Banor och hjältar kommer att vara gratis till Overwatch

Robot
Banor och hjältar kommer att vara gratis till Overwatch

Blizzard förklarar den överraskande betalningsmodellen ytterligare.

#overwatch, #hearthstone-heroes-of-warcraft, #heroes-of-the-storm


Medlem
Banor och hjältar kommer att vara gratis till Overwatch

Spelet är nog förvisso bra men jag skulle kunna köpa det bara för att stötta just initiativ som detta.

Medlem
Skrivet av blizzard:

Spelet är nog förvisso bra men jag skulle kunna köpa det bara för att stötta just initiativ som detta.

lol detta är väl standard, är bara skit när folk tar betalt för spelbara karaktärer och banor. Värsta som existerar.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av blizzard:

Spelet är nog förvisso bra men jag skulle kunna köpa det bara för att stötta just initiativ som detta.

lol detta är väl standard, är bara skit när folk tar betalt för spelbara karaktärer och banor. Värsta som existerar.

Nej jag tycker att vi har gått mot en utveckling där man får betala extra för utseende texturer, vapen nya karaktärer i spel i denna genre. Se bara på TF2 och CS-GO, hutlösa summor det handlar om.

Väldigt välkommet att de inte går åt samma håll med Overwatch.

Medlem

Sjukt att EA inte lär sig av detta. Det finns 1000-tals sätt att ha DLC och mikrotransaktioner i ett spel utan att dela upp spelarbasen i Vanilla-folk, DLC Day 1-folk,, DLC Prebooking-folk och Season Pass-Folk.
Har redan svårt o hitta servrar på Jakku (Gratis DLC till Battlefront) för att folk delas upp. Är åt helvete i BF och kommer bli mer åt helvete i Battlefront.

Medlem

Ge oss en öppen beta så alla kan få testa spelet. Är inte speciellt sugen att betala för ett mutliplayer spel utan att testat det. Allt jag kräver är en timme. Sen så vet jag om jag kommer gilla det eller inte.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av blizzard:

Spelet är nog förvisso bra men jag skulle kunna köpa det bara för att stötta just initiativ som detta.

lol detta är väl standard, är bara skit när folk tar betalt för spelbara karaktärer och banor. Värsta som existerar.

Nej jag tycker att vi har gått mot en utveckling där man får betala extra för utseende texturer, vapen nya karaktärer i spel i denna genre. Se bara på TF2 och CS-GO, hutlösa summor det handlar om.

Väldigt välkommet att de inte går åt samma håll med Overwatch.

Jag håller med men det var två riktigt dåliga exempel då TF2 och CS:GO endast har estetiska förbättringar. Bra mycket jävligare med Blizzards egna moba HotS som har helt hutlöst dyra heroes som till skillnad från TF2 och CS:GO ibland kan ge en stor boost i hur kul det är att spela.

Gnällkuk
Skrivet av Ishow:

Ge oss en öppen beta så alla kan få testa spelet. Är inte speciellt sugen att betala för ett mutliplayer spel utan att testat det. Allt jag kräver är en timme. Sen så vet jag om jag kommer gilla det eller inte.

Det kommer nog men spelet är fortfarande 2-3 månader från release så blir nog en öppen beta med fokus på stresstest likt den som var för ett tag sedan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Gött, precis så här det ska vara!

Medlem

Ska man betala för spelet så ska nog fan hjältar och banor också vara gratis. Hoppas det finns skins i spelet som går att köpa med ingame-valuta också likt HOTS (Master skins).

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av blizzard:

Spelet är nog förvisso bra men jag skulle kunna köpa det bara för att stötta just initiativ som detta.

lol detta är väl standard, är bara skit när folk tar betalt för spelbara karaktärer och banor. Värsta som existerar.

Nej jag tycker att vi har gått mot en utveckling där man får betala extra för utseende texturer, vapen nya karaktärer i spel i denna genre. Se bara på TF2 och CS-GO, hutlösa summor det handlar om.

Väldigt välkommet att de inte går åt samma håll med Overwatch.

Ser inte problemet med att betala för "utseende texturer". Om du inte har texturerna så försämras inte ditt nöje överhuvudtaget. Tycker det är skit bra att TF2 kan finansieras som free2play genom att folk köper hattar och liknande. Dota2 har även dem en väldigt bra business modell. Det är inget fel med free2play om man gör det rätt.
Sen är ju såklart CS:GO pay2play men även de har texturer, men ser ändå inte problemet. Du betalar ju för själva spelet, vilket du får. Att du inte får ett vapen som orange camouflage gratis är väl ändå inget att sitta och klaga på.
Kosmetiska prylar som kostar pengar har jag inget problem med. Utveckla spel kostar pengar, att hålla uppe servrar kostar pengar, att underhålla spelet kostar pengar. Om folk som är utseendefixerade kan finansiera detta så säger jag gladeligen ja till det.

Medlem

https://youtu.be/mX2QX6hhIQk?t=57s
Relevant till min lättnad!


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av blizzard:

Spelet är nog förvisso bra men jag skulle kunna köpa det bara för att stötta just initiativ som detta.

lol detta är väl standard, är bara skit när folk tar betalt för spelbara karaktärer och banor. Värsta som existerar.

Nej jag tycker att vi har gått mot en utveckling där man får betala extra för utseende texturer, vapen nya karaktärer i spel i denna genre. Se bara på TF2 och CS-GO, hutlösa summor det handlar om.

Väldigt välkommet att de inte går åt samma håll med Overwatch.

Ser inte problemet med att betala för "utseende texturer". Om du inte har texturerna så försämras inte ditt nöje överhuvudtaget. Tycker det är skit bra att TF2 kan finansieras som free2play genom att folk köper hattar och liknande. Dota2 har även dem en väldigt bra business modell. Det är inget fel med free2play om man gör det rätt.
Sen är ju såklart CS:GO pay2play men även de har texturer, men ser ändå inte problemet. Du betalar ju för själva spelet, vilket du får. Att du inte får ett vapen som orange camouflage gratis är väl ändå inget att sitta och klaga på.
Kosmetiska prylar som kostar pengar har jag inget problem med. Utveckla spel kostar pengar, att hålla uppe servrar kostar pengar, att underhålla spelet kostar pengar. Om folk som är utseendefixerade kan finansiera detta så säger jag gladeligen ja till det.

Instämmer. Jag hade nog kunnat säga att jag t.om. föredrar Free to Play sålänge det har en bra modell där allt är kosmetiskt bara. Att ett spel går för fullpris tycks ju inte direkt hindra utvecklare från att skapa DLC i hutlösa mängder oavsett heller för den delen. (Payday 2 t.ex...)

1
Skriv svar