Dubbel remastered-lycka – Full Throttle utannonserat och första trailern från Day of the Tentacle

Robot
Dubbel remastered-lycka – Full Throttle utannonserat och första trailern från Day of the Tentacle
Medlem
Dubbel remastered-lycka – Full Throttle utannonserat och första trailern från Day of the Tentacle

Hmm, en till sådan där PS-signerad trailer, vad hände med all kärlek till Xbox, tappade MS helt bollen eller?

En sak till, Dott är typ det bästa peka och klicka äventyret, efter Myst då så klart =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det ser konstigt ut när grafiken har högre upplösning utan att det lagts bättre flöde i animationerna. Blir liksom lite stelt.

Kul ändå att spelet nu får möjlighet att nå ut till en större publik och när man ändå kan spela med originalgrafiken så ska man väl inte klaga för mycket.

Medlem
Skrivet av Albin Gädda:

Det ser konstigt ut när grafiken har högre upplösning utan att det lagts bättre flöde i animationerna. Blir liksom lite stelt.

Verkligen, det ser ganska fult ut, det kostar dock ganska mycket att "fixa" till det, då man mer eller mindre måste göra om all grafik - alla animationer. Dom kan ju inte trycka ut alla dom här remakesen om dom faktiskt skall göra om dom helt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag har inte spelat DotT, så det här ser jag fram emot.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Albin Gädda:

Det ser konstigt ut när grafiken har högre upplösning utan att det lagts bättre flöde i animationerna. Blir liksom lite stelt.

Verkligen, det ser ganska fult ut, det kostar dock ganska mycket att "fixa" till det, då man mer eller mindre måste göra om all grafik - alla animationer. Dom kan ju inte trycka ut alla dom här remakesen om dom faktiskt skall göra om dom helt.

Jo, det har du nog rätt i. Jag undrar hur de kommer att lösa problemet i Full Throttle, som använde sig av en del 3d-renderade sekvenser. De gjorde ju inget med det materialet när de uppdaterade Grim Fandago. Kan tänkta mig att det kommer se hemskt ut om de lägger högupplöst vektorgrafik över en gammal lågupplöst video.

Medlem

Full throttle var grejer det.

Medlem

Lycka! Nu för att hitta tid att spela allt..


signatur

K9
:.:

Medlem

Full Throttle, YES YES YES!
Har original boxen bredvid min dator som en nörd trofé

DOTT kan jag utantill hela spelet, har lirat igenom det så många gånger original när man var liten och även genom scummVM nu på senare år.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Tur att jag spelade båda när de var nya annars hade jag fått enorm panik av att utöka min backlog ännu mer. Kommer köpa båda men lär nog vänta med att spela dem.

Medlem

Trevliga nyheter.
Full Throttle har jag spenderat hen hel sommar på när det var nytt.
DOTT var sjukt kul det med.

Gen
Medlem

Varvade aldrig Full Throttle så nu är det äntligen dags.

Medlem

Blir så ledsen att dessa inte verkar komma till XB1 ever, hade varit mkt enklare att få frugan att fastna. Men får övertala henne att spela på PC istället

Inaktiv

I am not putting my lips om that.

1
Skriv svar