Medlem

Finns det nån vettig anledning till att spelet inte stöder nån form av multiplayer? Verkar ju som gjort för det?

Medlem

Spelet är Buskul! Die hard på volym 11. Tyvärr stöds inte sli eller cf, dåligt av Avalanche.

Medlem

4/5 haha..nästan felfritt och perfekt alltså enligt fz? Hade högre tankar om er.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Var lite besviken på skjutandet och bilkörningen. Har väl spelat lite för mycket GTA Skulle ge spelet en 3 av 5

Redaktör
Skrivet av kadavriak:

Finns det nån vettig anledning till att spelet inte stöder nån form av multiplayer? Verkar ju som gjort för det?

Avalanche säger att de riktar in sig på att göra det de kan bäst, dvs singleplayer. Men det låter ju inte alleles omöjligt att anställa kunnande. Vem vet, mp kanske släpps som patch eller dlc.

Skrivet av alias:

4/5 haha..nästan felfritt och perfekt alltså enligt fz? Hade högre tankar om er.

Men du, nu blandar du ihop vår recension med nån annans. Vi kallar det varken felfritt eller perfekt, snarare väldigt, väldigt roligt trots en del problem. Kolla in betygskriterierna så kanske du vill fortsätta vara vår vän.


signatur
Medlem

Detta spelet är ett misslyckande när det kommer till buggar, steam är rasande. Så dåligt gjort och inte värt 4 just nu på långa vägar.

Medlem

såhär går det när man tvingas betala innan man testat spelet aldrig preorder win! och ingen multi Öht, det är bara galet. minimum coop borde finnas i allt


signatur

//monster

Medlem

Köpte spelet, tankade ner det från steam i 800 kb för det var så många som tankade.

4 timmar senare äntligen tankat klart det,

Startar spelet får "stoped working" och krashar till desktop......

älskar JC serien men verkar som man får vänta på lite patches......

Medlem

Detta är ett skämt till en recension. Spelet får minus för att det INTE har multiplayer!?

För det första ska man inte recensera produkter och populärkultur utifrån vad som saknas, utan istället på vad produkten egentligen har.

För det andra, EXAKT NÄR har det blivit ett minus att utvecklare skiter i att klämma in ett malplacerat multiplayer istället för att satsa på singleplayern eftersom spelet är just det: ett singleplayerspel?!

Medlem
Skrivet av isko:

Detta är ett skämt till en recension. Spelet får minus för att det INTE har multiplayer!?

För det första ska man inte recensera produkter och populärkultur utifrån vad som saknas, utan istället på vad produkten egentligen har.

För det andra, EXAKT NÄR har det blivit ett minus att utvecklare skiter i att klämma in ett malplacerat multiplayer istället för att satsa på singleplayern eftersom spelet är just det: ett singleplayerspel?!

Dessutom får spelet ett minus för att det tar "osunt mycket tid"? haha, va fan. Trodde det var ett plus, att spelet gav speltid för pengarna.

Redaktör
Skrivet av isko:
Skrivet av isko:

Detta är ett skämt till en recension. Spelet får minus för att det INTE har multiplayer!?

För det första ska man inte recensera produkter och populärkultur utifrån vad som saknas, utan istället på vad produkten egentligen har.

För det andra, EXAKT NÄR har det blivit ett minus att utvecklare skiter i att klämma in ett malplacerat multiplayer istället för att satsa på singleplayern eftersom spelet är just det: ett singleplayerspel?!

Dessutom får spelet ett minus för att det tar "osunt mycket tid"? haha, va fan. Trodde det var ett plus, att spelet gav speltid för pengarna.

Om ett spel (eller en film, en bok, ett tv-program eller något annat) saknar en del som många efterfrågar är det naturligt att ta upp det som en brist. JC2 släpptes utan multiplayer, sen gjordes ett mp-läge av entusiaster och sanktionerades av utvecklaren. Att då inte nämna att JC3 saknar multiplayer verkar närmast märkligt. Jämförelse: jag recenserade nyligen rallyspelet WRC 5 och kritiserade det för att det saknar rattstöd på vissa plattformar. Var det också fel?

Alltså, man måste inte alls hålla med om allt som står i en recension. Förhoppningsvis ger den ändå en bild av spelet som ni har användning av. Hursomhelst, får ni inte en sämre uppfattning av vad Just Cause 3 är genom att jag tar upp bristen på multiplayer, eller spellängden, som minus. Eller?


signatur
Medlem

Ok, klickar på PS4 och så kommer en recension på PC uop.
Lång historia kort, ni har inte provat PS4 eller X1, ok köper det argumentet.

MEN, jag hoppas att ni är mer vakna än tidigare för det spelet har allvarliga problem. framförallt med laddningstiderna. Jag har både PC och PS4, och PC är minimalt med strul, och det vore själva fn annars, med hårdavara 6-7x vassare än PS4. då hade jag varit allvarligt förbannad.

PS4 har som kortast 2-3min laddningstid innan ens spelet börjar, alltså från startskärmen, och som längst 11 min efter sk LAD, load after death, framförallt då man gör en "Challenge" och dör, vilket man gör ofta.

Detta visar bara på hur pass dålig hårdvaran är i de sk Nästa generations tv spelen, de är ett skämt. 4000kr för något som nästan en Xbox 360 skulle klara av med lite moddning.

Nej JC3 får inte mer än 3/5 möjliga med tanke på Squares och Avalanchs "Stenvägg" och noll kommentarer gällande buggar och laddningsproblem. mkt dåligt.

Sen 599 kr för en digital nedladdning vis avi 499 för en fysisk kopia är ett hån.

Digitala nedladdningar skall vara minst 200 kr billigare då kostnaden enbart är för spelet och förvaringsplats på en server.

Ni som står och funtar på ett köp, gör gärna det, men dock bör ni veta att JC3 slåss med otroliga problem så länge du inte dör och behöver ladda om, se till att ha gott om tid när ni spelar. för 10 min väntetid per gång gör att man tappar sugen fort. och det är tråkigt. för JC3 skulle kunna vara ett riktigt kul spel!

3/5

Medlem

Var ni sponsrade/tal om att bli sponsrade av just cause 3 när denna recension skrevs?

Medlem
Skrivet av Tompa:

Om ett spel (eller en film, en bok, ett tv-program eller något annat) saknar en del som många efterfrågar är det naturligt att ta upp det som en brist. JC2 släpptes utan multiplayer, sen gjordes ett mp-läge av entusiaster och sanktionerades av utvecklaren. Att då inte nämna att JC3 saknar multiplayer verkar närmast märkligt. Jämförelse: jag recenserade nyligen rallyspelet WRC 5 och kritiserade det för att det saknar rattstöd på vissa plattformar. Var det också fel?

Alltså, man måste inte alls hålla med om allt som står i en recension. Förhoppningsvis ger den ändå en bild av spelet som ni har användning av. Hursomhelst, får ni inte en sämre uppfattning av vad Just Cause 3 är genom att jag tar upp bristen på multiplayer, eller spellängden, som minus. Eller?

Håller med om ditt resonemang om att betygsätta avsaknaden av t ex rattstödet. Men har vi inte blivit less på 00-talets hysteri om att lägga in multiplayer in i varenda litet spel bara för att spelrecensenterna och utvecklarna ville ha ett multiplayer? Jag tar mycket hellre ett spel där utvecklarna lagt ner pengar och tid på att finslipa EN del av spelet istället för göra det lite halvdant som man gjorde i flera exempel på 00-talet (läs far cry 2, gears of war 2, bioshock 2, kane and lynch osv).

Jag förstår vad du menar när du säger att spelet är för långt, men då sätter du inte fingret på rätt sak. Ett spel kan aldrig vara för långt och ta för mycket tid, det kan däremot vara fyllt av utfyllnad som är där för att göra spelet längre men i längden bara tar onödigt mycket tid. Det är alltså för upprepande och tråkigt utfört gameplay som är problematiskt, inte att spelet tar för mycket tid, typ som alla dessa värdelösa torn att klättra upp för i far cry och assassins creed. Att säga att ett spel tar för mycket tid är exakt som att låta som en stressad spelrecensent som bara vill spela klart spelet så han kan börja skriva på sin recension.

Medlem

Måste säga att jag har en hyfsat bra speldator, klarar lätt alla spel på ultra. Sen har jag PS4. Spelar igenom alla spel på PS4 eftersom jag undkommer alla stökiga buggar. Har dålig samvete över att jag lagt mycket pengar på datorn. Älskar min PS4, som jag lagt 4 ggr mindre pengar på.

12
Skriv svar