Se första trailern med gameplay från remaken av Final Fantasy VII!

Robot
Se första trailern med gameplay från remaken av Final Fantasy VII!
Medlem
Se första trailern med gameplay från remaken av Final Fantasy VII!

Yohio ser lite arg ut.

Medlem

Hoppas verkligen inte dom förstör spelet med real time combat.

Medlem

Visst är det snyggt. Dock så saknar jag den här lite tecknade känslan man får från de tidigare spelen. De var det som fick spelet att hålla och vara omspelbart under en längre tid.

Medlem
Skrivet av Kiwigalaxy:

Hoppas verkligen inte dom förstör spelet med real time combat.

Jag hoppas verkligen att det kommer att finnas turbaserad combat som i orginalet. Tyvärr har branshen och Square Enix gått mot en mer Actionbetonad stil med Real Time Combat. Så finns tyvärr en betydande risk.

Men man kan se delar av UI:n kort. Och det såg ju ut som tidigare med Attack, Magic, Summon, Item-knappar. Så det finns hopp!

Medlem

Yeah!! Tycker röstskådespeleriet (särskilt Biggs) var lite sådär dock..

Striderna såg ut som de som ursprungligen var i Final Fantasy 15, innan Tabata tog över, tyckte faktiskt det såg ut som de tagit väldigt mycket från gamla FF versus 13.

Medlem
Skrivet av Nabyran:
Skrivet av Kiwigalaxy:

Hoppas verkligen inte dom förstör spelet med real time combat.

Jag hoppas verkligen att det kommer att finnas turbaserad combat som i orginalet. Tyvärr har branshen och Square Enix gått mot en mer Actionbetonad stil med Real Time Combat. Så finns tyvärr en betydande risk.

Men man kan se delar av UI:n kort. Och det såg ju ut som tidigare med Attack, Magic, Summon, Item-knappar. Så det finns hopp!

Jag spelade spelen på SNES, tyvär är FF för kpop med stora svär för min smak. Det var ett tag sen gick mot en sämre stil.

Medlem
Skrivet av Nabyran:

Men man kan se delar av UI:n kort. Och det såg ju ut som tidigare med Attack, Magic, Summon, Item-knappar. Så det finns hopp!

De har sagt att det inte är fullt action baserat, men ser ut att vara en mix mellan FF15 och Kingdom hearts combat.

Båda som lider rejält mycket av urdålig AI och att man enbart kan styra en karaktär från start till slut.

Aja personligen rejält besviken då spelet kommer tappa rejält djup om detta är fallet.

Medlem

Cloud armar borde vara lite mer biffiga. Med tanken på storleken på hans svärd.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nej! har de förstört fighingsystemet?

FF7 har/hade något av de mest prisade fightingsystemen. Ska man göra en remake av något bra kanske man inte ska plocka bort de bitar som gjorde spelet berömt...

Medlem

Ja men eller hur! Allt ser så in i helvete nice ut med remaken, förutom striderna. Snacka om att förstöra något bra. Mitt intresse för remaken sjönk nästa till botten just pga detta.
Dom kan ju ha med båda, så får man välja? Det var ju känt innan denna trailern att det ej skulle vara turbaserade strider, men man kan ju hoppas att efter denna trailern att teh internetz går bonkers och dom väljer att lägga in turbaserat.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av employed:

Visst är det snyggt. Dock så saknar jag den här lite tecknade känslan man får från de tidigare spelen. De var det som fick spelet att hålla och vara omspelbart under en längre tid.

Då är det ingen mening med en remake om dem skall göra tecknad grafik. FF7´s grafik var det mest avancerade för sin tid till psx.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Cloud armar borde vara lite mer biffiga. Med tanken på storleken på hans svärd.

Välkommen till JRPG.

gnu
Medlem

riktigt dåliga röster

Medlem

Skulle gärna vilja haft klassiska systemet för combat, men detta såg flashigt ut ialla fall, för övrigt såg spelet sjukt nice ut, PS4 only suger men jag antar det ger mig en anledning att inte kasta skiten på soptippen.

Medlem
Skrivet av Natrium:

Skulle gärna vilja haft klassiska systemet för combat, men detta såg flashigt ut ialla fall, för övrigt såg spelet sjukt nice ut, PS4 only suger men jag antar det ger mig en anledning att inte kasta skiten på soptippen.

Det har väl ändå sagts att det kommer släppas på andra plattformar också. Men att det först kommer till ps4 så som microsoft gjorde med tomb raider.

Medlem

FFS Barret, ta av dig solglasögonen!

Medlem

Jag har inget emot att de har gjort om striderna. Efter att ha spelat 7an 500 gånger kan man ju allt redan, då är det lika bra med något nytt. Gamla 7an försvinner ju inte bara för att en remake kommer. Jag hoppas att de har miljoner timmar med cut scenes och story! I originalet görs inte riktigt storyn rättvisa, storytellingen är faktiskt enda svagheten.

Medlem

De är nog bara eggen som är metall, resten av svärdet är gjort av frigolit.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Nabyran:

Men man kan se delar av UI:n kort. Och det såg ju ut som tidigare med Attack, Magic, Summon, Item-knappar. Så det finns hopp!

De har sagt att det inte är fullt action baserat, men ser ut att vara en mix mellan FF15 och Kingdom hearts combat.

Båda som lider rejält mycket av urdålig AI och att man enbart kan styra en karaktär från start till slut.

Aja personligen rejält besviken då spelet kommer tappa rejält djup om detta är fallet.

Kan man inte styra en av sina karaktärer så blir jag fruktansvärt besviken. Bästa systemet i FF-serien är utan tvekan FF-X. Just för att man kan så enkelt kan göra taktiska beslut i striderna.

Gnällkuk

Jag ber till någon form av gud att vi får möjligheten att köra med japanska röster och engelsk textning, dubbning av anime/jrpg är en styggelse.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Real time combat! Tycker det ser asbra ut. Turbaserat är inte något jag vill ha igen faktiskt. Medan det var kul förr så tycker jag nog att tider gått vidare, vi kan göra bättre idag. Får väl bara hoppas det faktiskt blir lika kul som jag tror då.

Angående rösterna - jag var faktiskt förvånad att de var så pass bra som de var. Inget fel på de överhuvudtaget trots att jag föredrar japanska röster. Final Fantasy 14 hade liknande för sig - medan japanska röster var bra så var de engelska röstskådespelarna jävligt bra in mot slutet och särskilt i Heavensward.

Det enda jag önskar är att det enbart är tidsexklusivt till PS4 och inte permanent så att vi eventuellt får det på PC också. (och förhoppningsvis Xbox One så de också får uppleva spelet.)

Medlem

Med tanke på hur dåligt systemet är i det gamla FFVII jämfört med många av de andra så är jag glad över att de gör om det. Hade inte pallat att spela igenom spelet en gång till med det. Med lite tur har de fixat så att magiker är bra igen, som de inte varit sedan FFVI.


signatur
Medlem

Jag är en total FF7 fanboy, jag blir helt lyrisk av allt som rör sig om FF7. Efter ha sett denna trailer och lite av combat så tror jag att detta kan bli riktigt bra även om dom kör action baserat strids system.

För mig är det storyn , loren och hela dess värld som är viktigast för FF7. Behåller dom det så blir jag mer än nöjd. Detta är trots allt en Remake och inte en Remastered

Medlem
Skrivet av sezth:

Jag är en total FF7 fanboy, jag blir helt lyrisk av allt som rör sig om FF7. Efter ha sett denna trailer och lite av combat så tror jag att detta kan bli riktigt bra även om dom kör action baserat strids system.

För mig är det storyn , loren och hela dess värld som är viktigast för FF7. Behåller dom det så blir jag mer än nöjd. Detta är trots allt en Remake och inte en Remastered

Instämmer. FF7 är inte känt för sitt combat system men för sin story. Kan tänka mig att det blir rejält med gåshud när Sephiroth kommer in i bilden och One Winged Angel(eller Those Chosen by the Planet) börjar spela - eller Jenova kanske...

...och Weapons.

Medlem

Estuans interius Ira vehementi
Estuans interius Ira vehementi

Sephiroth!

Medlem

Synd att dom måste förstöra striderna.

Real time combat är det sämsta dom har gjort med ett FF spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av sezth:

Jag är en total FF7 fanboy, jag blir helt lyrisk av allt som rör sig om FF7. Efter ha sett denna trailer och lite av combat så tror jag att detta kan bli riktigt bra även om dom kör action baserat strids system.

För mig är det storyn , loren och hela dess värld som är viktigast för FF7. Behåller dom det så blir jag mer än nöjd. Detta är trots allt en Remake och inte en Remastered

Instämmer. FF7 är inte känt för sitt combat system men för sin story. Kan tänka mig att det blir rejält med gåshud när Sephiroth kommer in i bilden och One Winged Angel(eller Those Chosen by the Planet) börjar spela - eller Jenova kanske...

...och Weapons.

Instämmer, jag tror att det kommer bli riktigt episkt spel fullt med nya minnen

Medlem
Skrivet av Seraium:

Synd att dom måste förstöra striderna.

Real time combat är det sämsta dom har gjort med ett FF spel.

Håller med. Även om majoriteten av alla nya spelare gillar action och flashiga strider gör inte jag det. Och jag tror faktisk de flesta gamla fans av FF7 gillar de mer taktiska striderna där man kan planera och styra vad varje gubbe gör under striden.

Det tråkiga är att de ska omforma sig efter den nya twitch-spelaren som inte har något tålamod eller eller orkar tänkta.

Jag kommer bojkotta detta spel. Hade hellre sett en remaster av original FF7 med nya modeller och allmänt förbättrad grafik.


signatur

Den som vet vet.

12
Skriv svar