Gears of War-skaparna avtäcker Paragon – moba ur tredjepersonsvy

Robot
Gears of War-skaparna avtäcker Paragon – moba ur tredjepersonsvy
Medlem
Gears of War-skaparna avtäcker Paragon – moba ur tredjepersonsvy

ser coolt ut

Medlem

Ah, där har vi förklaringen till varför de tryckte ut Shadow Complex gratis. De vill ha mycket folk som installerar deras launcher.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ja, samma med nya Unreal.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

förstår inte vad folk tänker när dom gör nya MOBAs.
Det finns ingen marknad för mer av dom, DOTA och LoL spelare är inte MOBA spelare, dom är DOTA och LoL spelare.

Iofs så kanske dom inte siktar på att vara stora, det är dessutom svårt att få stora marknader om man har den grafiknivån dom har.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

förstår inte vad folk tänker när dom gör nya MOBAs.
Det finns ingen marknad för mer av dom, DOTA och LoL spelare är inte MOBA spelare, dom är DOTA och LoL spelare.

Iofs så kanske dom inte siktar på att vara stora, det är dessutom svårt att få stora marknader om man har den grafiknivån dom har.

Självklart det finns en marknad för det, det är ju enormt populärt. Och folk komma spela det dem tycker är kul helt enkelt. Om man vägrar testa på något annat så är man ju ganska dum.

Medlem
Skrivet av McNord:
Skrivet av Pigge88:

förstår inte vad folk tänker när dom gör nya MOBAs.
Det finns ingen marknad för mer av dom, DOTA och LoL spelare är inte MOBA spelare, dom är DOTA och LoL spelare.

Iofs så kanske dom inte siktar på att vara stora, det är dessutom svårt att få stora marknader om man har den grafiknivån dom har.

Självklart det finns en marknad för det, det är ju enormt populärt. Och folk komma spela det dem tycker är kul helt enkelt. Om man vägrar testa på något annat så är man ju ganska dum.

problemet ligger i att dom som spelar DOTA och LoL i princip inte spelar någonting annat överhuvudtaget.

https://medium.com/steam-spy/your-target-audience-doesn-t-exi...

Medlem

Detta spelet konkurrerar nog mer med Heroes of the Storm eller vad det heter än med Dota och Lol...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Pigge88:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Pigge88:

förstår inte vad folk tänker när dom gör nya MOBAs.
Det finns ingen marknad för mer av dom, DOTA och LoL spelare är inte MOBA spelare, dom är DOTA och LoL spelare.

Iofs så kanske dom inte siktar på att vara stora, det är dessutom svårt att få stora marknader om man har den grafiknivån dom har.

Självklart det finns en marknad för det, det är ju enormt populärt. Och folk komma spela det dem tycker är kul helt enkelt. Om man vägrar testa på något annat så är man ju ganska dum.

problemet ligger i att dom som spelar DOTA och LoL i princip inte spelar någonting annat överhuvudtaget.

https://medium.com/steam-spy/your-target-audience-doesn-t-exi...

En av anledningarna till att jag slutade med DOTA. Man hinner ju inte spela något annat.

Medlem
Skrivet av Pigge88:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Pigge88:

förstår inte vad folk tänker när dom gör nya MOBAs.
Det finns ingen marknad för mer av dom, DOTA och LoL spelare är inte MOBA spelare, dom är DOTA och LoL spelare.

Iofs så kanske dom inte siktar på att vara stora, det är dessutom svårt att få stora marknader om man har den grafiknivån dom har.

Självklart det finns en marknad för det, det är ju enormt populärt. Och folk komma spela det dem tycker är kul helt enkelt. Om man vägrar testa på något annat så är man ju ganska dum.

problemet ligger i att dom som spelar DOTA och LoL i princip inte spelar någonting annat överhuvudtaget.

https://medium.com/steam-spy/your-target-audience-doesn-t-exi...

Tycker inte det stämmer. Inga problem att spela annat samtidigt som man spelar Dota.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Pigge88:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Pigge88:

förstår inte vad folk tänker när dom gör nya MOBAs.
Det finns ingen marknad för mer av dom, DOTA och LoL spelare är inte MOBA spelare, dom är DOTA och LoL spelare.

Iofs så kanske dom inte siktar på att vara stora, det är dessutom svårt att få stora marknader om man har den grafiknivån dom har.

Självklart det finns en marknad för det, det är ju enormt populärt. Och folk komma spela det dem tycker är kul helt enkelt. Om man vägrar testa på något annat så är man ju ganska dum.

problemet ligger i att dom som spelar DOTA och LoL i princip inte spelar någonting annat överhuvudtaget.

https://medium.com/steam-spy/your-target-audience-doesn-t-exi...

Tycker inte det stämmer. Inga problem att spela annat samtidigt som man spelar Dota.

Självklart kan man spela annat, men i överlag så sker det inte, Dota och LoL har samma fenomen igång som WoW, WoW skapade inte en renässans för MMO marknaden, den skapade en marknad som hette WoW, DOTA och LoL är spel i samma skepnad.

detta är i parafras från artikeln jag länkade.
Bara min åsikt dock, men jag anser att DOTA och LoL är sina egna marknader och dess spelare är inte intresserade i någonting annat i samma form över huvud taget i stor majoritet.

Medlem

Ser intressant ut, ska bli kul att se vad EPIC lyckas göra med MOBA konceptet

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta spelet konkurrerar nog mer med Heroes of the Storm eller vad det heter än med Dota och Lol...

Tredjepersons MOBA? Låter mer som Smite enligt mig iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Hipshot:

Detta spelet konkurrerar nog mer med Heroes of the Storm eller vad det heter än med Dota och Lol...

Tredjepersons MOBA? Låter mer som Smite enligt mig iaf.

https://www.youtube.com/embed/uuOQZqSsxno

Ja enda skillnaden är väl att detta inte ser ut som bajs dock.
Sen är nog smite döende då de nästan halverade prispotten för Worlds.

Medlem

Tycker inte det sur ut som ett moba spel alls.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Gillar att ena klippet heter Gameplay men så är det bara en trailer :P.

Medlem

Finns det något MOBA som inte är i tredje person?

Medlem
Skrivet av Pigge88:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Pigge88:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Pigge88:

förstår inte vad folk tänker när dom gör nya MOBAs.
Det finns ingen marknad för mer av dom, DOTA och LoL spelare är inte MOBA spelare, dom är DOTA och LoL spelare.

Iofs så kanske dom inte siktar på att vara stora, det är dessutom svårt att få stora marknader om man har den grafiknivån dom har.

Självklart det finns en marknad för det, det är ju enormt populärt. Och folk komma spela det dem tycker är kul helt enkelt. Om man vägrar testa på något annat så är man ju ganska dum.

problemet ligger i att dom som spelar DOTA och LoL i princip inte spelar någonting annat överhuvudtaget.

https://medium.com/steam-spy/your-target-audience-doesn-t-exi...

Tycker inte det stämmer. Inga problem att spela annat samtidigt som man spelar Dota.

Självklart kan man spela annat, men i överlag så sker det inte, Dota och LoL har samma fenomen igång som WoW, WoW skapade inte en renässans för MMO marknaden, den skapade en marknad som hette WoW, DOTA och LoL är spel i samma skepnad.

detta är i parafras från artikeln jag länkade.
Bara min åsikt dock, men jag anser att DOTA och LoL är sina egna marknader och dess spelare är inte intresserade i någonting annat i samma form över huvud taget i stor majoritet.

Men varför tycker du att det är en anledning för utvecklare att överge genren?

Bara för att ett eller några få spel blivit enormt populära betyder ju inte att marknaden är död. Marknaden är betydligt större än den grupp som tävlar seriöst inom dota och lol, vilka förmodligen utgör en väldigt liten del av världens aktiva moba-spelare.
Och när man då gör en ganska unik tolkning på konceptet istället för att köra på exakt "samma skit" så kan man ju slå igenom iaf.

Jag tycker detta ser intressqnt ut. Har spelat en del smite, det enda moba som jag fastnat för och har önskat fler liknande spel.
Att få ett i sci-fi miljö är ren bonus!

Blir kul att testa när den dagen kommer!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bleh det finns redan för mycket mobas.

Gen
Medlem

Blir tungt för Epic att sno till sig marknadsandelar men man vet aldrig. De kommer iaf ha det snyggaste MOBAt och för vissa kan en sådan sak vara viktig.

Medlem

Samtidigt så verkar det vara en rätt skev bild av vad som är framgångsrikt och inte. Håller med om att LoL är litet som wow i den meningen att de kom i precis rätt tid för att den stora massan skulle upptäcka genren, ett bra spel på rätt tidpunkt. Men det betyder ju inte att det inte kan komma andra bra spel i samma genre, utan mer att det aldrig blir samma boom.

Det går ju fortfarande att tjäna pengar på ett bra spel även om man har en tjugondel av LoLs användare - eller mindre t.o.m. Det absolut viktigaste är att det känns smidigt att spela ett moba för mig. För närvarande är den känslan starkast i HotS för mig.

Gnällkuk
Skrivet av Pigge88:
Skrivet av McNord:
Skrivet av Pigge88:

förstår inte vad folk tänker när dom gör nya MOBAs.
Det finns ingen marknad för mer av dom, DOTA och LoL spelare är inte MOBA spelare, dom är DOTA och LoL spelare.

Iofs så kanske dom inte siktar på att vara stora, det är dessutom svårt att få stora marknader om man har den grafiknivån dom har.

Självklart det finns en marknad för det, det är ju enormt populärt. Och folk komma spela det dem tycker är kul helt enkelt. Om man vägrar testa på något annat så är man ju ganska dum.

problemet ligger i att dom som spelar DOTA och LoL i princip inte spelar någonting annat överhuvudtaget.

https://medium.com/steam-spy/your-target-audience-doesn-t-exi...

Det är ju knappast ett "problem". Det är ju precis så man vill att det ska vara som spelutvecklare/publisher. "Your target audience doesn't exist" är en rätt korkad titel (utan att ens bemöda mig läsa artikeln).

LoL och DotA är väldigt populära spel men en väldigt stor spelarbas så uppenbarligen finns den. Att andra aktöter sedan inte lyckas skapa ett eget spel som är tillräckligt intressant är en helt annan femma. Givetvis är det otroligt svårt att slå sig in på en marknad där det finns två aktörer som antagligen står för 90% av spelarbasen, men gillar man någon av dessa två titlar så tror jag knappast att man struntar i nya titlar. Det är ju uppenbarligen något de gör som får folk intresserade att återvända varje dag och spela mer.

Däremot så är det ett otroligt stort riskmoment att ge sig in på en marknad som är så pass svår rent konkurrentmässigt, men jag betvilvar inte att man kan stjäla spelare från andra titlar om man lyckas göra det tillräckligt bra och nyskapande. Om jag spelar ett spel under flera år så är det antagligen andra saker än just spelmekaniken som får mig att återvända.

Det pratas vitt om att RTS-genren är död vilket jag finner tveksamt. Däremot är den stagnerad och det har hänt väldigt lite med genren de senaste typ tio åren. I en tid där utbudet av spel växer enormt med pc, konsol och mobilmarknaden så krymper tiden som är tillgänglig per spel för gemene man.

Jag tror också det är därför som ”easy to play, hard to master” är mer relevant nu än någonsin. Overwatch verkar som ett lysande exempel på detta. Kände mig relativt ointresserad av både genren och titeln innan jag fick testa på det under en helg men blev helt såld på spelet. Du har bara en chans på dig att göra ett första intryck, det gäller att det första intrycket blir så pass bra som möjligt. Svårt, men knappast omöjligt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Något som många inte verkar förstå som kommenterat denna nyhet är att det spelar egentligen ingen roll hur bra ett nytt MOBA är. Är man dedikerad till Dota2 eller LoL så byter man inte spel. Jag ska inte prata för LoL eftersom jag tycker (notera tycker, min åsikt) det är en förenklad version av Dota. Dom flesta som testat D2(Dota2) någon gång vet hur svårt och jobbigt det är att sätta sig in i. Jag brukar säga till polare som funderar på att börja spela att dom får räkna med att ha tråkigt i 50-100 timmar innan det börjar bli roligt. Och efter dessa 100 timmar känner du fortfarande bara till grunden, räkna med minst 500 timmar för att känna dig bekväm med alla heroes och items. Om man lagt ner så mycket "arbete" på något så går man inte vidare till något annat bara för det är lite snyggare eller en ny kameravinkel. Det viktigaste i ett MOBA (enligt mig) är hur pass balanserat spelet är samt hur pass omväxlande det är. Ett spel med ett sådant djup som Dota2 är inget du bara skapar från grunden. Dota har utvecklats under 10+ år till vad det är idag. Blizzard hade kanske kunnat utmana här med sin känsla för kvalité men dom valde den enkla vägen, "vanilla-moba".

Samma resonemang går att applicera på allt annat man kan tänkas tävla i. Exempelvis så nördar du inte ner dig i Gran Turismo för att sedan byta till Forza (om man nu äger båda konsoller) bara för att en ny version kommer ut till den serien. Har du lärt dig grunderna och fysiken i någon av serierna så håller du dig till den eftersom du är mest bekväm i den miljön. Samma sak med t.ex. FIFA/PES, COD/BF eller för den delen WOW/Alla andra MMORPG. Vem vill vara sämst när man kan vara bäst på något snarlikt?

Finns garanterat folk som inte håller med men ni är bara undantag som bekräftar min regel, så enkelt är det..

Medlem

Ahh smite var fan kul

1
Skriv svar