Tim Schafer: Bobby Kotick är en skitstövel

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Trevlig artikel! Nu kan vi bara hoppas att han kör av vägen eller ramlar framför en lastbil eller något. Svin som han som bara är ute efter kortsiktig vinst och fullkomligt struntar i om han dödar vartenda varumärke som finns och lägger hela spelindustrin i graven ska bort. Gäller inte bara spelindustrin så klart, men kunde inte Kotick som sagt syssla med vapen istället.

Då kommer vapen snart vara så billiga och så dåliga att folk kommer utöva kottkrig istället för att skjuta på varandra.

Läste först kotick-krig och tyckte inte ens att det lät skumt i sammanhanget.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Jag blev hur glad som helst när jag såg rubriken.

Jag menar, kolla på bilden bara... man ser att gubben inte har någon själ.

One could say that he's a tool of Satan, but that would be untrue. For you see, he is Satan.

Medlem

Tyvärr är det väl bara vi som är inbitna "spelgalningar" som överhuvudtaget bryr oss om nyheter som den här. Den stora massan av folk som köper eller lirar spel har inte en susning om detta.
Vi som spyr galla över Kotick gör knappast vår röst speciellt hörd i det stora hela. Tyvärr!

Personligen ger jag Schafer två tummar upp och Kotick två tummar upp i röven (inte mina egna dock).


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Tyvärr är det väl bara vi som är inbitna "spelgalningar" som överhuvudtaget bryr oss om nyheter som den här. Den stora massan av folk som köper eller lirar spel har inte en susning om detta.
Vi som spyr galla över Kotick gör knappast vår röst speciellt hörd i det stora hela. Tyvärr!

Personligen ger jag Schafer två tummar upp och Kotick två tummar upp i röven (inte mina egna dock).

Ja försäljningsvis sant.
Dock så har han fått så otroligt mycket skit för sina idiotiska framträdanden att det börjar hända grejor.

Stora sidor, communitys och personer uppmärksammar detta alltmer och Activison är ju knappast glada över detta.

Medlem

bobby kotick, get of from blizzard and leave chris metzen alone, you douchefag! activision get of from blizzard and let them make WoW alone.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Medlem
Skrivet av zauii89:

Ja försäljningsvis sant.
Dock så har han fått så otroligt mycket skit för sina idiotiska framträdanden att det börjar hända grejor.

Stora sidor, communitys och personer uppmärksammar detta alltmer och Activison är ju knappast glada över detta.

Det var mer än jag visste. Låter verkligen lovande.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

oroväckande att han basar över blizzard :/

Vi har ju alla sett hur activision MJÖLKAR guitar hero serien....

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag är inte intresserad av vad Tim Schafer har att säga om någon för mig okänd person; sådana uttalanden passar på Aftonbladets hemsida.

Haha va fan var det här för idiot kommentar då ?

Han ser verkligen, snuskig ut.. hoppas han åker dit på något! Skattefusk, köp av prostituerade, är ju ganska populärt nu


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av walter_iego:

Jag är inte intresserad av vad Tim Schafer har att säga om någon för mig okänd person; sådana uttalanden passar på Aftonbladets hemsida.

Haha va fan var det här för idiot kommentar då ?

Han ser verkligen, snuskig ut.. hoppas han åker dit på något! Skattefusk, köp av prostituerade, är ju ganska populärt nu

Och vilket påhopp sen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag är inte intresserad av vad Tim Schafer har att säga om någon för mig okänd person; sådana uttalanden passar på Aftonbladets hemsida.

Bobby Kotich öööh, vet du inte vem det är har du nog surfat fel... Aftonbladet nästa kanske?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Tim Schafer klockren som alltid.

Bobby Kotick skulle mycket väl passa som frontfigur för vapenindustrin eller British Petroleum. Han verkar mysa extra mycket av ultranegativt fokus.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan han inte surfa vidare på pengavågen till någon annan bransch innan han totalt har förstört Activision?

Medlem

Så som alla andra har uttryckt sig, uttrycker även jag mig. Kotick beter sig inte bra alls till, och Schafer gör rätt i att ifrågasätta hans metoder och beteenden.


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem
Skrivet av Kaiser_Johan:

den bilden är klockren

På tal om klockrent, så är det ju lätt roande att när man går in på länken för Double Fine Productions och det första man ser (och enda man ser på sammanfattningen) är "Tim Schafer: Bobby Kotick är en skitstövel".

När det kommer till själva artikeln kan jag inget annat än hålla med Schafer, Bobby Kotick är en skitstövel.

Medlem
Skrivet av saru:

jävla insekt

Ko-fästing..

Medlem
Skrivet av RDQL:

Älskar när folk yttrar sig sådär rakt ut om någon som förtjänar kritik! Gör mig alldeles varm inombords

+1

Also, om mannen ser ju ut som ett äkta praktarsle är han antagligen ett äkta praktarsle.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Ah, Schafer, må du aldrig sluta vara en sådan underbar person i den här industrin.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Skönt med folk som säger vad dom tycker. Kunde inte fått en bättre början på dagen.

EDIT:

Skrivet av Tybalt:

Ah, inget förenar så bra som en gemensam fiende. Gruppkram?

Alla gånger! *KRAM*

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av saru:

jävla insekt

Ko-fästing..

Hahaha, I see what you did there;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

afr
Medlem

Lite trevlig läsning om Kotac och Activision Blizzard:

A short history of Activision Blizzard or how B.Net 2.0 came to be
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=1282...

Medlem

du ser ju på bilden, små bitiga ögon, och rödhårig...

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av walter_iego:

Jag är inte intresserad av vad Tim Schafer har att säga om någon för mig okänd person; sådana uttalanden passar på Aftonbladets hemsida.

Bobby Kotich öööh, vet du inte vem det är har du nog surfat fel... Aftonbladet nästa kanske?

precis

Medlem

FZ: Uppdatering av storyn.
http://www.eurogamer.net/articles/tim-schafer-i-need-to-keep-...

Som tur är så ballar han inte ur helt, bara drar tillbaka att kalla Kotick för "skitstövel" och sen ändra sig till att han är mer Darth Vader.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv

Den är uber bra man mår riktight bra av att läsa den, tummen up för Tim Schafer

Medlem

Det är inte Koticks fel att Brütal Legend floppade, Tim. Det var helt enkelt ett värdelöst spel.

Medlem

Bobby Kotick kapitalismen personifierad?

Ännu ett meningsfullt inlägg från Kebbe............not!


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Det är inte Koticks fel att Brütal Legend floppade, Tim. Det var helt enkelt ett värdelöst spel.

Med massor av recensioner hamnade Brutal Legend på 82/100 på Metacritic, vilket är riktigt bra och långt från "värdelöst".

Sen sålde det inte bra, men det finns fler titlar som inte gjort (typ Alan Wake, heh).

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det är inte Koticks fel att Brütal Legend floppade, Tim. Det var helt enkelt ett värdelöst spel.

Det är många toppenspel som floppat, och många skitspel som varit storsäljare..

Medlem

Kan bara instämma Kotick är det värsta som hänt spelbranschen.

123
Skriv svar