Cyberpunk 2077 kan vara här redan nästa jul

Robot
Cyberpunk 2077 kan vara här redan nästa jul

Motsäger tidigare snack om release tidigast 2017.

#the-witcher-3, #cd-projekt, #cyberpunk-2077


Medlem
Cyberpunk 2077 kan vara här redan nästa jul

Ja för CDPROJECT RED har ju ett lyckat facit med att släppa sina spel i tid...

Medlem

Gud vad jag hoppas de lyckas med "cyberspace". Än så länge har bara spelet Neuromancer fått till det riktigt bra med känslan av att färdas i cyberspace, bryta igenom icewalls och slåss mot AI's, och det spelet är ändå från 1988.

Om de sen lägger in coop eller multiplayer så blir det ännu bättre, där en eller flera spelare kämpar sig igenom en byggnad och har en hackare som understöd lokaliserad vid en terminal som styr turrets, öppnar dörrar, och förhindrar larm etc.. Någon som vet om de har planer för flerspelarläge, eller blir det renodlat singelplayer?

Medlem

Jag längtar så mycket till Cyberpunk 2077!

CDPR har sagt att det kommer vara större än The Witcher 3, så det kanske inte är klart i slutet av 2016, men det bör åtminstone ha kommit en bra bit på vägen!

Jag hoppas dock att de tar sin tid och bygger klart det helt samt polerar och putsar på det innan de ger oss släppdatum!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Gud vad jag hoppas de lyckas med "cyberspace". Än så länge har bara spelet Neuromancer fått till det riktigt bra med känslan av att färdas i cyberspace, bryta igenom icewalls och slåss mot AI's, och det spelet är ändå från 1988.

Om de sen lägger in coop eller multiplayer så blir det ännu bättre, där en eller flera spelare kämpar sig igenom en byggnad och har en hackare som understöd lokaliserad vid en terminal som styr turrets, öppnar dörrar, och förhindrar larm etc.. Någon som vet om de har planer för flerspelarläge, eller blir det renodlat singelplayer?

De har inga planer på multiplayer så vitt jag vet. Jag har dock ett vagt minne om att de kommer låta oss skapa våra egna karaktärer! Yay


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Ganska snygg idé ändå.

1. Klargör att spelet inte släpps innan 2017
2. Antyd att det kommer släppas tidigare
3. Skjut upp release och släpp under 2017 "utan fördröjningar", som först utlovat
4. Developer of the year award

Medlem

Glöm det, cyberpunk kommer vara intergrerat och djupt uppbyggt på antingen co-op eller multiplayer spelande.

Den tiden dom har haft på sig räcker inte till 2016 så har ni drömmar oavsett vad någon säger så kmr det inte hända om inte dom ska släppa ett sönderbuggat spel, dock kan det hända dom kmr göra en beta test med tanke på det är deras första MP baserad titel i denna magnitud.

Dom som argumenterar emot MP, kan ju ta och läsa vad cyberpunk är för värld och forumen och läsa på i helhet.

Du kmr dock säkert kunna spela det i din egna värld endast SP räkna dock inte med kunna ta din karaktär in i MP delen.

2017 är som tidigast iaf, CP kmr vara ett mycket mer flashigt rpg spel än witcher 3 och det gillas starkt!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Gud vad jag hoppas de lyckas med "cyberspace". Än så länge har bara spelet Neuromancer fått till det riktigt bra med känslan av att färdas i cyberspace, bryta igenom icewalls och slåss mot AI's, och det spelet är ändå från 1988.

Om de sen lägger in coop eller multiplayer så blir det ännu bättre, där en eller flera spelare kämpar sig igenom en byggnad och har en hackare som understöd lokaliserad vid en terminal som styr turrets, öppnar dörrar, och förhindrar larm etc.. Någon som vet om de har planer för flerspelarläge, eller blir det renodlat singelplayer?

Det kmr vara MP sen hur dom gör det vettifan men det är MP så oroade dig inte om detta.

Medlem
Skrivet av Joppiz:

Ganska snygg idé ändå.

1. Klargör att spelet inte släpps innan 2017
2. Antyd att det kommer släppas tidigare
3. Skjut upp release och släpp under 2017 "utan fördröjningar", som först utlovat
4. Developer of the year award

JA, det hade ju varit kul om de var lite mer pessimistiska i början istället för ultraoptimistiska som de flesta verkar vara.. Eller helt enkelt bara säga when it's done och inget annat. Förseningar suger.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av ForrestFox:

Gud vad jag hoppas de lyckas med "cyberspace". Än så länge har bara spelet Neuromancer fått till det riktigt bra med känslan av att färdas i cyberspace, bryta igenom icewalls och slåss mot AI's, och det spelet är ändå från 1988.

Om de sen lägger in coop eller multiplayer så blir det ännu bättre, där en eller flera spelare kämpar sig igenom en byggnad och har en hackare som understöd lokaliserad vid en terminal som styr turrets, öppnar dörrar, och förhindrar larm etc.. Någon som vet om de har planer för flerspelarläge, eller blir det renodlat singelplayer?

Det kmr vara MP sen hur dom gör det vettifan men det är MP så oroade dig inte om detta.

Hmm, det enda jag hittar är ett citat från Adam Badowski att dom "going to add some multiplayer features".

Har CDPR släppt mer detaljer sedan dess om att det kommer att vara ett spel med fokus på multiplayer?

Ambassadör
Xbox

Är det multiplayerfokus så dör mitt intresse totalt så det hoppas jag inte att det är.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Är det multiplayerfokus så dör mitt intresse totalt så det hoppas jag inte att det är.

Jag blev också lite orolig av FuzioN's kommentarer ang att det ska bli ett multiplayer spel. Hoppas verkligen inte!
Skulle vara intressant att veta vart den infon kommer ifrån.

I samma intervju som jag citerade ovan, om "some multiplayer features", så säger Adam B. dock "It will be a story-based RPG experience with amazing single-player playthroughs".....så jag tror inte vi behöver vara oroade

Medlem

Jag står fortfarande fast vid att TW3 är årets absolut bästa spel och ett av tidernas bästa och mest välgjorda spel någonsin, inte bara inom sin genre.
Så även om det är för tidigt att börja peppa så ser jag något så fruktansvärt fram emot att samma gäng tar sig an något så fantastiskt som Cyberpunk.

Och med Mike Pondsmith med i utvecklingen (skaparen av rollspelet) så har jag svårt att inte redan nu drömma mig bort.

När det gäller multiplayerstöd så hoppas jag att det som mest gäller någon sorts co-op.
Kanske kan man skapa karaktärer som man sedan tar ut på slumpmässigt genererade uppdrag tillsammans med andra spelare i jakt på pengar, rykte och "loot".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Mortaigne:

Är det multiplayerfokus så dör mitt intresse totalt så det hoppas jag inte att det är.

Jag blev också lite orolig av FuzioN's kommentarer ang att det ska bli ett multiplayer spel. Hoppas verkligen inte!
Skulle vara intressant att veta vart den infon kommer ifrån.

I samma intervju som jag citerade ovan, om "some multiplayer features", så säger Adam B. dock "It will be a story-based RPG experience with amazing single-player playthroughs".....så jag tror inte vi behöver vara oroade

I forumen där devs deltog jättelängesedan så vart det bollande hur ideer osv vart och MP skulle vara med sen hur dom skulle göra och hur det är just nu och vid launch är det ingen som vet utöver devs och alpha testare.

Vad som man kunde luska ut är att 1, det kmr ifrån ett brädspel där spela med andra är core:en, så att inte ha åtminstånde MP co-op är idiotiskt

Dock med det sagt så kommer ju det säkerligen finnas SP för envisa mäniskor som vill spela ett brädspel SP.

Så sp kommer säkert finnas men att SP skulle vara fokus är dårsaktigt, när det är ett spel som är gjort för att spelas i grupp.

Sen hur dom gör får vi ju se, jag vet inte vad som skrämmer dig?
Det är väl bra det är MP?

Sen vet ingen om det är turnbased roll values osv som i brädspel. Vi får se helt enkelt men räkna iaf med MP.

Så oroa er ej SP spelare kommer inte bli besvikna dock att erfara spelets atmosfär tror jag MP är valet att spela det på.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Mortaigne:

Är det multiplayerfokus så dör mitt intresse totalt så det hoppas jag inte att det är.

Jag blev också lite orolig av FuzioN's kommentarer ang att det ska bli ett multiplayer spel. Hoppas verkligen inte!
Skulle vara intressant att veta vart den infon kommer ifrån.

I samma intervju som jag citerade ovan, om "some multiplayer features", så säger Adam B. dock "It will be a story-based RPG experience with amazing single-player playthroughs".....så jag tror inte vi behöver vara oroade

I forumen där devs deltog jättelängesedan så vart det bollande hur ideer osv vart och MP skulle vara med sen hur dom skulle göra och hur det är just nu och vid launch är det ingen som vet utöver devs och alpha testare.

Vad som man kunde luska ut är att 1, det kmr ifrån ett brädspel där spela med andra är core:en, så att inte ha åtminstånde MP co-op är idiotiskt

Dock med det sagt så kommer ju det säkerligen finnas SP för envisa mäniskor som vill spela ett brädspel SP.

Så sp kommer säkert finnas men att SP skulle vara fokus är dårsaktigt, när det är ett spel som är gjort för att spelas i grupp.

Sen hur dom gör får vi ju se, jag vet inte vad som skrämmer dig?
Det är väl bra det är MP?

Sen vet ingen om det är turnbased roll values osv som i brädspel. Vi får se helt enkelt men räkna iaf med MP.

Så oroa er ej SP spelare kommer inte bli besvikna dock att erfara spelets atmosfär tror jag MP är valet att spela det på.

Det kommer väl från ett rollspel och inte ett brädspel?
Om man ska resonera utifrån det och att man alltid spelar (bords)rollspel med andra; så gäller det ju sjukt många andra (bords)rollspel som blivit datorspel, Dungeons & Dragons, Drakar & Demoner, Call of Cthulhu, Shadowrun, Vampire The Masquerade etc.
Alla dom har gjorts som single player i datorspelsform, Dungeons & Dragons i både MP och SP och Call of Cthulhu är inte ens ett RPG i datorspelsform.

Så vad Cyberpunk är för spel innan behöver inte betyda något alls för vad det blir för spel när det kommer i digitalt format.

Det beror helt på hur dom designar spelet. Och det är också det jag menar när jag skrev att jag blev orolig att det skulle göras som ett MP spel; man designar mp och sp spel helt olika i de flesta fall. Och jag föredrar att Cyberpunk blir ett rpg med SP-fokus.
Jag kan tänka mig att man spelar som en mindre grupp karaktärer, och att muliplayer blir någon form av co-op där man delar upp gruppen mellan flera spelare.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag står fortfarande fast vid att TW3 är årets absolut bästa spel och ett av tidernas bästa och mest välgjorda spel någonsin, inte bara inom sin genre.
Så även om det är för tidigt att börja peppa så ser jag något så fruktansvärt fram emot att samma gäng tar sig an något så fantastiskt som Cyberpunk.

Och med Mike Pondsmith med i utvecklingen (skaparen av rollspelet) så har jag svårt att inte redan nu drömma mig bort.

När det gäller multiplayerstöd så hoppas jag att det som mest gäller någon sorts co-op.
Kanske kan man skapa karaktärer som man sedan tar ut på slumpmässigt genererade uppdrag tillsammans med andra spelare i jakt på pengar, rykte och "loot".

Håller med TW3 är riktigt bra på många sätt, deffinitivt bästa jag spelat i år. Men jag är lite besviken att det känns lite väl förenklat. Hade heldre sett mindre content men att det kanske fanns mindre hjälp så att det tog lite längre tid. Blir lätt att man bara plöjer igenom saker till slut när allt serveras på silverfat och inte kräver något engagemang. Att spelet är så sjukt snyggt väger dock upp en del, man kan kolla i random riktning på random plats och det ser ut som ett konstverk.

Spelar just divinity enhanced med en vän i COOP, och det har verkligen blossat upp min glädje för coop. Det är så sjukt bra. Får se hur CDPR fixar det, jag trodde dock inte dom skulle fixa open-world, och det gjorde dom ju minst sagt med bravur.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Mortaigne:

Är det multiplayerfokus så dör mitt intresse totalt så det hoppas jag inte att det är.

Jag blev också lite orolig av FuzioN's kommentarer ang att det ska bli ett multiplayer spel. Hoppas verkligen inte!
Skulle vara intressant att veta vart den infon kommer ifrån.

I samma intervju som jag citerade ovan, om "some multiplayer features", så säger Adam B. dock "It will be a story-based RPG experience with amazing single-player playthroughs".....så jag tror inte vi behöver vara oroade

I forumen där devs deltog jättelängesedan så vart det bollande hur ideer osv vart och MP skulle vara med sen hur dom skulle göra och hur det är just nu och vid launch är det ingen som vet utöver devs och alpha testare.

Vad som man kunde luska ut är att 1, det kmr ifrån ett brädspel där spela med andra är core:en, så att inte ha åtminstånde MP co-op är idiotiskt

Dock med det sagt så kommer ju det säkerligen finnas SP för envisa mäniskor som vill spela ett brädspel SP.

Så sp kommer säkert finnas men att SP skulle vara fokus är dårsaktigt, när det är ett spel som är gjort för att spelas i grupp.

Sen hur dom gör får vi ju se, jag vet inte vad som skrämmer dig?
Det är väl bra det är MP?

Sen vet ingen om det är turnbased roll values osv som i brädspel. Vi får se helt enkelt men räkna iaf med MP.

Så oroa er ej SP spelare kommer inte bli besvikna dock att erfara spelets atmosfär tror jag MP är valet att spela det på.

Brädspel? Nu har du nog nallat av vuxenglöggen.


signatur

Jump in.

Medlem

De nedgraderar väl bara grafiken och ljuger om det in i det sista, spelet kom ju ut tidigare i alla fall..

Medlem
Skrivet av kebbe:

De nedgraderar väl bara grafiken och ljuger om det in i det sista, spelet kom ju ut tidigare i alla fall..

Sålänge slutresultatet ändå blir ett av de snyggaste spelen någonsin så får de gärna "nedgradera" om det behövs.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Mortaigne:

Är det multiplayerfokus så dör mitt intresse totalt så det hoppas jag inte att det är.

Jag blev också lite orolig av FuzioN's kommentarer ang att det ska bli ett multiplayer spel. Hoppas verkligen inte!
Skulle vara intressant att veta vart den infon kommer ifrån.

I samma intervju som jag citerade ovan, om "some multiplayer features", så säger Adam B. dock "It will be a story-based RPG experience with amazing single-player playthroughs".....så jag tror inte vi behöver vara oroade

I forumen där devs deltog jättelängesedan så vart det bollande hur ideer osv vart och MP skulle vara med sen hur dom skulle göra och hur det är just nu och vid launch är det ingen som vet utöver devs och alpha testare.

Vad som man kunde luska ut är att 1, det kmr ifrån ett brädspel där spela med andra är core:en, så att inte ha åtminstånde MP co-op är idiotiskt

Dock med det sagt så kommer ju det säkerligen finnas SP för envisa mäniskor som vill spela ett brädspel SP.

Så sp kommer säkert finnas men att SP skulle vara fokus är dårsaktigt, när det är ett spel som är gjort för att spelas i grupp.

Sen hur dom gör får vi ju se, jag vet inte vad som skrämmer dig?
Det är väl bra det är MP?

Sen vet ingen om det är turnbased roll values osv som i brädspel. Vi får se helt enkelt men räkna iaf med MP.

Så oroa er ej SP spelare kommer inte bli besvikna dock att erfara spelets atmosfär tror jag MP är valet att spela det på.

Du har nog missuppfattat lite.

Cyberpunk baseras på ett rollspel, idag även känt som bordsrollspel för att inte blandas ihop med de "rollspel" som finns till dator och tvspel.
Uttrycket "bordsrollspel" får det kanske att förknippas med bräd/kortspel men det man egentligen menar är vanligt hederligt rollspel, med tärningar pennor och rollformulär.

Ett kanske bättre engelskt uttryck är "pen and paper RPG"

Du har helt rätt i att "bordsrollspel" spelas i grupp, det krävs minst en spelledare och en spelare.
Men "spelledaren" agerar egentligen bara berättarröst, detsamma som datorn/tvspelet gör i ett SP spel.

Så vill man ha en seriös och djup berättelse kommer SP alltid att vara bäst lämpat. Spelaren får i egen takt avnjuta den historia som utsspelas på det sätt som passar spelaren bäst.
Det kan inte MP ersätta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det jag är rädd för är att Night City kommer att kännas litet, trångt och dött, och inte som den myllrande megastad den är. Om jag fick önska en sak, bara EN enda sak, så är det att de skulle befolka världen procedurellt, alltså på följande vis:

- Gör ett antal lägenhetslayouter och ordna dem i klasser, från slum till lyx. Behövs inte mer är fem layouter per klass. Assigna rum till olika klasser, alltså bestäm vilket rum som är kök, vilket som är vardagsrum osv.

- Gör möbler som associeras med varje klass av rum och levnadsstandard. Även här behövs det bara ett litet fåtal per klass.

- Skriv en subrutin som automatiskt placerar ut möbler från rätt levnadsnivå (med en liten slumpartad chans att ta med något från klassen under och över) i rätt rum.

- Skriv en rutin som placerar ut lägenheterna i huslayouter.

Voila, helt plötsligt kan du göra allt från gigantiska slumlägenhetskomplex till lyxiga skyskrapor med hundratals lägenheter var, och alla kommer att skilja sig från varandra. De ställen som är särskilt viktiga för storyn bygger man självklart för hand; det här är bara ett sätt att befolka en hel stad utan att behöva göra allt för hand.

På det viset skulle man kunna bygga upp en levande stad där man kan gå precis överallt, inte som i till exempel Deus Ex: Human Revolution, där man rörde sig i ett litet område och de flesta lägenheter inte var mer än en låst dörr man aldrig kunde öppna.

1
Skriv svar