Skumpande bröst stoppar nytt Dead or Alive i väst

Medlem
Skrivet av Ronald:

Det är inte bara hennes bröst, utan hela henne. Hennes ansikte är mindre om du jämför med de andra tjejerna, och hela hennes kropp är mindre också. Hon är helt enkelt skapad för att se väldigt ung ut.

Klart hon är skapad för att se ung ut. Hon är YNGST av alla karaktärerena i spelet och hennes ålder är 18 år. Finns gott om tjejer i samma kroppstorlek som henne.

Skrivet av Ronald:

Det känns bara som att du spelar dum nu. Det är ingen hemlighet att det finns många med "lolita complex" i Japan, till och med DoAs skapare Tomonobu Itagaki gick nyligen ut och kallade nuvarande Team Ninja för "Lolita complexed chickens".

No shit sherlock!

Skrivet av Ronald:

Men berätta för mig då, varför köper du spelet om inte för att runka till det? Varför är du så besatt av att försvara den här fruktansvärda kvinnosynen där alla tjejer är sexobjekt för det manliga ögat?

Runkar du varje gång du ser reklam för H&M underkläder i busskuren? Runkar du varje gång du ser en kvinna i kort kjol? Runkar du varje gång du ser en kvinna i yoga pants som tränar? Om svaret är NEJ behöver jag nog inte ens svara på din utomordentligt korkade fråga.

För övrigt har jag aldrig spelat ett DoAX tidigare och hade inga riktiga planer på köpa det här. Men nu när det hålls tillbaka av censur ska jag nog ta och importera spelet för att visa mitt stöd.

Varför är du så fixerad av onani?

Skrivet av Ronald:

Sexism skadar kvinnor för att sådana här spel är med och bidrar till att upprätthålla en norm där kvinnor förväntas se ut och agera på ett visst sätt. Det går inte bara att skylla på att det är fiktion, för allt vi ser påverkas oss på ett eller annat sätt.

Det där är bara rent skitsnack och jävligt idiotiskt på en sån nivå ingen kan ta dig seriös.

Tror inte du att kvinnor som sexualiserar sig själva genom att sätta en standard att kvinnor ska sminka sig och klä sig utmanande med urringingar, korta kjolar och tajta yoga pants är värre än fiktionella karaktärer?
Ja just jag det är inte sexism för kvinnor gör det mot sig själva...

Inte sexism

Sexistiskt innehåll som förvandlar män till sexistiska svin som tvingar kvinnor at se ut och agera på ett visst sätt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Moa
Medlem

Håller med Marcus. Jag skäms lite när jag ser hur vissa tjejer håller på och gnäller över precis allting.Men vi som kan ta spel för vad det är får sällan samma typ av medial uppmärksamhet, och jag börjar undra vad det beror på. Det kan inte vara så att media vill att ett visst budskap hela tiden ska föras fram?

Skriv svar