Se första trailern med gameplay från remaken av Final Fantasy VII!

Medlem

Jag var glad tills jag såg fighterna.

Medlem
Skrivet av maaex:

Yeah!! Tycker röstskådespeleriet (särskilt Biggs) var lite sådär dock..

Striderna såg ut som de som ursprungligen var i Final Fantasy 15, innan Tabata tog över, tyckte faktiskt det såg ut som de tagit väldigt mycket från gamla FF versus 13.

Final Fantasy har ALDRIG haft bra Engelska dubbar. Hoppas spelet släpps dual-audio.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av sezth:

Jag är en total FF7 fanboy, jag blir helt lyrisk av allt som rör sig om FF7. Efter ha sett denna trailer och lite av combat så tror jag att detta kan bli riktigt bra även om dom kör action baserat strids system.

För mig är det storyn , loren och hela dess värld som är viktigast för FF7. Behåller dom det så blir jag mer än nöjd. Detta är trots allt en Remake och inte en Remastered

Instämmer. FF7 är inte känt för sitt combat system men för sin story. Kan tänka mig att det blir rejält med gåshud när Sephiroth kommer in i bilden och One Winged Angel(eller Those Chosen by the Planet) börjar spela - eller Jenova kanske...

...och Weapons.

Fap. Fap. Fap fap fapfapfap.
Helt lyrisk. Detta hoppas man blir riktigt bra. FF7 är det spel som "greppade" mig som gamer. Minnen...

Medlem

Bah kan de inte ändra dessa ÖVERDRIVET stora svärd/yxor/whatever i finns i de flesta "fantasyaktiga" spel...

Medlem

Får hoppas att de behåller humorn som fanns i originalet, och att de inte går FF13 vägen där allt var jämmer och elände.
Om man bara skulle gå på den här trailern så skulle jag gissa på det senare.

Medlem

Ser i princip ut som samma combat som FF13 så nej tack, det där kan de behålla, princip vad jag misstänkte att de skulle göra eftersom att de har blivit så förbannat kära i det usla combat systemet de har i sina senaste spel.

Får se när de släpper mer info om hur världen är med worldmappen, det kommer antagligen inte finnas utan de kommer köra på sina korridorer som de älskar.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av maaex:

Yeah!! Tycker röstskådespeleriet (särskilt Biggs) var lite sådär dock..

Striderna såg ut som de som ursprungligen var i Final Fantasy 15, innan Tabata tog över, tyckte faktiskt det såg ut som de tagit väldigt mycket från gamla FF versus 13.

Final Fantasy har ALDRIG haft bra Engelska dubbar. Hoppas spelet släpps dual-audio.

De japanska rösterna i t.ex. FF10 är värre än engelska om man kan japanska.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Jag var glad tills jag såg fighterna.

Samma här, men det spelar ingen roll för det kommer få 10 av 10 utav alla eftersom att square köper alla recensenter. Kolla bara FF13-1,2,3, det är några av de sämsta J-rpg:n som finns men de får fortfarande skyhöga betyg. Så Square fortsätter göra skiten, vad sägs om att visa vilket jävla skit det är så de kanske slutar göra om samma misstag om och om igen. Och nu lägger de till samma combat system i sin remake... vilka jävla idioter.

Medlem

Hoppas bara det kommer till pc!!

Medlem
Skrivet av warmerspy:
Skrivet av Natrium:

Skulle gärna vilja haft klassiska systemet för combat, men detta såg flashigt ut ialla fall, för övrigt såg spelet sjukt nice ut, PS4 only suger men jag antar det ger mig en anledning att inte kasta skiten på soptippen.

Det har väl ändå sagts att det kommer släppas på andra plattformar också. Men att det först kommer till ps4 så som microsoft gjorde med tomb raider.

ja man kan juh hoppas, men fortfarande säkert 232 år väntan innan dess.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

FFS Barret, ta av dig solglasögonen!

Precis, han ska inte se ut som blandning av en Matrix-agent och Mr. T!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Bojkott:

FFS Barret, ta av dig solglasögonen!

Precis, han ska inte se ut som blandning av en Matrix-agent och Mr. T!

Tyckte han liknande Malcolm från Unreal Tournament 2003/2004 faktiskt. Om jag tagit rätt på person dvs.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Seraium:

Synd att dom måste förstöra striderna.

Real time combat är det sämsta dom har gjort med ett FF spel.

Håller med. Även om majoriteten av alla nya spelare gillar action och flashiga strider gör inte jag det. Och jag tror faktisk de flesta gamla fans av FF7 gillar de mer taktiska striderna där man kan planera och styra vad varje gubbe gör under striden.

Det tråkiga är att de ska omforma sig efter den nya twitch-spelaren som inte har något tålamod eller eller orkar tänkta.

Jag kommer bojkotta detta spel. Hade hellre sett en remaster av original FF7 med nya modeller och allmänt förbättrad grafik.

Hur jäkla självgod kan man bli egentligen? Sakna tålamod och inte orkar tänka för att man föredrar ett aktivt stridssystem? Har det fallit dig på tanken att folk kanske bara råkar ha olika smak eller t.om. gillar båda alternativen? Jag tycker det traditionella systemet fungerar, men det är inte något värst engagerande eller taktiskt med det i mitt tycke. Det är kul, det gör jobbet - spelar t.om igenom Bravely Default för tillfället och givetvis fungerar det! Taktiken ligger dock inte så mycket i stridsystemet i sig dock än vad det gör i att kombinera olika klasser och utrustning från min upplevelse och jag tror säkert att det blir detsamma med FF7:R.

Och varför bojkotta en produkt bara för att det finns en del som inte passar dig? Har du fullständigt valt att ignorera resten av spelet bara för att en del av det inte råkar vara anpassat åt just dina preferenser? Skärp dig. Bojkotta något som faktiskt gör skillnad än att sitta här och gnäll. Du vet ingenting om spelet eller stridssystemet egentligen bortsett från att det inte längre är från ett fast perspektiv. Kanske finns den där tur-baserade stilen fortfarande kvar men inte i samma form, kanske inte? Vad jag menar är bara att vi vet inte ännu. Detta är det första vi fått se!

Häng inte för mycket på nostalgi. Det är ett mysigt minne men bete dig inte som en skit på grund av det.

Medlem

Musiken ger mig härliga rysningar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Lägger in den här 10 år gamla hypeattacken som höll på att ta död på en generation av spelnördar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Seraium:

Synd att dom måste förstöra striderna.

Real time combat är det sämsta dom har gjort med ett FF spel.

Håller med. Även om majoriteten av alla nya spelare gillar action och flashiga strider gör inte jag det. Och jag tror faktisk de flesta gamla fans av FF7 gillar de mer taktiska striderna där man kan planera och styra vad varje gubbe gör under striden.

Det tråkiga är att de ska omforma sig efter den nya twitch-spelaren som inte har något tålamod eller eller orkar tänkta.

Jag kommer bojkotta detta spel. Hade hellre sett en remaster av original FF7 med nya modeller och allmänt förbättrad grafik.

Hur jäkla självgod kan man bli egentligen? Sakna tålamod och inte orkar tänka för att man föredrar ett aktivt stridssystem? Har det fallit dig på tanken att folk kanske bara råkar ha olika smak eller t.om. gillar båda alternativen? Jag tycker det traditionella systemet fungerar, men det är inte något värst engagerande eller taktiskt med det i mitt tycke. Det är kul, det gör jobbet - spelar t.om igenom Bravely Default för tillfället och givetvis fungerar det! Taktiken ligger dock inte så mycket i stridsystemet i sig dock än vad det gör i att kombinera olika klasser och utrustning från min upplevelse och jag tror säkert att det blir detsamma med FF7:R.

Och varför bojkotta en produkt bara för att det finns en del som inte passar dig? Har du fullständigt valt att ignorera resten av spelet bara för att en del av det inte råkar vara anpassat åt just dina preferenser? Skärp dig. Bojkotta något som faktiskt gör skillnad än att sitta här och gnäll. Du vet ingenting om spelet eller stridssystemet egentligen bortsett från att det inte längre är från ett fast perspektiv. Kanske finns den där tur-baserade stilen fortfarande kvar men inte i samma form, kanske inte? Vad jag menar är bara att vi vet inte ännu. Detta är det första vi fått se!

Häng inte för mycket på nostalgi. Det är ett mysigt minne men bete dig inte som en skit på grund av det.

Hej. Tack för för ditt svar. Det är väldig välformulerat och välbetänkt.

Jag kanske inte uttryckte mig på rätt sätt. Det jag menade var att jag gillar det gamla systemet mer och det jag och många andra såg på videon föll oss inte på läppen. Det är ju bara jag personligen som som inte kommer köpa detta spel det påverkar inte andra. Så länge stridssystemet ser ut som på denna video.

Det verkar som du tycker att man ska "hänga med", nej det kommer jag aldrig göra. Jag är jag. Du är du. Jag kommer aldrig ändra mig för att en majoritet eller minoritet vill det.


signatur

Den som vet vet.

Gen
Medlem

Som folk nämnt är Remake en sak och Remastered en annan. Nu när de verkar göra om saker och lägga till nya element så får vi väl se vad resultatet blir. Bästa hade ju vart om det var två spel i ett, Remake (så som det verkar bli nu) och Remastered (med uppdaterad grafik, video osv men samma core gameplay).

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Seraium:

Synd att dom måste förstöra striderna.

Real time combat är det sämsta dom har gjort med ett FF spel.

Håller med. Även om majoriteten av alla nya spelare gillar action och flashiga strider gör inte jag det. Och jag tror faktisk de flesta gamla fans av FF7 gillar de mer taktiska striderna där man kan planera och styra vad varje gubbe gör under striden.

Det tråkiga är att de ska omforma sig efter den nya twitch-spelaren som inte har något tålamod eller eller orkar tänkta.

Jag kommer bojkotta detta spel. Hade hellre sett en remaster av original FF7 med nya modeller och allmänt förbättrad grafik.

Hur jäkla självgod kan man bli egentligen? Sakna tålamod och inte orkar tänka för att man föredrar ett aktivt stridssystem? Har det fallit dig på tanken att folk kanske bara råkar ha olika smak eller t.om. gillar båda alternativen? Jag tycker det traditionella systemet fungerar, men det är inte något värst engagerande eller taktiskt med det i mitt tycke. Det är kul, det gör jobbet - spelar t.om igenom Bravely Default för tillfället och givetvis fungerar det! Taktiken ligger dock inte så mycket i stridsystemet i sig dock än vad det gör i att kombinera olika klasser och utrustning från min upplevelse och jag tror säkert att det blir detsamma med FF7:R.

Och varför bojkotta en produkt bara för att det finns en del som inte passar dig? Har du fullständigt valt att ignorera resten av spelet bara för att en del av det inte råkar vara anpassat åt just dina preferenser? Skärp dig. Bojkotta något som faktiskt gör skillnad än att sitta här och gnäll. Du vet ingenting om spelet eller stridssystemet egentligen bortsett från att det inte längre är från ett fast perspektiv. Kanske finns den där tur-baserade stilen fortfarande kvar men inte i samma form, kanske inte? Vad jag menar är bara att vi vet inte ännu. Detta är det första vi fått se!

Häng inte för mycket på nostalgi. Det är ett mysigt minne men bete dig inte som en skit på grund av det.

Hej. Tack för för ditt svar. Det är väldig välformulerat och välbetänkt.

Jag kanske inte uttryckte mig på rätt sätt. Det jag menade var att jag gillar det gamla systemet mer och det jag och många andra såg på videon föll oss inte på läppen. Det är ju bara jag personligen som som inte kommer köpa detta spel det påverkar inte andra. Så länge stridssystemet ser ut som på denna video.

Det verkar som du tycker att man ska "hänga med", nej det kommer jag aldrig göra. Jag är jag. Du är du. Jag kommer aldrig ändra mig för att en majoritet eller minoritet vill det.

Kul att han angriper dig genom att göra samma sak som han klagar på. Klart som fan att man kan bojkotta ett spel bara för att det är en sak som inte passar en. Det är skäl nog för att bojkotta en produkt. Varför ska jag köpa något som jag vet kommer irritera skiten ur mig? Det spelar ingen roll om storyn är bra, då kan jag lika gärna spela originalet igen.

Om vi säger så här, om fighting systemet är som det är i FF13 så kommer spelet att suga, det systemet är det sämsta systemet de har skapat. Det kräver inte ens att du är med i fighten, jag klarade mer eller mindre hela FF13 med att gå framåt i den löjligt långa korridoren som är spelet och när det dök upp en strid så lät jag spelet spela sig själv. Du har noll kontroll över fighten, spelet spelar den åt dig.
Men om de ändrar systemet att vara mer som i Kingdom Hearts då är jag mer intresserad, men det ser inte ut som det.
Om jag hade fått välja system hade jag valt FF10:s system, även fast jag hatar storyn och spelet och aldrig vill spela det igen så är stridssystemet perfekt.

Medlem

Hoppas striderna blir som i "tales"-spelen ifall de ska ha ett aktivt fighingsystem. Annars håll er till old school


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av Seraium:

Synd att dom måste förstöra striderna.

Real time combat är det sämsta dom har gjort med ett FF spel.

Håller med. Även om majoriteten av alla nya spelare gillar action och flashiga strider gör inte jag det. Och jag tror faktisk de flesta gamla fans av FF7 gillar de mer taktiska striderna där man kan planera och styra vad varje gubbe gör under striden.

Det tråkiga är att de ska omforma sig efter den nya twitch-spelaren som inte har något tålamod eller eller orkar tänkta.

Jag kommer bojkotta detta spel. Hade hellre sett en remaster av original FF7 med nya modeller och allmänt förbättrad grafik.

Hur jäkla självgod kan man bli egentligen? Sakna tålamod och inte orkar tänka för att man föredrar ett aktivt stridssystem? Har det fallit dig på tanken att folk kanske bara råkar ha olika smak eller t.om. gillar båda alternativen? Jag tycker det traditionella systemet fungerar, men det är inte något värst engagerande eller taktiskt med det i mitt tycke. Det är kul, det gör jobbet - spelar t.om igenom Bravely Default för tillfället och givetvis fungerar det! Taktiken ligger dock inte så mycket i stridsystemet i sig dock än vad det gör i att kombinera olika klasser och utrustning från min upplevelse och jag tror säkert att det blir detsamma med FF7:R.

Och varför bojkotta en produkt bara för att det finns en del som inte passar dig? Har du fullständigt valt att ignorera resten av spelet bara för att en del av det inte råkar vara anpassat åt just dina preferenser? Skärp dig. Bojkotta något som faktiskt gör skillnad än att sitta här och gnäll. Du vet ingenting om spelet eller stridssystemet egentligen bortsett från att det inte längre är från ett fast perspektiv. Kanske finns den där tur-baserade stilen fortfarande kvar men inte i samma form, kanske inte? Vad jag menar är bara att vi vet inte ännu. Detta är det första vi fått se!

Häng inte för mycket på nostalgi. Det är ett mysigt minne men bete dig inte som en skit på grund av det.

Hej. Tack för för ditt svar. Det är väldig välformulerat och välbetänkt.

Jag kanske inte uttryckte mig på rätt sätt. Det jag menade var att jag gillar det gamla systemet mer och det jag och många andra såg på videon föll oss inte på läppen. Det är ju bara jag personligen som som inte kommer köpa detta spel det påverkar inte andra. Så länge stridssystemet ser ut som på denna video.

Det verkar som du tycker att man ska "hänga med", nej det kommer jag aldrig göra. Jag är jag. Du är du. Jag kommer aldrig ändra mig för att en majoritet eller minoritet vill det.

Ursäktar mig om jag lät lite väl aggressiv. Tror jag förstår hur du menar nu. Jo, har förståelse att vissa kan reagera på att de använder sig utav ett nytt stridssystem - särskilt med tanke på, som sagt, att FF7 är ett väldigt nostalgiskt spel. Fast jo, det stämmer att jag tycker att man ska "hänga med" men får ta och acceptera att inte alla vill göra det.

Jag kanske blir precis lika besviken när spelet väl är släppt - det vet jag inte. Jag hoppas verkligen inte det förstås. För mig ligger det nog mer i resten av spelet än i just självaste stridssystemet (beroende på hur de väljer att bygga det - hur värst klok AI:n visar sig vara osv). Min största oro ligger antagligen kring hur Summons kommer fungera i strid, eller hur Materia lär se ut denna gången - om det gjorts om eller förblir detsamma. Limit breaks, kanske får även de en ny twist? Är Vincent och Yuffie fortfarande karaktärer du kan välja att inte ha med dig? Kan man fortfarande välja ubåt(inte så mycket vikt på ubåten i sig men snarare alla såna mindre detaljer)? Kan vi fortfarande strida mot alla Weapons eller t.om välja att inte göra det(till samma svårighetsgrad, och här är ett gott exempel då det nya stridssystemet då också måste vara välpolerat för att inte bli frustrerande - att vara under vattnet är sällan bekvämt)? Kan vi fortfarande klä oss i klänning och dejta Barret?

Jag hoppas dock att Square Enix tar åt sig all den erfarenhet de har med stridssystem sen de valt att byta ut det i FF12(eller FF11?). Tycker nog att de förbättrats efter ha kört med den stilen i ett bra antal år nu och väljer att hoppas(vet inte om jag vågar säga lita på ännu) på att de lärt sig.

Men för tillfället är jag mestadels glad att de faktiskt valt att göra en remake istället för att ha gjort den för ett par år sen till PS3 sen får vi se hur de väljer att utveckla det - vad som kommer att ändras och förhoppningsvis förbättras. Hade dock inte blivit förvånad om de släppte mer information om detta på E3 2016 samt kanske videor likt vad de gjort med FF15 där de går genom ordentligt hur stridssystemet och andra nya funktioner kommer att se ut.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av Bojkott:

FFS Barret, ta av dig solglasögonen!

Precis, han ska inte se ut som blandning av en Matrix-agent och Mr. T!

Tyckte han liknande Malcolm från Unreal Tournament 2003/2004 faktiskt. Om jag tagit rätt på person dvs.
http://www.freakygaming.com/gallery/concept_art/unreal_tourna...

Han har iofs gått tvärtom, börjat med solbrillor och sedan tagit av dom


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

12
Skriv svar