Helgdiskussion – Blev spelhösten vad du hoppades på?

Robot
Helgdiskussion – Blev spelhösten vad du hoppades på?

Storspel som höll och löften som bröts. Titlar som kom från ingenstans och sådana som försvann. Hur nöjd är du med spelhösten?


Medlem
Helgdiskussion – Blev spelhösten vad du hoppades på?

Spelhösten för mig har bara varit The Old Hunters-expansionen till Bloodborne. Den levde verkligen upp till förväntningarna i alla fall.

Medlem

Året har ju iaf varit kanon!

The Witcher 3 och MGSV är väl det som gett mig mest men jag har även fått se Elite Dangerous utvecklas mer och mer, precis som Star Citizen börjar närma sig något i stil med vad man förväntat!

Mer nischat så har Falcon 4.0 BMS uppdaterats ännu en gång och DCS närmar sig 2.0!

Så året har varit ett av de bättre spelåren jag har i minnet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vermintide var grymt, rainbow six var najs och fallout 4 var rätt b.

Medlem

Fallout 4 har räddat vintern. Har inte kommit långt men äntligen ett Fallout som är stort och komplext.
Saknar dock att man inte kan spela co-op i det...

Nästa steg från Bethesda är att göra en remake på 1 och 2.
Och att ta tillbaka karma!


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Inaktiv

Arma 3 fortsätter utvecklas.
Squad når early access den 15e dec.
Vermintide var kul.
R6 var kul (trots lite hög ping).

Tyckte till och med Battlefront var himla skoj, men det blir inga dlc till det för min del.

Väntar fortfarande på en nyckel till Just Cause 3 (G2play klantade sig, fick en duplicate key).

Fallout var... meh..

Årets överraskning var ju Keep Talking and Nobody Explodes. För jäkla roligt!

Gnällkuk

Saknar Need for Speed i listan, ännu en AAA-titel som floppade även om det inte släpps till PC förrän till våren.

Vermintide är det spel som räddat hösten måste jag säga. Fallout har aldrig intresserat mig. SW BF känns något platt och sjukt obalanserat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker 2015 har varit ett starkt år från början till slut. Jag har inte hunnit spela alls så mycket som jag hade önskat men känner mig väldigt nöjd med jag upplevt. Fallout 4 blir nästa spel från i år och jag hoppas hinna med det innan årsskiftet.

SoL
Medlem

Bloodborne levde definitivt upp till förväntningarna och lite till, vilket spel! jag är beroende. Mgsv va också en diamant, bästa stealth spelet jag kört, kommer på en andra plats. Utöver dom två har det kommit ganska bra spel i år

Medlem

Fallout 4 all the way!!!!
Madmax var med bra om än aningen repetitivt

Medlem
Skrivet av RedEyeJoe:

Fallout 4 har räddat vintern. Har inte kommit långt men äntligen ett Fallout som är stort och komplext.
Saknar dock att man inte kan spela co-op i det...

Nästa steg från Bethesda är att göra en remake på 1 och 2.
Och att ta tillbaka karma!

Hur kan du säga att Fallout 4 är stort och komplext?
det är ju nerdummat som bara den..

Medlem

Jag är nöjd med de spel jag köpt. Dirt Rally, SWBF och BO3. Enda negativa är att SWBF har rätt lite innehåll och att BO3 multiplayer laggar oftare än vad som är godtagbart.

Medlem

3/5 - Någonting för hela familjen.

Inaktiv

Cod Bo3 har levererat ny teknik för movement (framförallt för xbox/ps4).

Telltale fortsätter med walking dead : )
Hårdvarudrivrutiner har varit dåliga med kompabilitet.
Hårdvarudrivrutiner har gett högre prestanda varje gång man bytt.
Quake live har blivit ett spel på steam.

Medlem

Har till min egen stora besvikelse inte spelat så mycket av titlarna ovan.. Börjat på red dead redemption, men inte precis grottat ner mej i det.
Vill ha något rejält till julledigheten, witcher 3 eller fallout 4?
Någon med en rekommendation till någon som inte gett sig på något djupare än fable-serien?

Medlem

Soma var det enda som jag tyckte var bra.

Inaktiv
Skrivet av Leffe76:

Har till min egen stora besvikelse inte spelat så mycket av titlarna ovan.. Börjat på red dead redemption, men inte precis grottat ner mej i det.
Vill ha något rejält till julledigheten, witcher 3 eller fallout 4?
Någon med en rekommendation till någon som inte gett sig på något djupare än fable-serien?

Om inte red dead redemption passar dig borde du hoppa på något av gta spelen.

Medlem
Skrivet av Atteros:
Skrivet av RedEyeJoe:

Fallout 4 har räddat vintern. Har inte kommit långt men äntligen ett Fallout som är stort och komplext.
Saknar dock att man inte kan spela co-op i det...

Nästa steg från Bethesda är att göra en remake på 1 och 2.
Och att ta tillbaka karma!

Hur kan du säga att Fallout 4 är stort och komplext?
det är ju nerdummat som bara den..

Karta, quests och crafting är flera gånger större än t.ex 3 och NW.
Problemet är att man tagit bort för mycket av det som var bra, vilket gjort spelet mer fattigt på andra områden.
Som karma, mängden vapen etc


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Körde enbart Starcraft av de spelen, och enbart pga storyn. Hade gärna spelat det nya Tomb Raider, men har inget X-Box.

Jag undviker alla spel som har storyval i sig. Jag avskyr sådana val och blir väldigt stressad av dem. Det finns många spel jag egentligen vill spela men avstår pga detta. Vilket inte alltid är så lätt då många recensioner inte nämner om spelen har detta eller inte.

Spelet jag har haft mest kul med i höst var GTA V men det kom ju ut i våras till PC. Dvs jag spelade om det.

Medlem

Tyvärr kom det inget intressant spel. :/

Får väl hoppas nästa år ger bättre resultat.

Medlem

Fallout 4 räddade hela året för mig. Bäst helt enkelt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Varit grymt spelår, tyvärr så jämnade det ut sig när far min gick bort.

Jag avvaktar dock Fallout 4 tills GOTY om något år, gjort så med F3, New Vegas, Skyrim och Oblivion.

Skrivet av returpack:

Spelhösten för mig har bara varit The Old Hunters-expansionen till Bloodborne. Den levde verkligen upp till förväntningarna i alla fall.

Tyckte också det var grymt, förstod inte så mycket av slutet men annars var lätt att hänga med i storytelling. Helt klart ett av dem få spel som jag kört igenom utan att känna mig uttråkad.

Nu har jag bara enorm beslutsångest mellan vapnen jag ska fokusera på, tidigare använde jag religiöst Ludwig's Holy Blade och Hunter Axe. Nu är det lite Whirlgig Saw, tänkte köra en nästa playthrough (eller uppdaterade chalice dungeons) för att uppgradera Ryouken.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar