Medlem

Känner personligen att Life is strange borde ha vunnit det narrativa och vart nominerade för bästa soundtrack eftersom musiken är så sjukt bra genom alla episoderna. Men sen har jag ju inte spelat några av de stora släppen i år, utan endast hållit mig till indiespel. Där har LIS klart vart det bästa.

Medlem
Skrivet av slagzo:

Witcher 3 har förstört andra spel för mig Lite som om man skulle prova en Ferrari ett par veckor och sen gå tillbaka till volvon

Frun och chefen blir nog gladare av att du hinner jobbet/hem i tid med Volvon till skillnad från Ferrarin.

Skrivet av meajer:

Känner personligen att Life is strange borde ha vunnit det narrativa och vart nominerade för bästa soundtrack eftersom musiken är så sjukt bra genom alla episoderna. Men sen har jag ju inte spelat några av de stora släppen i år, utan endast hållit mig till indiespel. Där har LIS klart vart det bästa.

MGS V har bättre musik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Inte så oväntat men välförtjänt av Witcher 3.
Redan mitt under min playthrough tänkte jag ''Hur mycket bättre kan det bli?'' Och samma dag jag klarade ut det så visste jag att det var GoTY, samtidigt som jag var ledsen över att jag aldrig kommer få återuppleva spelet för första gången,

För det här är inte bara årets bästa spel, det är det bästa på väldigt väldigt länge. CDp har lyft standarden och vad som förväntas av framtida rpg sjuuukt högt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hur i helvete kan nintendo få priser?

Medlem

Hur The Witcher 3 kunde vinna är för mig en gåta. Visst, storyn är bra men spelet har enorma brister också. Inget man förväntar sig av ett GOTY-spel.

Medlem

Witcher 3 är det överlägset bästa spelet på många, många år helt enkelt. Inom rollspelsgenren står det i ensamt majestät och formligen pissar ner på samtliga andra spel, bildligt och bokstavligt talat. Fram för allt genom sin fantastiska story och enormt välskrivna karaktärer men inte minst den brutala, gråa, levande och ytterst verkliga och trovärdig medeltida fantasy världen CD-Project RED skapat. får det i jämförelse med den tidigare kungen på tronen inom genren, Bioware, senaste försök, det sistnämndas att likna tillrättalagda barnsagor.

Vi talar om ett spel som både vågar, kan och vill kan ta upp ämnen i saker som många andra AAA spel idag inte längre rör sig vara i närheten av. Kvinnovåld, alkoholism, våld, slaveri, rasism och sexism är inget man skyggar undan för, utan istället inkluderar i spelet utan varesig pekpinnar eller moraliska bannor och tillrättalagda politiskt korrekta värden. Det var snarare ungefär såhär som vår egen Europeiska medeltid faktiskt såg ut, grå, mörk, kall och grym, där de starka styrde med brutalt våld och upplysningen låg dryga 6-700-år framåt i tiden, ja minus troll, häxor, trollkarlar och tomtar då. Ett spel av vuxna för vuxna helt enkelt, fritt och utan de moraliska fotbojor, pekpinnar och tillrättalagda politiska korrekthet som många andra spel tyngs ned av. Är väl egentligen bara Rockstar och CDPR som vågar det idag när man tittar på AAA spelen som släpps. Något som vissa pk-recensenter i dagspressen och stora delar av SJW twittermobben på internet att gråta krokodiltårar samtidigt som fansen att jublade.

Precis som slagzo skrev, så har det i princip förstört andra spel för mig. Sitter och spelar igenom DA-I igen efter att ha köpt spelets alla dlc på rean som var i helgen och insåg snabbt hur otroligt mycket sämre det var och är på i princip allt, mycket plattare, grindigare, stängt, med puttenuttigare, barnsligare och tillrättalagda karaktärer, story och med en västlig, Hollywooditisk PG-18 rating (som idag i princip betyder barnvänlig) än jag kom ihåg faktiskt. Tyckte att DA-I var ett riktigt bra RPG när det kom, men spelet föll snabbt i glömska efter dryga 1 timma in i W3, då har man egentligen bara börjat skrapa på den enorma ytan, men ändå förstår man att det är ett mästerverk man har i sina egna händer.

Få spel skapar numera verkliga känslor för mig efter dryga 25-års spelande, jag har blivit smått blasé, övermättad och tappat den barnsliga glädjen, nyfikenheten och lusten att upptäcka och utforska nya spännande världar från barndomens & ungdomens spelande. Men när jag väl avslutat och spelat igenom hela Witcher 3 (och serien i sig) och insett att det verkligen var slut, dina val var gjorda, var det med blandade känslor av vemod och sorg som jag otroligt nöjd lutade mig tillbaka och förstod att det var ett slut på den fantastiska resa CDPR bjudit mig på. Just det fick mig att återupptäcka dessa känslor som få spel idag kan och som var själva orsaken till att jag förälskade mig i spel och spelande en gång i tiden. Så ja, det är utan tvekan och totalt överlägset årets spel och 2015 och ett av de bästa spelen genom tiderna. 2015 har för övrigt varit ett ett riktigt, riktigt bra spelår.

Medlem

Lite OT men absolut sämst på den showen var ju Deadmau5. Geez.

SoL
Medlem
Skrivet av Chomag:

Text

Tycker du och många andra kanske man ska tilläga.. Jag tycker inte det va speciellt roligt och det är jag inte ensam om att tycka, pissiga kontroller, dåligt fighting system, buggigt, en torr huvudkaraktär. Ne du 2015 har haft bra mycke bättre spel än the witcher. Men smaken är ju som baken, eller?

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av Chomag:

Text

Tycker du och många andra kanske man ska tilläga.. Jag tycker inte det va speciellt roligt och det är jag inte ensam om att tycka, pissiga kontroller, dåligt fighting system, buggigt, en torr huvudkaraktär. Ne du 2015 har haft bra mycke bättre spel än the witcher. Men smaken är ju som baken, eller?

Självklart passar det inte alla, men tror de flesta kan hålla med om att det är bland det bästa rpg som någonsin gjorts. Man behöver inte vara en fanboy för att förstå.
Oftast är det de som har svårt att anpassa sig som tycker det är pissiga kontroller, inte spelets utan spelarens fel?
Kollade fallout redditen, flesta där älskar just fallout men tycker att witcher 3 är ett mycket bättre spel och värdig vinnare. ''Once in a decade type of game'' sa någon.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Oftast är det de som har svårt att anpassa sig som tycker det är pissiga kontroller, inte spelets utan spelarens fel?.

Så det finns inga dåliga kontroller i spel utan det finns bara dåliga spelare?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

La min röst på "Utan tvekan rätt segrare"

Jag försökte spela lite Dragon Age Inquisition för ett tag sen, men det spelet har tappat mycket av sin charm efter att jag spelat Witcher 3. CD Project mästerliga side quests gör att Inquisitions tråkiga sidouppdrag blir ännu sämre i jämförelse. Vissa uppdrag i Witcher 3, både main och side quests, är otroligt välskrivna.

1
Skriv svar