Baba Yaga berikar nya Tomb Raider med en spökhistoria

Robot
Baba Yaga berikar nya Tomb Raider med en spökhistoria

Tidigt under nästa år släpps Rise of the Tomb Raiders matiga dlc-äventyr. Här är första trailern.


Medlem
Baba Yaga berikar nya Tomb Raider med en spökhistoria

Baba Yetu...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kul med första dlc innan man ens haft chansen att testa det då man inte har en xbone men jag är inte bitter

Medlem

Syd- och centralamerika i all ära, men det är trevligt med lite variation.

Medlem

Baba Yaga är lik det som kallas wicked witch i västvärlden men det finns skillnader mellan dessa två.
Baba Yaga bor i ett hus med så kallade ben som mest påminner hönsben. Hennes still är oftast indirekta besvärjelser, illusioner och just precis form av bryggda sega gifter som per sig gör en sjuk eller svag men aldrig dödar direkt. Hon förflyttar sig inte heller på samma sätt som häxorna på en kvast dock så finns den som attribut i deras utövande och mer eller mindre kan användas som trollstav, oftast dock förknippas med att ha kontroll över luft.
Dock till skillnad från Crookback bog häxorna är de aldrig så pass dissfigurerade och oftast ensamma varelser som sammlas på ett plats Kydikini Gori som räknas då som samligsplats för de onda krafter i Rysk mytologi


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Blir nice med detta dlc lagom till PC releasen

För övrigt är Malukah och Peter Hollens version av Baba Yetu helt klart bättre än orginalet

Medlem

Ljuva Quest for Glory minnen..

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Kul med första dlc innan man ens haft chansen att testa det då man inte har en xbone men jag är inte bitter

Bara vänta på Complete/definite edition till Ps4/PC

Medlem

Nån mer än jag som har börjat tröttna på Chromatic Aberration-effekten? Används lite väl jävla mycket nuförtiden. =P


signatur
Medlem

House of brown now sit down

Medlem

Gillar nog Vampire: The Masquerades version av Baba Yaga bäst. Uråldrig vampyr som vaknar och äter upp kommunistvampyrerna som styr Sovjet så att hela östblocket faller. Kanske var det så det gick till...

1
Skriv svar