Fallout 4 patchat – men patchen kan försämra mod-stödet

Robot
Fallout 4 patchat – men patchen kan försämra mod-stödet
Fallout 4 patchat – men patchen kan försämra mod-stödet

Värsta buggen, hmmmm.

Det var nog när vapnet blev osynligt när jag hade det framme så jag trodde jag hade det nere(sköt nästan en guard npc när jag ville ta fram det).

Medlem

Förutom NPC som fastnar litet hur som helst i terrängen och ovannämnda osynliga-vapen bugg har jag inte märkt av någonting.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har väl snart två dagars speltid i spelet och det har kraschat två gånger. I övrigt har jag inte upplevt några buggar.

För att vara ett spel med många uttalade buggar så är jag väldigt nöjd.

Hel grymt spel! Har mest gjort sidouppdrag och nådde Diamond City bara för någon kväll sedan.

Har inte kört något av de tidigare Fallout spelen så detta är en helt ny upplevelse och jag är helt såld. Även om bygga-bas systemet lämnar en del övrigt att önska, vilket gör att jag undviker det i möjligaste mån.

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Värsta buggen, hmmmm.

Det var nog när vapnet blev osynligt när jag hade det framme så jag trodde jag hade det nere(sköt nästan en guard npc när jag ville ta fram det).

Scrolla ut och sedan in igen så visar kameran händer+vapen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Man kan också använda sig av F4SE (fallout 4 scrip extender) för att launcha spelet så funkar mods.

Medlem

4-5 Quests som inte går att avsluta. Det ä väl det som irriterat mest.

KoP
Medlem

Uppsdatering till konsol, varför då? Har spelat ca. 40 timmar utan en enda bugg eller krasch. Man har väl haft tur?

Medlem

Tycker den jobbigaste buggen än så länge är när det tar en evighet att byta mellan/ ta fram vapnet.

T.ex. försöka byta mellan sniper till close combat range vapen och det tar 5s är lite segt :/

Medlem

För mig försvann terminalbuggen när jag installerade en mod som gör terminaler 100x snabbare.

Medlem

Mod "problemet" fixat nu i o med nya NMM: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/modmanager/?


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

F4 är fullständigt smockat med buggar.

-NPCs som får igenom väggar
-Brahmins som spawnar ovanpå hustak, klättrar upp för stegar
- Quests om inte kan slutföras
- Corrupt saves
- Vapen som inte syns
- FPS drops utav bara fan
- NPSc som fastnar i varandra, mot väggar
- Fel nummer som visas på kartan angående settlements
- Mängder med duplication glitches
- Companions som inte gör det de skall
- NPCs/Companions som sjunker genom marken

För er som aldrig har upplev en enda bugg i F4: Bullshit!

KoP
Medlem
Skrivet av krumpli:

F4 är fullständigt smockat med buggar.

-NPCs som får igenom väggar
-Brahmins som spawnar ovanpå hustak, klättrar upp för stegar
- Quests om inte kan slutföras
- Corrupt saves
- Vapen som inte syns
- FPS drops utav bara fan
- NPSc som fastnar i varandra, mot väggar
- Fel nummer som visas på kartan angående settlements
- Mängder med duplication glitches
- Companions som inte gör det de skall
- NPCs/Companions som sjunker genom marken

För er som aldrig har upplev en enda bugg i F4: Bullshit!

Beror nog på vilken plattform man lirar på. Det är enklarare att bygga en buggfri upplevelse när man skapar ett spel för en unifierad hårdvaru/mjukvarukonfigurering.

Medlem

Värsta buggen var XAudio.dll krasherna då spelet krashade efter 15-20min så jag var tvungen att konstant spamma F5 så fort jag gjorde något. Som tur är så släpptes en hotfix väldigt snabbt.

Medlem

Osynligt vapen då och då samt en brahmin på taket, ända jag stött på, först nämnda är bara att scrolla ut och in igen så kommer det upp. Fallout 4 <3


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Det mest irriterande för mig är att jag inte kan stänga av vsync utan att spelets hastighet ökar i takt med fpsen. Och om jag har vsync på så blir det den fantastiska muslaggen :/

Medlem
Citat:

Fixed issue with player becoming stuck in terminals

Det problemet upplevde jag aldrig - förrän efter den här patchen. Nu har det hänt tre gånger på kort tid. Jag gillar Fallout (och Elder Scrolls)-serien och jag gillar Bethesda. Men gode Gud vad de släpper trasiga saker.

Jag lovade mig själv att spela igenom FO4 omoddat först men det var ju nästintill omöjligt. Det är nästan så man inte börjar tro på vad så många påpekat, att de släpper en tillräckligt bra plattform som folk vet att moddarna räddar och gör betydligt bättre och därför säljer spelen trots allt så bra.

Medlem

Jag har klarat mig utan några större buggar förutom vapen som blev osynligt.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av krumpli:

F4 är fullständigt smockat med buggar.

-NPCs som får igenom väggar
-Brahmins som spawnar ovanpå hustak, klättrar upp för stegar
- Quests om inte kan slutföras
- Corrupt saves
- Vapen som inte syns
- FPS drops utav bara fan
- NPSc som fastnar i varandra, mot väggar
- Fel nummer som visas på kartan angående settlements
- Mängder med duplication glitches
- Companions som inte gör det de skall
- NPCs/Companions som sjunker genom marken

För er som aldrig har upplev en enda bugg i F4: Bullshit!

Jag har haft en och annan glitch på PC men inget av det du beskriver med undantag av att vapenmodellen ibland tar lite tid innan den visas.

Fallout 4 har givetvis hundratals buggar som alla spel från Bethesda men det är ju knappast så att alla råkar ut för dem. De uppstår ju oftast under väldigt specifika förhållanden.

Medlem

Jag stötte inte på några superstora buggar (förutom terminal-fastnandet en gång) under mina ca 40 timmar. Dock upptäckte jag en bugg som förstör väldigt väldigt mycket även fast den är liten. Varje gång du tar fram ett vapen är det fulladdat, 100%, inga undantag. Detta innebär att om jag har två hotkeys, med main-vapen på ett, kan jag mitt i en fight trycka 2-1 för att switcha bort mainvapnet, och ta fram det igen, då är det plötsligt fulladdat. Det går extremt mycket snabbare än att ladda om, och gjorde att omladdningen blev irrelevant.

Ja, man kan säga att jag är svag som utnyttjar det, men prova och säg sen att det är lätt att låta bli när man är i mitten av en strid. Det förstörde ganska mycket för mig (immersion-breaking)

1
Skriv svar