Se Fallout 4 som om kameran var från Fallout 1

Robot
Se Fallout 4 som om kameran var från Fallout 1

Den allsmäktiga konsolen vrider tillbaka klockan 18 år.

#fallout-4, #fallout, #fallout-2


Medlem
Se Fallout 4 som om kameran var från Fallout 1

Coolt!

Medlem

Jaaaa! Jag skulle vilja att tiden rullas tillbaka till 2003, att Black Isle/Interplay fortfarande ägde Fallout och att serien aldrig hade förvanskats av Bethesda.
Blir ju lite ledsen när man tänker på vad som kunde ha varit

Medlem
Skrivet av waeress:

Jaaaa! Jag skulle vilja att tiden rullas tillbaka till 2003, att Black Isle/Interplay fortfarande ägde Fallout och att serien aldrig hade förvanskats av Bethesda.
Blir ju lite ledsen när man tänker på vad som kunde ha varit

Själv är jag lite kluven. Tycker att båda företagen gjort bra beslut. Var inte glad för FO3 förstås men med tiden så har jag väl bara vant mig. Vore inte helt fel om vi kunde få två serier antar jag - men så har vi i och för sig Wasteland för det kanske.

Medlem

"Skulle du vilja köra Fallout 4 från den här vyn?"

Ja tack!
Fast detta är väl bara en rejäl teaser. För hur blir det i strider och dialoger?

Medlem

Kan dom inte bara slänga ihop det sista av Van Buren och släppa det som en julklapp istället ?

Medlem

Ok, det där ser ju riktigt fräckt ut.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Jag hade spelat skiten ur detta. Isometriska spel är något jag älskat sedan länge.

Medlem

Här är tråden på reddit eftersom fz var för lata att klistra in den:

https://www.reddit.com/r/Fallout/comments/3vrkhf/if_black_isl...

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av waeress:

Jaaaa! Jag skulle vilja att tiden rullas tillbaka till 2003, att Black Isle/Interplay fortfarande ägde Fallout och att serien aldrig hade förvanskats av Bethesda.
Blir ju lite ledsen när man tänker på vad som kunde ha varit

Själv är jag lite kluven. Tycker att båda företagen gjort bra beslut. Var inte glad för FO3 förstås men med tiden så har jag väl bara vant mig. Vore inte helt fel om vi kunde få två serier antar jag - men så har vi i och för sig Wasteland för det kanske.

Jag blev då väldigt besviklen på Wasteland 2, inte alls lika roligt som Fallout 1 eller 2. Men håller med dig, efter man vant sig vid tanken så är Bethesdas Fallout inte alls något skräp.

Medlem

Hade Black Isle/Interplay gjort ett bättre jobb så hade de haft kvar licensen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det är väl det enda sättet att spela ett fallout spel, möjligtvis bortsett från New Vegas som inte snickrades ihop av Butthesda

Medlem

Varför inte ge spelaren valmöjligheten att välja vilken vy man vill ha själv, jag tror vi alla här är stora nog att ta det beslutet.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Haters gonna hate, men hade de inte gjort det till ett first-person-spel hade då jag aldrig spelat det.

Medlem

Det är faktiskt inte isometriskt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Nejtack, mina rosa-tintade glasögon har jag slängt för längesedan. Men awesome nonetheless att de lyckades med det.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Haters gonna hate, men hade de inte gjort det till ett first-person-spel hade då jag aldrig spelat det.

må så vara, men fan vilket bra spel det kunnat bli

Medlem

Borde ju finnas som option i spelet. Ser coolt ut!

Medlem
Skrivet av waeress:

Jaaaa! Jag skulle vilja att tiden rullas tillbaka till 2003, att Black Isle/Interplay fortfarande ägde Fallout och att serien aldrig hade förvanskats av Bethesda.
Blir ju lite ledsen när man tänker på vad som kunde ha varit

Verkligheten är att väldigt få ens skulle minnas Fallout 1/2 om inte Bethesda hade gjort Fallout 3. Bethesda blåste nytt liv även i de gamla spelen.

Medlem
Skrivet av waeress:

Jaaaa! Jag skulle vilja att tiden rullas tillbaka till 2003, att Black Isle/Interplay fortfarande ägde Fallout och att serien aldrig hade förvanskats av Bethesda.
Blir ju lite ledsen när man tänker på vad som kunde ha varit

Ännu bättre vore ju om all utveckling stannat helt år 1985, så vi inte haft andra datorer är C64 och kört runt i Volvo 240 och Saab 99, för såna här nymodigheter är ju inte bra. Usch för utveckling!

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Hade Black Isle/Interplay gjort ett bättre jobb så hade de haft kvar licensen.

Woaha there!
Definiera "bättre jobb".

Spelen de gjort har ju gått från riktigt bra till Greatest of all Time och har fortfarande extremt många som spelar på ett sätt som ytterst få andra gamla titlar har. Menar du att de skulle gjort bättre spel är du nog ute och cyklar.

Om de sen blödde pengar och du menar att de kunde gjort ett bättre jobb finansiellt? Det kan jag kanske köpa.
Jag är inte insatt i deras finanser.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av waeress:

Jaaaa! Jag skulle vilja att tiden rullas tillbaka till 2003, att Black Isle/Interplay fortfarande ägde Fallout och att serien aldrig hade förvanskats av Bethesda.
Blir ju lite ledsen när man tänker på vad som kunde ha varit

Ännu bättre vore ju om all utveckling stannat helt år 1985, så vi inte haft andra datorer är C64 och kört runt i Volvo 240 och Saab 99, för såna här nymodigheter är ju inte bra. Usch för utveckling!

Jo, för om man föredrar det gamla sättet Fallout gjordes på så är man emot teknologisk utveckling, så är det. Din logik är ofelbar.


signatur

I drank what?

MFZ
Medlem

fallout skulle göra sig bra i samma motor som divinity: original sin.

man kan ju hoppas att nån skulle modda ett inofficiellt fallout (under annat namn för att slippa ev stämningar/shut downs).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av waeress:

Jaaaa! Jag skulle vilja att tiden rullas tillbaka till 2003, att Black Isle/Interplay fortfarande ägde Fallout och att serien aldrig hade förvanskats av Bethesda.
Blir ju lite ledsen när man tänker på vad som kunde ha varit

Ännu bättre vore ju om all utveckling stannat helt år 1985, så vi inte haft andra datorer är C64 och kört runt i Volvo 240 och Saab 99, för såna här nymodigheter är ju inte bra. Usch för utveckling!

Absolut! Att jag föredrar att Fallout görs som ett isometriskt rollspel med gameplay som är mer knutet till pnp rollspel istället för att göras om till ett action fps/3ps betyder att jag ställer mig emot all utveckling. Jag föredrar också mat som är lagad av en människa, från grunden, i ett kök. Trots att vi har haft livsmedelsfabriker och mikrovågsugnar under hela mitt liv. Ytterligare ett tydligt tecken på min fientliga inställning till utveckling!

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Hade Black Isle/Interplay gjort ett bättre jobb så hade de haft kvar licensen.

Interplay förstörde allt tyvärr. Black Isle har inget med det att göra.

Medlem
Skrivet av waeress:

Jaaaa! Jag skulle vilja att tiden rullas tillbaka till 2003, att Black Isle/Interplay fortfarande ägde Fallout och att serien aldrig hade förvanskats av Bethesda.
Blir ju lite ledsen när man tänker på vad som kunde ha varit

Jag tycker Bethesda förvaltat serien väl där dem tagit mycket av det som var bra med Fallout 1 & 2 och moderniserat det. Sen är jag också en av dom som gärna hade haft kvar det gamla stridssystemet, dialogerna och annat. Men man kan ju inte få allt. Det hade kunnat landat bra mycket värre än vad det gjorde med Bethesda... Syndicate, någon? m.m.

Att göra en sån mod som ändrar perspektiv & strider (bra) skulle vara svårt och ta tid men inte alls vara omöjligt. Synd att betalmoddar sket sig, annars hade det nog varit inom någons scope att fixa det. Svårt att se det hända på ett kvalitativt sätt annars.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar