Helt ny FF7 Remake Gameplay !! Måste ses !!

Inaktiv
Helt ny FF7 Remake Gameplay !! Måste ses !!

Synd som fan bara att allt ska vara real time nu : /
Ville att dom skulle göra på gamla hederliga sättet.

Medlem

Fett! Fett! Ska bli ett sant nöje att lira detta när det anländer

Medlem

Även om det inte är turbaserat nu fick jag fan rysningar av detta.. börjar bli ruggigt taggad nu

Medlem

NERDGASM !!!!!!!!!!!!


signatur

I got an offer you cant refuse!

Inaktiv

PS3 TECH DEMO FFVII

VS

PS4 REAL TIME

Medlem

Såklart att dom skulle sabba spelet med att förstöra striderna.
Blir inget köp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Såklart att dom skulle sabba spelet med att förstöra striderna.
Blir inget köp.

Måste hålla med. En av de stora grejerna med final fantasy serien är det turbaserade stridssystemet. Senaste spelet som hade bra stridssystem var enligt mig final fantasy x men tyvärr är inte det "häftigt" nog så de försöker förnya sig, men problemet är att de har tappat en del av final fantasy enligt mig. Hade de startat en ny serie med det nya stridssystemet hade jag inte haft mycket emot det, men när jag hör final fantasy så har man en viss uppfattning av vad final fantasy är och att ändra allt som hade med final fantasy att göra gör att de inte längre är några uppföljare till serien utan istället skulle kunna definieras som en ny serie.
De kanske lockar en ny publik, because final fantasy, men de flesta oldschool fansen jag pratat med anser att de nya final fantasy spelen är skit, till stor del pågrund av 2 saker. Det ena är att man är väldigt låst i hur man spelar, linear gameplay och ingen öppen karta, och det andra att de man gått ifrån det gamla stridssystemet.

Medlem

Nu har jag aldrig spelat något av FF spelen men måste säga att den där releasevideon inte gör mig det minsta pepp.

Fast antar att man måste ha varit med historiskt för att det ska vara kul. Lite som Metal Gear Solid. Hade inte spelat det innan Phantom Pain heller. Gameplay var till och från riktigt bra men storyn var det sämsta jag någonsin sett typ.

1
Skriv svar